KP 77 montering ?

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
Besvar
LCB
Stoker VII
Stoker VII
16
Indlæg: 290
Tilmeldt: 08 jul 2007 19:48
Mit fyr: LSM FBR (FUMO) 12 kw årg. 2008
Areal: 205
Brændsel: lidt af hvert.
Dagligt forbrug: 5 til 70 kg.
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Nordjylland
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 23 gange

KP 77 montering ?

Indlæg af LCB »

Hej idag modtog jeg så en KP 77 med posten, men der fulgte ingen vejledning med, så er lidt i tvivl om hvordan jeg kopler den til cirkulations pumpen, der er jo 3 steder hvor der skal monteres en ledning + jord.
Men hvordan bør ledningerne gå ?

jord er jo klart, men er lidt i tvivl omkring de andre

Håber nogle lige kan tegne og fortælle lidt :)

Mvh

Lcb

Soernf
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
17
Indlæg: 22
Tilmeldt: 07 jan 2007 08:11
Mit fyr: Ikke udfyldt
Areal: 135
Brændsel: Gas / pille brændeovn
Fremviser gerne i postnummer: 4293
Geografisk sted: Dianalund Vestsjælland / Ponte San Marco Italy
Har takket: 1 gang

Indlæg af Soernf »

Hej

Jeg kunne ikke lige finde et datablad på KP 77, men jeg fandt et der omhandlede andre KP termostater, jeg gætter på at den eneste forskel er temperatur området. her er linket http://ic.danfoss.com/TechnicalInfo/lit ... 10F102.pdf det er på engelsk.

Nu ved jeg ikke hvordan du har tænkt at føre dine ledninger. Men her er en løsning.
Et kabel er forsyning fase, nul jord, andet kabel til pumpen fase, nul, jord.

Faserne er nok brune, nulen skal være blå, og jorden skal være gul/grøn.

Fasen (nok brun) fra dit forsyningskabel montere du i klemme 1. Fasen (nok brun) fra dit kabel til pumpen montere du i klemme 4. Nullerne (blå) fra forsynings kabel og fra kabel til pumpen samler du med en samlemuffe, IKKE i nogle af klemmerne i KP'en. Jorden (Gul/Grøn) fra forsynings kabel og fra kabel til pumpem samler du i jord klemmen i KP'en.

Denne løsning burde virke, hvis nu at pumpen køre når den burde være stoppet, og ikke køre når den burde køre, så flytter du fasen (nok brun) til pumpen fra klemme 4 til klemme 2.


Søren
LCB
Stoker VII
Stoker VII
16
Indlæg: 290
Tilmeldt: 08 jul 2007 19:48
Mit fyr: LSM FBR (FUMO) 12 kw årg. 2008
Areal: 205
Brændsel: lidt af hvert.
Dagligt forbrug: 5 til 70 kg.
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Nordjylland
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 23 gange

Indlæg af LCB »

[quote="Soernf"]Hej

Jeg kunne ikke lige finde et datablad på KP 77, men jeg fandt et der omhandlede andre KP termostater, jeg gætter på at den eneste forskel er temperatur området. her er linket http://ic.danfoss.com/TechnicalInfo/lit ... 10F102.pdf det er på engelsk.

Nu ved jeg ikke hvordan du har tænkt at føre dine ledninger. Men her er en løsning.
Et kabel er forsyning fase, nul jord, andet kabel til pumpen fase, nul, jord.

Faserne er nok brune, nulen skal være blå, og jorden skal være gul/grøn.

Fasen (nok brun) fra dit forsyningskabel montere du i klemme 1. Fasen (nok brun) fra dit kabel til pumpen montere du i klemme 4. Nullerne (blå) fra forsynings kabel og fra kabel til pumpen samler du med en samlemuffe, IKKE i nogle af klemmerne i KP'en. Jorden (Gul/Grøn) fra forsynings kabel og fra kabel til pumpem samler du i jord klemmen i KP'en.


Denne løsning burde virke, hvis nu at pumpen køre når den burde være stoppet, og ikke køre når den burde køre, så flytter du fasen (nok brun) til pumpen fra klemme 4 til klemme 2.

Mange tak, også den løsning jeg havde regnet med men var lidt i tvilv om det var fasen eller nul der skulle afbryde / connecte i termostaten.

og har målt på ledningerne, der er fase på brun og nul på blå og selvfølgelig jord på gul/grøn
Men da jeg målte det igennem prøvede jeg for sjov at sætte måleren ( ved ikke hvad sådan en hedder men det er sådan en 150 kr's billig dims der kan måle en masse :) på fase og så jord, der var der også 233 volt, burde den ikke knalde et relæ når jeg gør det ? eller er det kun hvis jeg kortslutter de 2 ?


Mvh

lcb
Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 10379
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 269 gange
Kontakt:

Indlæg af thy »

det er fordi at modstanden i målern er næsten li nul
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen
LCB
Stoker VII
Stoker VII
16
Indlæg: 290
Tilmeldt: 08 jul 2007 19:48
Mit fyr: LSM FBR (FUMO) 12 kw årg. 2008
Areal: 205
Brændsel: lidt af hvert.
Dagligt forbrug: 5 til 70 kg.
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Nordjylland
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 23 gange

Indlæg af LCB »

thy skrev:det er fordi at modstanden i målern er næsten li nul

Aha, så er jeg med :)


Mange tak :)

LCB
Stoker VII
Stoker VII
16
Indlæg: 290
Tilmeldt: 08 jul 2007 19:48
Mit fyr: LSM FBR (FUMO) 12 kw årg. 2008
Areal: 205
Brændsel: lidt af hvert.
Dagligt forbrug: 5 til 70 kg.
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Nordjylland
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 23 gange

Indlæg af LCB »

Så er den monteret og indstillet :)
Så når kedel temp. er under 54 grader så slukker cirkulations pumpen, og når temp. igen kommer over 60 grader så starter den igen... smart :)

tog lidt tid at få den indstillet rigtigt, og ved stadig ikke om den står hvor den bør men nu prøver jeg at lade den stå her lidt og se hvordan det går, det er jo faktisk kun meningen at den skal koble pumpen fra når jeg glemmer at putte korn, piller, savsmuld eller hvad jeg nu lige fyrer med på det tidspunkt i magesinet, eller at det danner bro, som jo engang i mellem sker, også selv om jeg har omrører i, men skal vist ud og kigge på nogle magesiner med omrører og få nogle gode ider til at lave min om så den bliver bedre.

Mvh

Lcb

ps, tak for hjælpen :)

Besvar