Lugt af kattepis og lort.

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3383
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 201 gange
Blevet takket: 238 gange

Re: Lugt af kattepis og lort.

Indlæg af BWJ »

Brug en professionel Ozongenerator, den fjerner ALLE lugte, bruges ofte ved lejligheder hvor der er fundet en afdød, som har ligget lidt for længe.
Virker med garanti.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
16
Indlæg: 3402
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Har takket: 297 gange
Blevet takket: 370 gange

Re: Lugt af kattepis og lort.

Indlæg af pelle »

BWJ skrev: 19 feb 2021 16:28 Brug en professionel Ozongenerator, den fjerner ALLE lugte, bruges ofte ved lejligheder hvor der er fundet en afdød, som har ligget lidt for længe.
Virker med garanti.
Kan det også tage lugt der sidder i træværk som lofter, karme og tilsætninger i vinduer ? Det vil jo spare mig for en masse arbejde og udgifter hvis det er tilfældet.
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3383
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 201 gange
Blevet takket: 238 gange

Re: Lugt af kattepis og lort.

Indlæg af BWJ »

pelle skrev: 19 feb 2021 17:26 Kan det også tage lugt der sidder i træværk som lofter, karme og tilsætninger i vinduer ? Det vil jo spare mig for en masse arbejde og udgifter hvis det er tilfældet.
Det er helt sikkert - uden at være for makaber fjerner det også lugt fra kropsvæsker nedsivet i gulve fra tidl. omtalte.
Men det skal være proff. model, de mere hobbybetonede kan ikke klare det.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
john_madsen
Stoker VI
Stoker VI
10
Indlæg: 216
Tilmeldt: 12 jul 2013 08:56
Mit fyr: scotte 16kw
Areal: 200
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 12
Geografisk sted: struer
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 46 gange

Re: Lugt af kattepis og lort.

Indlæg af john_madsen »

Jeg kan tilslutte mig det med ozongeneratoreren. Jeg havde for nogle år siden fået lukket en hankat inde i min bil i en weekend......... Selvom jeg damprensede sæderne i den, så stank den stadig ganske forfærdeligt. En weekend med en stor ventilator og ozongenerator inde i bilen, forsvandt lugten så godt som fuldstændig. Hvis der er mulighed for det, så er en damprenser i sådan en lejlighed en rigtig god ting. Afvask alle flader og sprøjt gerne en tynd klorblanding på efter afvaskning.
Brugeravatar
DBS
Stoker XI
Stoker XI
11
Indlæg: 546
Tilmeldt: 17 mar 2013 17:02
Mit fyr: 8Kw Scotte VP / 16Kw Scotte pillefyr
Areal: 218m2+36m2 kælder
Brændsel: 8mm
Årligt forbrug: 5,8ton
Geografisk sted: Silkeborg
Har takket: 16 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: Lugt af kattepis og lort.

Indlæg af DBS »

Hvad er reglerne for brug af ozon i lejligheder, hvor der bor folk i nærheden ?

Årsagen til jeg spørger, er at da jeg var med til at installere en generator midlertidigt på en grund (forladt industribygning) blev alle hospitaler informeret, i tilfælde af, at de skulle få hjemløse inde, med vejrtrækningens problemer.

Brugeravatar
pelle
Supporter
Supporter
16
Indlæg: 3402
Tilmeldt: 21 feb 2008 18:05
Mit fyr: vigas 25 gasogen 2x1200 l akku
Areal: 240
Brændsel: gran og fyr og sol
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Årligt forbrug: 3.5 tons træ pr. år
Geografisk sted: lidt syd for herning
Har takket: 297 gange
Blevet takket: 370 gange

Re: Lugt af kattepis og lort.

Indlæg af pelle »

Var inde og kikke på de ozon generatorer. Men, ved intet om den slags. Måske skulle jeg i stedet for købe et anlæg i stedet for at leje et. Vil i linke til et anlæg der er godt ? Det kunne da godt være det var noget der var godt at have hvis man får nye lejere, og de gamle har efterladt noget uhumsk.
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Re: Lugt af kattepis og lort.

