fyret virker næsten atmos

Alt om fastbrændsel, brændekedler osv
Atmos, Vigas, Solo Innova, Bonus og alt andet om brændekedler
Besvar
nick33
Stoker II
Stoker II
14
Indlæg: 46
Tilmeldt: 03 jan 2010 20:58

fyret virker næsten atmos

Indlæg af nick33 »

ja har nu lavet mit fyr rum... og det køre veldigt...

men men når vandet når 60 c er det lige som om der ikke kommer koldt vand til fyret fra bufferen hvad mangler jeg ??? kedlen bliver varm men varmen kommer ikke ud.??


ved godt diagrammet ikke er så vildt så ingen hån
Vedhæftede filer
fyr rum.jpg

stokerbent
Stoker XIV
Stoker XIV
16
Indlæg: 865
Tilmeldt: 30 apr 2008 08:08
Mit fyr: Viadrus 22 m. Multi 22
Areal: 196m2
Brændsel: Piller/fastbrænsel/solvarme
Dagligt forbrug: 18-20
Årligt forbrug: 6

Re: fyret virker næsten atmos

Indlæg af stokerbent »

kører du med en laddomat så sidder der en termostat der åbner ved en bestemt antal grader
mener det er 72 som standard. Fik monteret en 62graders i et fyr jeg lavede for mine forældre
det var rigtig godt

så kommer du ikke over det instillede antal grader på den indbygget termostat, så åbner den ikke for retur vandet
altså ingen vand til at presse varmen ud af kedelen

termostaten er til for at holde kedelens retur varm
nick33
Stoker II
Stoker II
14
Indlæg: 46
Tilmeldt: 03 jan 2010 20:58

Re: fyret virker næsten atmos

Indlæg af nick33 »

ja så langt er jeg med... jeg har 72 c på min...

men det er ikke den der ikke virker... alt køre m det skal ind til jeg når ca 60 c på min 300 tank

så virker det som om at den ikke trækker nyt koldt vand ind... og vandet i kedlen og på laddomaten stiger, også på indgangen un der er andet der stiger... og udgangen på kedlen efter loddmaten stiger ikke i temperatur.

kan det være fordi at jeg forsøger at presse vand ind i buffer tanken (i toppen samme sted som kedlen skal komme af med varmen , ( den kopler om ved 60 c) og er der så ikke plads til det nye varme vand fra kedlen??
nick33
Stoker II
Stoker II
14
Indlæg: 46
Tilmeldt: 03 jan 2010 20:58

Re: fyret virker næsten atmos

Indlæg af nick33 »

det var ikke mange der hade en ide om problemet øv da
søren ø
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

Re: fyret virker næsten atmos

Indlæg af søren ø »

Styringen på en atmos kan også styre din pumpe. Det er ikke der det går galt at den står for lavt, så når fyret når en bestemt temp. så stopper pumpen? Det er altid svært at svare på sådanne ting med mindre man kan stå ved siden af anlægget. Hvor i landet er du fra?
All men are created equal, but only the bravest become firefighters.

nick33
Stoker II
Stoker II
14
Indlæg: 46
Tilmeldt: 03 jan 2010 20:58

Re: fyret virker næsten atmos

Indlæg af nick33 »

jeg er fra Ringsted / Næstved...

nej det er ikke pumperne de er manual styret (ikke færdig løsning), men tænker over at flytte den over så den sider på udgangen på kedlen...

men ved det ikke i nu
afonss
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 8
Tilmeldt: 16 aug 2010 12:52
Mit fyr: Atmos 25
Areal: 180
Brændsel: Fastbrændsel
Fremviser gerne i postnummer: 9260

Re: fyret virker næsten atmos

Indlæg af afonss »

Hey Nick

Som jeg ser det sender du returen fra gulvvarmen og varmtvandsbeholderen ind af samme studs som den ladomaten skal trække koldt vand fra. Prøv at kontrollere om kontraventilen i din guldvarme styring virker. Hvis du ikke har tryk nok på anlægget, kan kontraventilen hænge og herved render fremløb direkte i retur. Dette kombineret med din pumpe vil give 60-70 grader varmt vand ind i bunden af din ladomat og dit anlæg vil begynde at koge.

Besvar