Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Opbevaring af bioolie

Spørgsmål og diskussion om godkendelser af fyringsanlæg, samt ændringer og opsætning af nye/ gamle anlæg
Forumregler
Det er tilladt at sige sin mening.
Men husk at selv når bølgerne går højt, skal vi stadig tale pænt til hinanden.
Besvar
webercarbmann
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 22 jul 2009 19:22

Opbevaring af bioolie

Indlæg af webercarbmann » 22 jul 2009 20:19

Hej alle.

Jeg er ny bruger her på siden. Jeg har nogen erfaring med alternativ energi idet jeg selv har opsat et Tatano pillefyr og brugt det i 3 år. Bruger primært pillesmuld. Jeg er igang med at flytte mit fur ud i et nyt fyrrum i øjeblikket. I den forbindelse har jeg også købt en brugt Kroll biooliebrænder som skal monteres bag på mit Tatano fyr. Jeg har adgang til noget næsten gratis bioolie icon_cheesygrin.gif , derfor denne udvidelse.

Nu til mit spørgsmål. Hvor meget bioolie må jeg opbevare i samme rum som fyret står i? Skal det opbevares i en godkendt tank, når det opbevares i fyrrummet? Jeg ved at det er lovligt at opbevare bioolie i fx en palletank udenfor fyrrummet. Jeg vil gerne have så meget opbevaring i fyrrummet som muligt da det jo automatisk giver opvarmning af olien.

Hvad med Kroll brænderen - regner med selv at sætte den op men skal den synes af en oliefyrsmand eller????

Håber at der er nogen der har vidden om disse ting.


MVH Peter


salemander
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 585
Tilmeldt: 25 dec 2009 21:51
Mit fyr: passat bioheat ogbiobrænder på fer kedel
Areal: 110+40m2 uiso garage
Brændsel: bio olie og træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8900
Dagligt forbrug: 15 kg
Årligt forbrug: 3000 kg
Geografisk sted: randers
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 7 gange

Re: Opbevaring af bioolie

Indlæg af salemander » 25 dec 2009 22:07

Jeg ved godt at indlægget er gammelt men jeg svarer nu alligevel
som jeg kan forstå det er der ingen krav til hvordan at du vil opbevare din bioolie om du vil opbevare olien i en gammel utæt spand eller i en palletank er helt op til dig selv.
bio brænder skal ikke indreguleres af en oliefyrs mand
Hvad er det for noget bio olie du har fået tat i ???
Jeg har selv forsøgt mig med noget friture olie som jeg har konstateret at man ikke bare lige kan brænde af
har ekstra dele til passat bioheat på lager til låns hvis fyret strejker

Besvar