scotte blackstar mini

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
mrjyden
Stoker VII
Stoker VII
15
Indlæg: 250
Tilmeldt: 12 okt 2008 18:38
Mit fyr: Mgm junior
Areal: 140
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9750
Geografisk sted: nordjylland

scotte blackstar mini

Indlæg af mrjyden »

levi » 30 Jan 2012, 00:37 skrev: Så er du jo opdateret :great:

Jeg håber du bliver tilfreds med dit kommende anlæg :great:

jeg vil ikke vælge en woody eller scotte næste gang det er helt sikkert icon_cheesygrin.gif

men hver sin smag

levi

scotte blackstar mini

Indlæg af levi »

mrjyden » 30 Jan 2012, 00:40 skrev:
jeg vil ikke vælge en woody eller scotte næste gang det er helt sikkert icon_cheesygrin.gif

men hver sin smag
Jacob, - Det har vi vist forstået, - men jeg tror der er en helt speciel grund til du ikke vælger en Woody igen.

Prøv lige at læs hvad du skrev i denne tråd for ca. 1 måned siden - viewtopic.php?p=124483#p124483 - det står i stærk kontrast til det du siger idag ?

Derudover er det også påfaldende at man på din hjemmeside kan se du pludselig er forhandler af Ekoheat ? - http://www.vindsolenergi.dk/side9.html

Misforstår jeg noget, - eller har du måske en interesse i netop at rette fokus henimod Ekoheat kontra Scotte/Woody ?
Albert
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 826
Tilmeldt: 05 apr 2010 05:50
Blevet takket: 1 gang

scotte blackstar mini

Indlæg af Albert »

levi skrev:Derudover er det også påfaldende at man på din hjemmeside kan se du pludselig er forhandler af Ekoheat ? -
Nyheder på markedet er altid godt,det øger konkurrencen, og skærper sanserne hos dem der føler sig lidt for sikre i sadlen.
Der er en ting der undrer mig ved et anlæg som scotte/woody,her har man de sidste tre til fire år kunnet læse om de samme småproblemer,og et anlæg der sælges så mange af,skal sq ikke køre så længe hvor fejlene med div.sensorer og styringer der brænder af bliver ved med at optræde,det ligner jo produktion fra Sovjettiden,hvor produktionen kørte videre,uagtet man godt vidste det man lavede ikke fungerede optimalt.

Et produkt som Ekoheat kan måske få nordjyderne til at tage sig lidt sammen :lol:

Så vi skal have noget af det nye på markedet,det er godt for prisudviklingen, kvaliteten,og en øget komfort. :great:
levi

scotte blackstar mini

Indlæg af levi »

Albert » 30 Jan 2012, 06:54 skrev: Nyheder på markedet er altid godt,det øger konkurrencen, og skærper sanserne hos dem der føler sig lidt for sikre i sadlen.

Et produkt som Ekoheat kan måske få nordjyderne til at tage sig lidt sammen :lol:

Så vi skal have noget af det nye på markedet,det er godt for prisudviklingen, kvaliteten,og en øget komfort. :great:
Det er jeg da helt enig med dig i Albert, - men når man er forhandler her på SP er der nogle retningslinier man skal følge.

Den ene regel er f.eks at en forhandler skal give sig til kende i sin signatur, - det er ikke etisk at gemme sig under et brugernavn og fremhæve et produkt frem for et andet når man har en skjult dagsorden med det!

SP skal være sagligt og alle skal overholde reglerne!
Perschultz
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 29
Tilmeldt: 26 jul 2011 02:07
Mit fyr: Scotte
Areal: 180
Brændsel: Det lugter som træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 2640
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

scotte blackstar mini

Indlæg af Perschultz »

He-He.. Ekoheat er helt sikkert interessant, men denne uintelligente måde at markedsføre den på er så ikke helt superskarp. Smart kan man være på mange måder, - dette er så ikke en af dem ;)

Mht. Scotte, så er det min oplevelse at det er det mest kedelige stykke teknik der kan fåes for penge udover vejrhaner. Når man har indstillet en scotte begynder man at lege med luft og piller for at føle man gør noget. Ellers sker der jo ikke en skid,- det kører bare dag efter dag efter dag efter..

Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
12
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

scotte blackstar mini

Indlæg af Skiveren »

Albert » 30 Jan 2012, 06:54 skrev: Nyheder på markedet er altid godt,det øger konkurrencen, og skærper sanserne hos dem der føler sig lidt for sikre i sadlen.
Der er en ting der undrer mig ved et anlæg som scotte/woody,her har man de sidste tre til fire år kunnet læse om de samme småproblemer,og et anlæg der sælges så mange af,skal sq ikke køre så længe hvor fejlene med div.sensorer og styringer der brænder af bliver ved med at optræde,det ligner jo produktion fra Sovjettiden,hvor produktionen kørte videre,uagtet man godt vidste det man lavede ikke fungerede optimalt.

Et produkt som Ekoheat kan måske få nordjyderne til at tage sig lidt sammen :lol:

Så vi skal have noget af det nye på markedet,det er godt for prisudviklingen, kvaliteten,og en øget komfort. :great:
Som kommende pillebruger har min problemstilling været at se fidusen at man skruer her og der, for at anlægget kører... Jeg har ikke en skid forstand på pillefyr, så derfor finder jeg det utroligt vigtigt at købe et anlæg, som passer sig selv.. En anden ting jeg finder utroligt underligt, er at man kan købe en opstartspakke til scotte hvori der allerede er reservedele med... :shock: hvorfor nu det, jo så er man jo godt udrustet fra starten af eller er det bare sådan det er når man investere i et scotte anlæg ? Det er også klart at der er meget modstand fra forhandlerne af scotte, synes bare at man bliver overskrevet med man skal passe på de nye anlæg, hvorfor ? Kender I dem da (de nye anlæg)..? :x
Jeg har selv brugt utrolig meget tid på at sætte mig ind i tingene, for 1,5 mdr siden, vidste jeg intet, men idag ved jeg godt hvad jeg vil købe af anlæg... Nemlig Ecoheat.. :great:
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø
Perschultz
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 29
Tilmeldt: 26 jul 2011 02:07
Mit fyr: Scotte
Areal: 180
Brændsel: Det lugter som træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 2640
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

scotte blackstar mini

Indlæg af Perschultz »

Hej skiveren
Jeg er tilbøjelig til at give dig ret når du skriver at det er vigtigt at finde et fyr der passer til ens tekniske evne og lyst til at dreje på knapper. "blæs høj, lav, mætning, PID værdier" er ikke noget der er indeholdt i en "plug and play" løsning, og der synes jeg godt nok at der er plads til forbedringer fra NBI. Om det er præinstalleret lambdasonde, iltstyring eller andet grej der skal til for at lave en løsning der kan sluttes til vandrør og pilletank, hvorefter man blot skal sætte temperaturen, så ville det have passet mig godt.

Mit valg af pillefyr var dog afhængig af økonomien i projektet, så der vandt scotte, især grundet dette forum's anbefalinger. Et fyr der i højere grad kunne opfylde min manglende lyst til at lege tekniker hed desværre 100-120k installeret, og det ville jeg ikke gi'.

Kan ekotek levere noget der ligner til 30k hvor jeg ikke skal løfte en finger eller regulere noget som helst, så har de en potentiel køber næste gang jeg skal have nyt fyr, eller jeg ikke længere gidder at rense hver 14dag.
Jeg håber du får købt sådan en bandit, så du kan dele din erfaring her. Den ser ihvertfald interessant ud, så jo flere købere der er jo mere fokus er der sikkert på at produktudvikle, og er det et nyudviklet fyr, så er der vel som alt andet nyt noget der kan forbedres baseret på erfaringer fra brug udenfor udviklingshulen.

Mht. Scotte opstartspakke, så opfatter jeg det ikke som en reservedel, nærmere som en sliddel. De par basseører en tænder koster at have liggende er vel en ok forsikring mod at fryse fordi man venter på montør..

