Flundjensen » 08 Oct 2012, 20:26 skrev:Hej
Lavede jo thys indstillinger igår, og den har kørt fint natten over og lige til jeg kom hjem i eftermiddagen, da den lige havde lavet en A1 ...
Skal jeg prøve at hæve temp til 78 , og hvilken logisk indflydelse har dette?
Jeg er såmænd bare ved at prøve at blive lidt klogere på det hele:-)
Igår renste jeg også føleren, og så til den idag igen og syntes der var en del sod på den igen...
Og syntes måske også den soder lidt for meget i og rundt ved røgrøerne...
Mvh frank
at hæve settempen, gør jo bare at kedlen arbejder det nærmere på de kritiske 90 grader i røgtemp, som styringen kræver af og til. Det er jo ikke muligt at få røgen til at være koldere end kedlen selv er.
Det skal lige have mulighed for at orientere sig i forbrændingen. Det kan godt tage lidt tid.
Men skal du klart afhjælpe det hele, så kan en iltstyring dælme anbefales. Det fik jeg monteret, og sikke en forskel. Det er et helt nyt fyr man får ud af det.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Hej...
Så har jeg sat set temp på 78 , da jeg har haft to stk A1 fejl idag... Håber det hjælper!
Men syntes altså stadig at den soder meget !!!
Har lige givet den en ordentlig omgang i rørerne, og det med stålbørste på boremaskine:-)
Ps har ikke set at røgtemp har galoperet op og ned i temp siden jeg indstillede efter Thy... Så det er da en lyspunkt... Men kunne godt tænke mig den ville blive lidt pænere at se på indvendigt ;-)
Mvh Frank
Flundjensen » 10 Oct 2012, 21:31 skrev:Hej...
Så har jeg sat set temp på 78 , da jeg har haft to stk A1 fejl idag... Håber det hjælper!
Men syntes altså stadig at den soder meget !!!
Har lige givet den en ordentlig omgang i rørerne, og det med stålbørste på boremaskine:-)
Ps har ikke set at røgtemp har galoperet op og ned i temp siden jeg indstillede efter Thy... Så det er da en lyspunkt... Men kunne godt tænke mig den ville blive lidt pænere at se på indvendigt ;-)
Mvh Frank
godt så ændrer vi bare lidt...
lavt og højt blæs op med 2
du havde lidt højt blæs før derfor kan det se mørkere ud end det entelig bør være prøv ovenstående i 5-7dage så kan vi se igen
Hej igen....
Så har jeg ca kørt nogle uger med Thy indstillinger.
Det hele kørte sådan set meget fint i over en uges tid, men så inden for de sidste par dage, har den lavet lidt alarmer igen. Og senest igår aftes da jeg kom hjem , havde den en A3 alarm .... Fik det startet op igen , men så i morges lavede den A1 ....
Forstår ikke lige noget.... Har kørt ubeklagelig i de 5 år vi har "boet" sammen....
Men det ender snart med en at vi må skilles hvis ikke snart frk baxi opføre sig ordentligt ;-)
Flundjensen » 26 Oct 2012, 09:28 skrev:Hej igen....
Så har jeg ca kørt nogle uger med Thy indstillinger.
Det hele kørte sådan set meget fint i over en uges tid, men så inden for de sidste par dage, har den lavet lidt alarmer igen. Og senest igår aftes da jeg kom hjem , havde den en A3 alarm .... Fik det startet op igen , men så i morges lavede den A1 ....
Forstår ikke lige noget.... Har kørt ubeklagelig i de 5 år vi har "boet" sammen....
Men det ender snart med en at vi må skilles hvis ikke snart frk baxi opføre sig ordentligt ;-)
En skilsmisse er jo også en drastisk handling, der er jo nok en gylden middelvej
Som skrevet overfor, så er en iltstyring en fantastisk ting at få monteret, det klarer mange af problemerne !
Everybody wants to go to heaven, but nobody wants to die !
Tidligere fyr: BAXI 1,5-350. Med IS og TS
Tidligere årsforbrug af træpiller (8mm): 8,5 tons
Har stadig problemer med røggas temp...den laver a3 alarm, og ved ikke helt hvorfor... Men har observeret at temp kan køre fra 100-300 på under et sekund...
Tog så føleren ud og kunne se at den så faldt i temp, men afhængig af hvordan jeg holdte ved føleren, så kørte den løbsk igen...
Så tror jeg bestiller en ny...
Er den svær at skifte selv , og i så fald , hvordan gør jeg?
Og hvor bestiller jeg sådan en?
Håber i kan hjælpe, for jeg vil gerne ha min "gamle" fyr tilbage;-)
du kunne kikke på diagrammet i brugsforviring så kan du se hvor den er sat på der...
sluk strømmen og klip metal enden af ved skorsten tape lednings ende fra ny føler til hvor du klippede af.. der efter træk forsigtigt oppe fra styring ledning den vej ud så monterer du du hvor den anden sad og klar igen..
Tak for hurtigt svar-:)
... Og de gode råd... Men det tager vel lige et par dage, inden den kommer med posten, men vender lige tilbage hvis jeg skulle komme i problemer...