det er helt rigtigt der ikke er ladelampe på en dynamomodel, det behøver den nemlig ikke, den lader til gengæld ikke ret hårdt, så hvis man kun kører kort og starter ofte, så kan den have svært at holde strøm på batteriet, hvis du ikke kan finde en dynamo til den og er ligeglad med om det er originalt så kan du gøre ligesom jeg gjorde på min gamle nuffield. Klaske en vekselsstrømsgenrator på fra en dieselbil, jeg fik en fra en gammel golf 2 den lader meget meget meget mere end den originale
så hev jeg laderegulator og ledninger af, trak en ny tyk ledning direkte til batteri, der skal ikke sikring på da det er ladekredsen, og almindelig 0,75 kvadrat til ladelampe, nu er jeg så heldig at sådan en nuffield har en luftfilterlampe for tilstoppet tørluftfilter og da jeg har vådfilter er den i overskud, nu er den ladelampe
men ellers er det nødvendigt at sætte en lille pære et sted og tilpasse generatorbeslag. Det lyder måske ret avanceret men det sværeste er faktisk at få beslag til at passe. I det mindste er der altid srøm nu, også når den har stået et halvt år, du skal dog være opmærksom på om traktoren er født med plus til stel for så er det nødvendigt at ændre inden, nuffield er født sådan men min er nu ændret, noget helt andet er at hvis den skal køre plus til stel og du har koblet minus til stel fra batteriet vil den ikke lade, eller måske ligefrem aflade hvis dynamoen er god, og tror faktisk sådan en gammel engelsk traktor er med plus til stel, har du tjekket det?