Du har kigget i 1 1/2 måned på pillefyr? Jeg var 1 1/2 år om at beslutte mig, Men jeg læser også langsomt :)
Kom i byen og kig på de forskellige i funktion, og få en snak med den daglige bruger, det er nok det bedste.
Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
12
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

scotte blackstar mini

Indlæg af Skiveren »

Perschultz » 30 Jan 2012, 15:41 skrev:Hej skiveren
Jeg er tilbøjelig til at give dig ret når du skriver at det er vigtigt at finde et fyr der passer til ens tekniske evne og lyst til at dreje på knapper. "blæs høj, lav, mætning, PID værdier" er ikke noget der er indeholdt i en "plug and play" løsning, og der synes jeg godt nok at der er plads til forbedringer fra NBI. Om det er præinstalleret lambdasonde, iltstyring eller andet grej der skal til for at lave en løsning der kan sluttes til vandrør og pilletank, hvorefter man blot skal sætte temperaturen, så ville det have passet mig godt.

Mit valg af pillefyr var dog afhængig af økonomien i projektet, så der vandt scotte, især grundet dette forum's anbefalinger. Et fyr der i højere grad kunne opfylde min manglende lyst til at lege tekniker hed desværre 100-120k installeret, og det ville jeg ikke gi'.

Kan ekotek levere noget der ligner til 30k hvor jeg ikke skal løfte en finger eller regulere noget som helst, så har de en potentiel køber næste gang jeg skal have nyt fyr, eller jeg ikke længere gidder at rense hver 14dag.
Jeg håber du får købt sådan en bandit, så du kan dele din erfaring her. Den ser ihvertfald interessant ud, så jo flere købere der er jo mere fokus er der sikkert på at produktudvikle, og er det et nyudviklet fyr, så er der vel som alt andet nyt noget der kan forbedres baseret på erfaringer fra brug udenfor udviklingshulen.

Mht. Scotte opstartspakke, så opfatter jeg det ikke som en reservedel, nærmere som en sliddel. De par basseører en tænder koster at have liggende er vel en ok forsikring mod at fryse fordi man venter på montør..

Du har kigget i 1 1/2 måned på pillefyr? Jeg var 1 1/2 år om at beslutte mig, Men jeg læser også langsomt :)
Kom i byen og kig på de forskellige i funktion, og få en snak med den daglige bruger, det er nok det bedste.
Nu skal det understreges at jeg ikke er 100 meter mester på pillefyr, men ny i faget, som suger til mig af alles erfaringer, men jeg kan jo ikke helt undgå at se at der skal udskiftes dele på et pillefyr - alt kan jo slides op, fair nok.. Men jeg har bare ikke den stor tiltro til alle de problemer med indstillinger osv jeg dagligt kan læse folk har.... :| Der er ingen trivl om at scotte er et godt anlæg, men jeg tror bare at jeg personlig er bedre stillet, med et Ekoheat, da jeg ligger stor vægt på at skidet passer sig selv... Og en ting som jeg finder som et stort plus er at den er indstillet når jeg sætter stikket i, og skulle der være et problem er styring udført med en self-tjek menu, hvor man tjekker 10 - 12 punkter, simplethen ved at kører programmet igennem, ikke noget med at se i en pdf fil med en hulsen masse punkter... :great: Det er go lir :great:
Og tro mig, jeg har været i byen og se på anlæg, jeg har kørt på kryds og tværs af danmark for at de på forskellige anlæg, vedr. scotte er det nemt nok at finde nogle heroppe.. (bor næsten i baghaven af NBE) :lol: Bare en skam at NBE ikke har et tilsvarende produkt med selvrensning, med en askeskuffe der komprimerer asken således at jeg kun skal tømme skuffen 3-4 gange om året og ikke mindst en meget nem brugerflade. Så havde de også været med i mine overvejelser. icon_cheesygrin.gif
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø
levi

scotte blackstar mini

Indlæg af levi »

Skiveren » 30 Jan 2012, 16:28 skrev: Nu skal det understreges at jeg ikke er 100 meter mester på pillefyr, men ny i faget, som suger til mig af alles erfaringer, men jeg kan jo ikke helt undgå at se at der skal udskiftes dele på et pillefyr - alt kan jo slides op, fair nok.. Men jeg har bare ikke den stor tiltro til alle de problemer med indstillinger osv jeg dagligt kan læse folk har.... :| Der er ingen trivl om at scotte er et godt anlæg, men jeg tror bare at jeg personlig er bedre stillet, med et Ekoheat, da jeg ligger stor vægt på at skidet passer sig selv... Og en ting som jeg finder som et stort plus er at den er indstillet når jeg sætter stikket i, og skulle der være et problem er styring udført med en self-tjek menu, hvor man tjekker 10 - 12 punkter, simplethen ved at kører programmet igennem, ikke noget med at se i en pdf fil med en hulsen masse punkter... :great: Det er go lir :great:
Og tro mig, jeg har været i byen og se på anlæg, jeg har kørt på kryds og tværs af danmark for at de på forskellige anlæg, vedr. scotte er det nemt nok at finde nogle heroppe.. (bor næsten i baghaven af NBE) :lol: Bare en skam at NBE ikke har et tilsvarende produkt med selvrensning, med en askeskuffe der komprimerer asken således at jeg kun skal tømme skuffen 3-4 gange om året og ikke mindst en meget nem brugerflade. Så havde de også været med i mine overvejelser. icon_cheesygrin.gif
De "problemer" du omtaler, - læser jeg sjovt nok på en anden måde.

De folk der bevæger sig her på SP er her primært for at dygtiggøre sig, - og laver derfor rigtig mange tråde for at kunne optimere deres forbrænding og driftsøkonomi (Uanset anlæg) - langt de fleste af alle indlæg her på SP handler om netop dette.

90 procent af de kunder der køber et pillefyr bliver bidt af det og deres økonomiske besparelse!, - det fede er at disse kunder vil have hjælp til at optimere endnu mere, - og her er NBE produkterne uovertrufne i og med de har et hav af forskellige optimeringsmuligheder.

Det er fint du søger andre produkter, - og fint du derudfra vælger et andet produkt, - men at sige at de indlæg der er omkring NBE produkterne er "problemindlæg" er absolut en sandhed med markante modifikationer!

Det siger sig selv at et anlæg der er helt nyt på markedet ikke er kureret for børnesygdomme, - det er udiskoterbart - at du vælger at tage chancen og har tillid til dette nye produkt er prisværdigt, - og jeg ønsker dig held og lykke med dit valg!
Brugeravatar
hahomi
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 687
Tilmeldt: 01 jul 2011 17:34
Mit fyr: BIOMAX 16
Areal: 120
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 15
Geografisk sted: Nørre Alslev Falster
Har takket: 4 gange
Blevet takket: 1 gang

scotte blackstar mini

Indlæg af hahomi »

Med kæmpe risiko for at få ørene i maskinen, vil jeg påstå at en hård klikke af bruger på dette forum, gør alt for at nedgøre pillefyr, der er i samme prisleje som Scotte/Woody. Retfærdigvis skal det siges, at det langt fra er alle, hvilket gør at jeg forbliver bruger af http://www.stokerpro.dk og jeg er virkelig glad for at læse gode og konstruktive indlæg.

Er chancen der, får BioMax jo "drag over nakken" på trods af vi faktisk er nogle stykker der er enormt glade for den og som jeg læser indlæggene, faktisk har BioMaxen mindre problemer, er ikke så sart og heller ikke har behov for alle de reservedele, som det påståes, at alle Scotte ejere ligger med som reserve. Den største (og jeg medgiver det er for dårligt) begyndervanskelighed for BioMax er den dårlige brugervejledning, der følger med fyret.

Bortset fra det, vil jeg ikke gøre mig til dommer over hverken Ecoheat, Scotte eller andre pillefyr.

Sorry, men følte mig lige provokeret til dette indlæg.
Vælg dine kampe med omhu.

Besvar