Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Beach buggy

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
stokerbent
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 865
Tilmeldt: 30 apr 2008 08:08
Mit fyr: Viadrus 22 m. Multi 22
Areal: 196m2
Brændsel: Piller/fastbrænsel/solvarme
Dagligt forbrug: 18-20
Årligt forbrug: 6

Beach buggy

Indlægaf stokerbent » 12 apr 2010 19:59

nogle der har rodet med sådan nogle
er ved at se på et projekt jeg kan lave

evt nogle der kender nogle der har et til at stå de er gået kold i der er billig


Brugeravatar
Julehund
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 2192
Tilmeldt: 12 mar 2007 07:14
Mit fyr: ivt jordvarme m. 300m turboflex slange
Areal: 145
Brændsel: EL
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Dagligt forbrug: 16 kWh I nov.
Geografisk sted: Staby
Kontakt:

Re: Beach buggy

Indlægaf Julehund » 12 apr 2010 20:45

havde en 1303 fra 73.. det var sgu en dejlig vogn!! men det var dog ingen buggy. 8)
går selv og roder med tanken, men kan ikke finde plads til vognen! :(

Brugeravatar
gel
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 170
Tilmeldt: 20 feb 2010 11:12
Mit fyr: Passat
Areal: 250
Brændsel: træ & olie

Re: Beach buggy

Indlægaf gel » 12 apr 2010 20:49

jeg har haft en i 10 år, en Peter ÆLinder model.
Hvad vil du vide??

Brugeravatar
Soren
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 202
Tilmeldt: 13 nov 2008 13:15
Mit fyr: Modifiseret Tasso A2 med ejet stoker
Areal: 250M2 ,140l vvb
Brændsel: Pt. træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7900
Geografisk sted: Mors

Re: Beach buggy

Indlægaf Soren » 12 apr 2010 21:19

Hej
Jeg har en Rolls-Royce forende til en WV
Den er til salg
Søren
Likes frabedes

stokerbent
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 865
Tilmeldt: 30 apr 2008 08:08
Mit fyr: Viadrus 22 m. Multi 22
Areal: 196m2
Brændsel: Piller/fastbrænsel/solvarme
Dagligt forbrug: 18-20
Årligt forbrug: 6

Re: Beach buggy

Indlægaf stokerbent » 12 apr 2010 21:43

gel » 12 Apr 2010, 20:49 skrev:jeg har haft en i 10 år, en Peter ÆLinder model.
Hvad vil du vide??



skal bare have fundet en gammel billig en

har en porsche pandekage motor på håndet + div andet

så kunne da være sjovt at lave sådan en


Scotte&vølund
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 17
Tilmeldt: 19 jan 2010 17:46
Mit fyr: Scotte brænder på Vølund combikedel
Areal: 200
Brændsel: Træpiller Energikoks
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: Endnu ukendt

Re: Beach buggy

Indlægaf Scotte&vølund » 12 apr 2010 23:57

Jeg er i gang med at skifte begge hovedvanger/varmekanaler i en Vw1302 fra 71. Chek dem seriøst, måske med kikkert inden du køber en. Du risikerer 2-4 ugers arbejde hvis de ikke er OK, og synsmanden kigger ind.
Ellers er det en fed vogn :) -er rigtig glad for min boble med kludetag :great:

Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 679
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Modtaget likes: 4 gange

Re: Beach buggy

Indlægaf leo-pol » 13 apr 2010 01:21

hva f....
troede ikke at det var et vw-forum... :great: :great:
jeg har 2 stk buggy`r stånde....
den ene har jeg haft i 11-12 år og er også en peter linder "rigtig dansk buggy.....med en 1.7L T4 pandekage i...
og porsche 5 trins gearkasse...
der har jeg en 2,5L T4 liggende i papkasser som jeg en skønne dag skal have samlet færdig og skulle gerne smide små 200hk..... :great:

jeg har også en lamborghini kitcar jeg ikke har fået bygget færdig....
og har da også haft et par bobler gennem tiden....
du høs ikke at være bange for at varme-panelerne er døde..... de sidder slet ikke på en buggy... :great:
inden du handler skal du sikre dig at det er en opkortet model hvis den ikke har været godkent som buggy før på dk plader...
en lang model kan ikke rent lovnessigt godkendes.....!!!

hvad er det for en "porsche pandekage motor du har på håndet.....??
selv har jeg rodet og kørt en hel del med vw T4 pandekage motore og jeg tør næsten at væde på at den du har på hånden er en vw.....
porsche`s pandekage motor er er ikke noget man stort set kan finde mer......men de er næsten identiske med vw egen.... faktisk er det næsten kun topstykkerne der er foreskæld på.....
men jeg syntes at du skal tjekke denne side her..... http://vwnettet.dk/ som jeg selv har brugt i rigtig mange år...
der finder du svar på alt...... men du er meget velkommen til at spøreg mig også selvfølig.... :great:

fandt lige et stemnings billed af den anden som jeg er igang med at bygge til race.... med en 2.0 turbo pandekage motor i.... den bliver sjov.... :great: :great:

mvh leo-pol
Vedhæftede filer
17122008087.jpg

stokerbent
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 865
Tilmeldt: 30 apr 2008 08:08
Mit fyr: Viadrus 22 m. Multi 22
Areal: 196m2
Brændsel: Piller/fastbrænsel/solvarme
Dagligt forbrug: 18-20
Årligt forbrug: 6

