Akut behov for kondensator til Linax 10kw

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Torpet
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Har takket: 67 gange
Blevet takket: 85 gange

Re: Akut behov for kondensator til Linax 10kw

Indlæg af Torpet »

Ganske som Lintz, så er det også min erfaring at det virker 100% med huller i bunden af sneglen (helt nede ved siden af siloen).
Snegl huller.jpg
Snegl huller.jpg (9.74 KiB) Vist 1317 gange
Men det er specielt for de gamle snegle lavet af plastic, som også bare har en løs spiral inde i sig, med eller uden et elektriker-rør i midten som støtte.

De nye snegle af stål og med en indre spiral på et solidt stålrør, flytter pillerne meget mere sikkert op og syntes slet ikke at være påvirket af om der er smuld eller ej. Den smuld der selvfølgelig dog må være sammen med pillerne, som jo er et naturligt produkt, følger bare med op og brænder så ganske nemt af uden at give andre problemer. Skulle det betyde lidt mere aske, så opdager man det ikke, hvis ellers man har kompressorrens. Det bare kører, hvis ellers man så husker at tømme askeskuffen engang i mellem. Det skaber ikke mere støv på semirens lamellerne.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Akut behov for kondensator til Linax 10kw

Indlæg af Lintz »

Torpet skrev: 05 feb 2020 11:07 Ganske som Lintz, så er det også min erfaring at det virker 100% med huller i bunden af sneglen (helt nede ved siden af siloen).

Snegl huller.jpg

Men det er specielt for de gamle snegle lavet af plastic, som også bare har en løs spiral inde i sig, med eller uden et elektriker-rør i midten som støtte.

De nye snegle af stål og med en indre spiral på et solidt stålrør, flytter pillerne meget mere sikkert op og syntes slet ikke at være påvirket af om der er smuld eller ej. Den smuld der selvfølgelig dog må være sammen med pillerne, som jo er et naturligt produkt, følger bare med op og brænder så ganske nemt af uden at give andre problemer. Skulle det betyde lidt mere aske, så opdager man det ikke, hvis ellers man har kompressorrens. Det bare kører, hvis ellers man så husker at tømme askeskuffen engang i mellem. Det skaber ikke mere støv på semirens lamellerne.
- og det er så min snegl der er afbilledet😁
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Torpet
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Har takket: 67 gange
Blevet takket: 85 gange

Re: Akut behov for kondensator til Linax 10kw

Indlæg af Torpet »

Ja, jeg listede ind hos jer i nat og snuppede dette billede — :) — Stokerpro service! :)
calle

Re: Akut behov for kondensator til Linax 10kw

Indlæg af calle »

T-mek skrev: 05 feb 2020 10:51 :great:
Og det frasorterede smuld kan bruges som olie-sug på værkstedet.
Eller til at tænde op i brændeovnen med - eller som Lintzyboy gør - strø det ud i stedet for sand, når der er glat. Intet går til spilde. Kald os resourceansvarlige ....... nærigrøve klinger ikke så godt icon_cheesygrin.gif

Venlig hilsen Calle

Besvar