Indlæg af triumph »

Jeg har lige lavet en gennemgang af luftrensesystemerne hos daka. Og her bruger de ozon til " efterpolering" efter deres anden luftrensning
Min viden om ozon generatore er ikke stor. Men professionelle anlæg bruger ren ilt til fremstilling af ozon ( O3). Mens billige anlæg bruger atmosfærisk luft (21% O2 + 79%N)
De billige anlæg producere eftersigende store mængder NOx (ca 50%).
På Daka var der opsat 0zon alarmer på steder, hvor man (ved fejl ) kunne blive udsat for ozon.

Det ekstra ilt molekyle i ozon vil gerne reagerer med noget andet. Og det er det der giver effekten

Mit spørgsmål er: hvis man sætter en ozon generator ind i en bil. Vil iltmolekylet så ikke reagerer med jern ?
(Rust er "iltet" jern)
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Re: Lugt af kattepis og lort.

Indlæg af triumph »

triumph skrev: 20 feb 2021 13:45 Jeg har lige lavet en gennemgang af luftrensesystemerne hos daka. Og her bruger de ozon til " efterpolering" efter deres anden luftrensning
Min viden om ozon generatore er ikke stor. Men professionelle anlæg bruger ren ilt til fremstilling af ozon ( O3). Mens billige anlæg bruger atmosfærisk luft (21% O2 + 79%N)
De billige anlæg producere eftersigende store mængder NOx (ca 50%).
På Daka var der opsat 0zon alarmer på steder, hvor man (ved fejl ) kunne blive udsat for ozon.

Det ekstra ilt molekyle i ozon vil gerne reagerer med noget andet. Og det er det der giver effekten

Mit spørgsmål er: hvis man sætter en ozon generator ind i en bil. Vil iltmolekylet så ikke reagerer med jern ?
(Rust er "iltet" jern)
Google er min ven icon_cheesygrin.gif
(jeg ved godt at der ikke er bart metal inden i biler)
https://www.youtube.com/watch?v=30f7iYJmIlM
Blinky
Stoker V
Stoker V
11
Indlæg: 155
Tilmeldt: 29 okt 2012 01:26
Mit fyr: MGM Comfort 15 KW
Areal: 200 + 60
Brændsel: DLG Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7100
Årligt forbrug: ca. 8 ton.
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 23 gange
Blevet takket: 10 gange

Re: Lugt af kattepis og lort.

Indlæg af Blinky »

triumph skrev: 20 feb 2021 13:45 Jeg har lige lavet en gennemgang af luftrensesystemerne hos daka. Og her bruger de ozon til " efterpolering" efter deres anden luftrensning
Min viden om ozon generatore er ikke stor. Men professionelle anlæg bruger ren ilt til fremstilling af ozon ( O3). Mens billige anlæg bruger atmosfærisk luft (21% O2 + 79%N)
De billige anlæg producere eftersigende store mængder NOx (ca 50%).
På Daka var der opsat 0zon alarmer på steder, hvor man (ved fejl ) kunne blive udsat for ozon.

Det ekstra ilt molekyle i ozon vil gerne reagerer med noget andet. Og det er det der giver effekten

Mit spørgsmål er: hvis man sætter en ozon generator ind i en bil. Vil iltmolekylet så ikke reagerer med jern ?
(Rust er "iltet" jern)
Jeg skulle engang sælge en rygerbil, der stank ganske voldsomt af røg. En Ozongenerator ( ikke et proff. anlæg ) i bilen i 2 døgn fjernede enhver lugt, og jeg hørte ingen klager,- og nej der var ikke yderligere rust at spore.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Re: Lugt af kattepis og lort.

Indlæg af triumph »

Hvad med elektriske forbindelser, kunne man ikke forestille sig at der hurtigere kom problemer med dårlige forbindelser ?

Besvar