Brian B » 02 Apr 2012, 19:47 skrev:Hej
Det kan osse bare være lade lampen den skal virke for at generatoren begynder at lade. Det skal den ihvertigfald på en deutz.. Først går der strøm op til pæren og når du starter så laver den stel som får den til og lade.. Sådan ca
Ladelampen formagnetiserer spolen, når man så turner motoren, kommer spolen jo selv igang med at producere, og derved kommer der plus på begge poler af lampen, og den går ud.
Så ja, er pæren sprunget, så lader den ikke.
Men andre muligheder er laderæleet, stelforbindelser, kabelføring generelt, og sidst men ikke mindst, batteriet.
At den ikke kan starte kan så også ligge ved starterkredsen. Dårlige forbindelser, dårlig starter, forbindelser i tændingslåsen,
Det jeg ville gøre, er at måle sig lidt frem. Mål først batteri, er der 12 volt, så sæt tænding på, falder den allerede her, så er batteriet afladet, prøver du så at starte den, og ser den falder til feks 7 volt, så er det klart der problemet ligger.
Hvis ikke, så mål på starter, får den strøm som den skal, er forbindelserne rene og har de kontakt.
Men det kan også være at alt dette er i orden. Men der ligger en lille overgang et sted i systemet, som trækker lidt strøm, og derved aflader batteriet, i den tid du ikke bruger den.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.