Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Utæt centralvarmeanlæg

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar
Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Givet likes: 98 gange
Modtaget likes: 46 gange

Utæt centralvarmeanlæg

Indlæg af thoken » 28 aug 2008 09:56

Hej!
Jeg har lige en lille historie: Opdagede for ca. 2 måneder siden at jeg taber tryk på mit anlæg(ca 140m2 hus, med lidt gulvvarme og ellers radiatorer, scotte pillebrænder opsat i garage). Har 2 ventiler(1 på fremløb og 1 på retur, begge monteret efter vvb), så jeg har lukket dem(herved kan scotten lade vvb op uden at trække resten af huset med) og kan herved konstatere at jeg har en utæthed i huset et eller andet sted under gulvet! Har så efterfølgende snakket med forsikring, og vvs-firma har været ude og trykprøve. Vvs firmaet og jeg er så blevet enige om at der skal en sporemand ud(sporemanden tilsætter en radioaktiv væske til centralvarmevandet, og kan derefter nemt spore hvor utætheden er), og at vvs firmaet formidlede kontakten til sporemanden. Der gik så en uges tid hvor jeg intet hørte så rykkede jeg vvs firmaet for et svar. De siger så efterfølgende at sporemanden er rendt tør for sporevæske icon_cheesygrin.gif , og måske først får noget igen i uge 38 :shock: . Så spurgte jeg jo dumt om der ikke fandtes andre sporemænd i dk.? Jo det gør der, men det er et generelt problem at få fat i sporevæske iøjeblikket? Er der nogen på dette forum der har hørt om dette? Nogen forslag til hvad jeg kan gøre, skal jeg bare være tålmodig og vente, eller prøve et andet vvs firma? :oops:

mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html


søren ø
Supporter
Supporter
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

Re: Utæt centralvarmeanlæg

Indlæg af søren ø » 28 aug 2008 20:43

Det kan nemt være rigtigt at det er et generelt problem. Der er også noget med at det kun virker i en vis periode og altså ikke er så effektivt sidst på ugen. Har dog hørt om nogle der kan spore ved hjælp af termisk kamera, men det kræver naturligvis at der er varmt vand i rørerne
All men are created equal, but only the bravest become firefighters.

Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Givet likes: 98 gange
Modtaget likes: 46 gange

Re: Utæt centralvarmeanlæg

Indlæg af thoken » 29 aug 2008 08:06

Hej!
Lige en lille update: Nu har jeg selv prøvet at ringe til en sporemand og det er rigtigt, at de mangler væske, fordi den reaktor hvor deres radioaktive isotop (brom 82) udvindes har været under renovering (gad vide om den er utæt icon_cheesygrin.gif ). så der går et par uger inden de har sporevæske igen!
Så jeg må bare vente og håbe at det ikke bliver for koldt :roll:

mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html

stokerbent
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 865
Tilmeldt: 30 apr 2008 08:08
Mit fyr: Viadrus 22 m. Multi 22
Areal: 196m2
Brændsel: Piller/fastbrænsel/solvarme
Dagligt forbrug: 18-20
Årligt forbrug: 6

Re: Utæt centralvarmeanlæg

Indlæg af stokerbent » 29 aug 2008 11:36

thoken skrev:Hej!
Lige en lille update: Nu har jeg selv prøvet at ringe til en sporemand og det er rigtigt, at de mangler væske, fordi den reaktor hvor deres radioaktive isotop (brom 82) udvindes har været under renovering (gad vide om den er utæt icon_cheesygrin.gif ). så der går et par uger inden de har sporevæske igen!
Så jeg må bare vente og håbe at det ikke bliver for koldt :roll:

mvh thoken
brugte et firma der havde et apparat der sendte vand med pulserene tryg i gennem systemet derved kunne han lokalisere det med en lytte dims var utrolig nemt at høre der hvor det var

Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Givet likes: 98 gange
Modtaget likes: 46 gange

Re: Utæt centralvarmeanlæg

Indlæg af thoken » 19 sep 2008 18:24

Hej!
Så skete det! Idag kom vvs èren og fik splittet gulvet i min gang, for det var der det var utæt, havde sporemandens undersøgelse vist!
Og da han kom ned til rørene var de meget tæret :( .Så i første omgang har han bare proppet dem af(det er ved den sidste radiator på strengen):
Så nu har jeg da varme igen, og har startet scotten op :great:
Hvad værre er så går rørene ind i mit badeværelse(under gulvet) og det skal altså brækkes op!
Der kommer en taksator fra forsikringen på mandag, så det bliver spændende hvad han og vvs´eren bliver enige om!
Men i første omgang er det vigtigste at der er varme i hytten 8) De sidste par morgener har været iskolde(måtte også skrabe is af bilens forrude i morges)

mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html


Besvar