Re: Beach buggy

Indlægaf stokerbent » 13 apr 2010 07:41

det er fra en porche 912 mener jeg

du har ikke nogle der vil af med et projekt

det er jo fri debat dette er fri debat man behøver vel ikke kun snakke om fyr hele tiden

stokerbent
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 865
Tilmeldt: 30 apr 2008 08:08
Mit fyr: Viadrus 22 m. Multi 22
Areal: 196m2
Brændsel: Piller/fastbrænsel/solvarme
Dagligt forbrug: 18-20
Årligt forbrug: 6

Re: Beach buggy

Indlægaf stokerbent » 13 apr 2010 07:44

har alle godkendelser osv til at opkorte en vw bund
samt skære svejse anvisninger

men det var jo nemmere hvis der var en der havde et projekt til at stå der kunne laves færdig


du skal ikke af med dit leopol

de her t4 motorer hvilke vw er de fra

Brugeravatar
leo-pol
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 679
Tilmeldt: 25 nov 2008 22:56
Mit fyr: KSM 275-18
Areal: 140m2 + div 200m2
Brændsel: stokerføde.... men 80%fastbrændsel
Dagligt forbrug: 1½ hjulbør
Årligt forbrug: ???
Geografisk sted: 4673 rødvig stevns sjælland
Modtaget likes: 4 gange

Re: Beach buggy

Indlægaf leo-pol » 13 apr 2010 23:41

stokerbent skrev:det er fra en porche 912 mener jeg

du har ikke nogle der vil af med et projekt

det er jo fri debat dette er fri debat man behøver vel ikke kun snakke om fyr hele tiden


pt skal jeg ikke af med nogle af dem desvære.....

jeg må nok skuffe dig at en porsche 912 ikke har en pandekage motor men snarrere en T1 motor med oprejst blæser hus....
en knald hamerende stærk motor som ikke hænger på træerne .....

men led på http://vwnettet.dk/ der er jevntligt nogle til salg.....
nu blev der jo skrevet billig......
så hvis du gider at trille til sverige og hente en kan jeg anbefale,,.... http://www.blocket.se/vasterbotten?q=bu ... ca=2&md=th
det er sverigs svar på den blå avis....
der har jeg selv hentet flere gennem til flere kammerrater.....
og selve karrossen på den på billedet kommer der oppe fra...

men husk.... der er meget foreskæld på modellerne og kvaliteten....
hvis du tænker på et nyt kit kan jeg anbefale at du kontakter "bent" fra kiit & buggy service... han holder til lige i udkanten af århus og er en meget flink mand med 30års erfaring og sælger nye kit...http://www.kitogbuggyservice.dk/
på et tidspunkt var der noget der hed "buggyklubben.dk...." men jeg kan ikke lige komme ind på den så jeg ved ikke om den er lukket.....

tilbage til motor....
en T4 er en pandekage motor som vw brugte i deres varianter med en 1700cc med indsprøjtning i deres model 411..
og en variant model 412 med en 1800cc med 2x enkelte kabs....
senere lavede man en 2000cc til tranporteren som var lavkomprimeret....
så mener jeg at porsche brugte enetn den 1700cc eller 1800cc i deres 914 model.... og så lavede de en 2000cc magen til den fra bussen bare med nogle andre toppe som var lidt mer hissig.... men i begrænset mængder,,,

nu kan jeg ikke lige huske alle motor koderne..... men de man normale finder tilgængelige på markedt er nogle af industri motorene.... og en 1700cc med motorkoden W..... det er den der nok ses flest af..... og en rigtig god og stærk motor....
den der er mest eftertragtet er nok en 1800cc motor med koden AN..... og det er nok mest toppene der er gode da de har størrere ventiler.....
det der er fidusen når man bygger en buggy med T4 motor og har planer om lidt heste.... er at man bygger den med en 2000cc fra en bus..... det kan lade sig gøre lovligt at tolde den da den ikke har ret mange heste da den jo er lavkomprimeret.... så har man en bil der er lovlig me en 2000cc motor og kan der efter smide en 1800cc i med flere heste....
men man skal vide at T4 er i mange tilfælde noget dyere en den originale T1 motor rent stumpe messigt....
før hen hade man et ordsprog at .....T4 var 4x så dyrt...... icon_cheesygrin.gif
mvh leo-pol



Tilbage til "Bil, MC og Motor"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster