Levi & Havmand – Jeg gentager blot hvad jeg allerede har skrevet. Jeg har haft ringet til Søren Oldenborg og udgivet mig for at være kunde der ville købe en Attack-kedel. Faktum er at han ikke kunne sælge mig den kedel, men i stedet ville sælge mig et andet produkt.
John – Tak, jeg står naturligvis altid til rådighed overfor folk der har spørgsmål til vores produkter. Du kan altid sende mig en mail direkte på
cr@altra.dk og jeg vil bestræbe mig på at svare dig så hurtig som muligt.
Jeg vil også i fremtiden, i det omfang tiden tillader gerne deltage herinde.
Albert – Det er så faktuelt forkert nå du skriver at Rosendal skiftet navn til Altra. Vi er en dansk afdeling af et engelsk firma der har købt sig ind på det dansk marked ved at overtage det der var tilbage efter Rosendal. Jeg kan forstå din vrede bunder i en stoker du har købt hos Rosendal – det er naturligvis dybt beklageligt hvis du har haft en negativ oplevelse der – men har svært ved at se hvad ansvar jeg har i det.
Jeg gå derimod gerne i dialog med kunder der mener jeg har givet den en dårlig behandling.
Og nej, jeg har faktisk ikke dårlig samvittighed – Vi har rigtig mange kunder i Altra der er rigtig glade for at handle hos os – hvilket bl.a. er årsagen til vi har så travlt som tilfældet er.
Havmand – TrustPilot er et produkt man betaler penge for, og så får man den varer man ønsker. Du har ret i jeg som marketingansvarlig har fravalgt at bruge penge på det. At TrustPilot ikke har stor værdi er jo dokumenteret i TV. Der blev for noget tid sidden lavet en dokumentar der viste hvordan et firma der solgte kopi designmøbler masseproduceret deres egne indlæg på TrustPilot for at få en høj score.
Endelig til sidst. Som engros-virksomhed tager man ikke en varer ind og tester den i et år før man sælger den. Producenten har allerede gennemført en lang række test – bl.a. har alle godkende kedler der sælges i Danmark gennemgået test efter forskrifterne i EN 303-5 som loven forskriver – derudover stiller man naturligvis som ansvarlig engros-virksomhed krav til producentens kvalitetstest af produktet etc.
Hvis produktet ikke lever op til det lovet er det ikke engros-virksomheden der bære det endelig ansvar. Vi har naturligvis et ansvar overfor kunden, men producenten har et produktansvar hvis produktet ikke lever op til forskrifterne. Så hvis et produkt ikke er i orden sender vi regningen videre til producenten.
Så det med at Søren Oldenborg skulle teste et produkt i et år inden han sælger det – tror jeg er åbenlys for enhver ikke er sandt.