Hejsa herinde,
Nu har jeg kørt med min Atmos siden i torsdags og den har kun 1x ikke kogt.
Jeg har tilsluttet ladomaten til røggastermostaten, men syntes ikke rigtig at det kører. Jeg er overbevist om at det er den som slukker ladomaten og dermed cirkulationen med det resultat at den kommer i kog. Kan heller ikke få akkuén op over 72°C.
Nogen gode råd hvor at jeg ellers kan tilslutte den udover fast strøm?
du skal selvfølgelig tilslutte den i de dertil forud bestemte klemmer. Der står i manualen hvilke numre de har og klemmenumre er også blevet nævnt her på stokerpro et par gange eller tre
Jeg at koblet min til en differencetermostat, som måler på fremløb fra kedlen og retur til kedlen... Hvis fremløb er under 10 grader varmere end returen får ladomaten ingen strøm;-)
Den er tilsluttet klemme 5+6+jord. Stiller jeg røggas termostaten over max slukker den pumpen går jeg langt under sker det samme. Har stået derude og slukket for blæser på temp. knappen da den nåede 90°C og slukkede også for røggas termostaten blæser ved samme temp. Kunne høre at ladomaten stadig kørte.
Men men men da jeg kom derud igen havde den været i overkog igen igen.
Hvad er det lige jeg gør forkert?
Zarge-----> super god ide tror det bliver løsningen hvis ikke jeg for det andet til at spille.;o)
klemme 5 og 6 til ladeventilen styres udelukkende af røggas termostaten. Så længe røggasserne er varmere end det denne termostat er stillet til, skal der være 230v over disse klemmer.
Prøv at dreje den mod uret, til 0C, så skal ladeventilen køre uafbrudt, uanset om der er fyret op i kedlen eller ej
mht til at du ikke kan få akku over 72 grader. Det skyldes sikkert at trækregulator er stillet forkert så den lukker f for luften for tidligt. Når kedlen kører for fuldt,
hvad står kedeltermostaten på??
Hvilken position har trækregulatoren, peger den mod kl 7, dvs skråt nedad??
Hvilken termostat har du i ladeventilen??
Dit primær/sekundær spjæld, hvordan står det?? Prøv med helt i bund og så 10mm ud
Min atmos dc 50 varmer ikke toppen af tanken over 75 grader inden den er ved at være rimelig varm på returen. Er der ikke 2 drejeknapper på den? Så skal den venstre af dem stå på max når du kører i akkutanken. Jeg ved ikke om den slukker ladomaten eller kun blæseren hvis drifttermostaten står for lavt