Ydelses tabel Kw

Spørgsmål vedr. Bio18 samt det tilbehør der laves til Bio18 Brændere
Besvar
Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
15
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Ydelses tabel Kw

Indlæg af Bop »

Er der nogen som kan forklare hvordan det hænger sammen at.

Iflg Ekspertens nye katalog så kan følgende Bio18 kedler opvarme følgende:

24 kw op til 250m2
29 kw op til 325m2
34 kw op til 250m2
40 kw op til 250m2

Ifølge test er der målt på den såkaldte 24 kw en maxydelse på 16,3 kw
Og på den store 40 kw en maxydelse på 26,9 kw

De 2 imellem vides ikke men formodentlig et sted imellem Eller måske 29 kw kedel overgår for den skriver de jo kan klare 325m2
Det skal nok passe for den kunne nemt klare vores 296
Dette er ikke med henblik på at kritisere produkt eller lignende men bare generel forespørgsel hvordan det kan hænge sammen.
Der er jo så ingen grund til at købe de store kedler hvis de 2 mindste kan klare ligeså mange m2
Nu kunne det da være rart med eksempelvis udtalelser fra Experten vedr dette.
Altså med mndre deres katalog er forkert så er der jo ingen grund til at markedsføre de 2 store modeller hvis de 2 mindste og der tænker jeg på 29 kw yder mere.

Vedr lige hvad kedler står de kan give eksempelvis 40 kw så er det måske målt på kul eller koks det er jo logisk nok da det er en standard kedel de bruger til Biobrændsel.

Men det forklare ikke at de selv skriver at 29 kw kedeltype kan opvarme mere end 40 kw type.


Kan vi få et reelt svar på det.

Uden mudderkastning For den kan vi vel godt ende nu godkendelser efterhånden kommer :great:

Det var ikke mig der opdagede det i katalog men en bekendt jeg undrer mig bare over det ??

Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
15
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: Ydelses tabel Kw

Indlæg af Bop »

Da jeg har besluttet at droppe ud på emner vedr Bio18
Så var det min sidste tråd.
Glædeligt at godkendelser er ved at dumpe ind om så mindre kedler opvarmer mere end større kedler.
Det lader jeg herved være producents / sælgers problem.

Man finder ikke svar herinde på det .

Ham der spurgte på gennem mig har alligevel valgt andet produkt en Passat

Så god jul
Brugeravatar
Bop
Stoker XI
Stoker XI
15
Indlæg: 534
Tilmeldt: 01 okt 2008 19:08
Mit fyr: Woody kedel 24 kw chip 611
Areal: 296
Brændsel: Faurkilde træpiller
Årligt forbrug: kommer an på vejret
Geografisk sted: NV Sjælland

Re: Ydelses tabel Kw

Indlæg af Bop »

Vedr. alle de Bio18 fyr som er mærket med 22kw
Så er min fejer så utilfreds med at Eksperten har mærket kedler forkert at han vil bringe det op på et fejermøde så fremover vil man vidst holde bedre øje med kedlerne.

Også markedsføringsmæssigt er der noget skrupgalt de sælger et fyr som 29 kw i reklamer men det yder kun 19 kw i test det finder han da ligesom mig besynderligt og det er da også underligt at man overfor kunder vil være det bekendt.
Hvis man går ind og skal bruge et 40 kw fyr så får man kun et 26 kw Hvordan kan det være at i dagens Danmark at det er fair overfor købere.

Hvorfor i alverden ændrer man ikke reklamer så de passer med sandheden. Og så bør man jo også få nærket de kedler som er solgt og som diverse fejere har godkendt udfra forkert dokumentation i henhold til mærkning og attester Få mærket dem korrekt.
Udover de forkerte kw mærkater så er der jo alle de kedler som er godkendt med forkert attest det er jo helt galt at man har snydt fejere flere gange på denne baggrund.

Nu har i omsider fået lavet testene de passer så ikke med jeres reklamer og ej heller med de mærkater som en hel del kedler er solgt med det må være tid i får rettet det ind nu.

God Jul

Besvar