Folketingsvalg 2022.

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar

Folketingsvalg 2022

Afstemning sluttede 27 okt 2022 08:26

Socialdemokratiet.
8
23%
Radikale.
0
Ingen stemmer
Konservative.
2
6%
Nye Borgelige.
3
9%
SF.
1
3%
Grøn Alliance.
0
Ingen stemmer
Liberal Alliance.
3
9%
Kristen Demokraterne.
0
Ingen stemmer
Moderaterne.
2
6%
DF.
2
6%
Frie Grønne.
0
Ingen stemmer
Venstre.
1
3%
DanmarksDemokraterne.
11
31%
Enhedslisten.
1
3%
Alternativet.
0
Ingen stemmer
Ved ikke/Vil ikke stemme.
1
3%
 
Afgivne stemmer: 35

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
13
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Folketingsvalg 2022.

Indlæg af Lintz »

Lad os få det overstået og stem.

Kører fra nu og 20 dage frem.
Så må vi se om Stokerpro-frænderne ligger sig tæt op på det endelige resultat d. 1/11.

P.s. Afstemningen er selvfølgelig anonym og man kan jo bare lade være med at skrive i tråden "Så har jeg stemt" icon_cheesygrin.gif
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

svanggaard
Stoker XV
Stoker XV
10
Indlæg: 1218
Tilmeldt: 08 aug 2013 00:34
Mit fyr: RTB 10kW/ATMOS DC18S/Morsø
Areal: 189+110VVB
Brændsel: Selvskovet brænde, træpiller og sol
Fremviser gerne i postnummer: 9830
Geografisk sted: Tæt på Hjørring
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 286 gange

Re: Folketingsvalg 2022.

Indlæg af svanggaard »

Min hustru og jeg stemmer (formodentligt) diametralt modsat. Men jeg føler virkelig det er en æressag at ta' turen hver eneste gang. I min familie har valgdagen altid været en festdag - uanset udfaldet.

Vi har i øvrigt tradition for rejemadder på valgaftenen. Aner ikke hvor den tradition kommer fra, men vi har bestemt ikke tænkt os at ændre noget som helst.

Godt valg til alle ;-)
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5485
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 407 gange
Blevet takket: 425 gange

Re: Folketingsvalg 2022.

Indlæg af triumph »

Jeg syntes aldrig før der har været så meget varm luft / Bullshit som denne gang.
Ikke kun fra et enkelt parti, men fra de fleste.
Brugeravatar
vilhapiller
Stoker VIII
Stoker VIII
12
Indlæg: 305
Tilmeldt: 13 feb 2012 18:18
Mit fyr: Woody Black Star mini
Areal: 160
Brændsel: Piller
Årligt forbrug: 4.5
Geografisk sted: Sønderjylland
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Folketingsvalg 2022.

Indlæg af vilhapiller »

Jeg mener at det er meget vigtigt at stemme, sørger altid for at ungerne kommer med ind og ser hvordan det foregår, så de har været med inde og stemme lige fra de kunne gå. Et demokrati er ikke en selvfølge 😊
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Re: Folketingsvalg 2022.

Indlæg af lamborg »

Hold kæft hvor er det godt skrevet for det er en ting vi er slemme til at glemme at demokrati ikke bare er en selvfølge :-)
Jeg har aldrig lagt skjul på hvor jeg ligger rent politisk og her ude midt på heden gør det at mine kollegaer elsker at diskutere politik med mig og det er fint jeg kunne aldrig finde på at lade politisk uenighed kommer mellem venskaber også selvom bølgerne kan gå højt . Men noget jeg bliver lidt iriteret over er at mange af dem jeg kender stemmer ud fra hurtige avisoverskrifter . Hvis man spørger ind til om de er enige i det og det i det politisk program som deres parti har så ved mange af dem ikke hvad det er . Jeg ved godt at jeg har en slem OCD som gør at jeg sætter mig ind de forskellige partiers program :-) men hvis de skal overfalde mig ,som er fint ,så må de da det mindste have sat sig ind i tingene og ikke stemme som min gamle saglige bedstemor ,der stemte på Poul Hartling fordi han var sådan en pæn mand :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

calle

Re: Folketingsvalg 2022.

Indlæg af calle »

lamborg skrev: 08 okt 2022 10:40 Hold kæft hvor er det godt skrevet for det er en ting vi er slemme til at glemme at demokrati ikke bare er en selvfølge :-)
Jeg har aldrig lagt skjul på hvor jeg ligger rent politisk og her ude midt på heden gør det at mine kollegaer elsker at diskutere politik med mig og det er fint jeg kunne aldrig finde på at lade politisk uenighed kommer mellem venskaber også selvom bølgerne kan gå højt . Men noget jeg bliver lidt iriteret over er at mange af dem jeg kender stemmer ud fra hurtige avisoverskrifter . Hvis man spørger ind til om de er enige i det og det i det politisk program som deres parti har så ved mange af dem ikke hvad det er . Jeg ved godt at jeg har en slem OCD som gør at jeg sætter mig ind de forskellige partiers program :-) men hvis de skal overfalde mig ,som er fint ,så må de da det mindste have sat sig ind i tingene og ikke stemme som min gamle saglige bedstemor ,der stemte på Poul Hartling fordi han var sådan en pæn mand :-)
Men jeg tror faktisk at udseende og udstråling spiller en stor rolle. Fx. havde jeg svært ved at holde fokus på Nede-Mette under partilederdebatten. Jeg blev konstant distraheret af kvinden ved siden af, og det var ikke hende der, som vil have afviklet alle naturgasfyr på Lolland :oops: icon_cheesygrin.gif
Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 233 gange

Re: Folketingsvalg 2022.

Indlæg af Hjemme teori »

Jeg er bange for vi lige som så mange andre lande bevæger os i en højereorienteret nationalistisk retning.
Tænk at der stadig er partier og vælgere som mener indvandring er et hovedtema. På nær nogle få partier, mener størstedelen at der skal føres en stram politik på området, så gælder det bare om at være "strammest".

Og som min nabo der beklagede sig over at elafgiften først sænkes 1. Januar. Mit svar var at jeg nok skal klare mig, med noget mere havregryn og rugbrød - men at der altså er mange som allerede kun spiser rugbrød og havregryn, hvad skal de gøre?

Eller sænke topskatten, da det skal give lyst til at arbejde mere og så dem der betaler topskat kan bruge og geninvestere pengene så vi får vækst i samfundet (trikcle down). Hvor ikke give fattigrøvene nogle flere penge, så de kan bruge dem på de varer som dem der betaler topskat laver (trikcle up)?

Eller Ellemann der synes folk skal beholde nogle flere af deres egne penge. Jeg tænker hvis der er tale om skattekroner er det måske bare retorik, men skal de så ikke beholde nogle flere af vores fælles penge?

Når nogle politikere, foreslår at sygeplejersker skal have bedre forhold og løn, bliver der sagt at politikere ikke skal blande sig i i forhandling af løn og arbejdsvilkår, det skal klares af arbejdsmarkeds parter! Hvad var det så folketinget gjorde 27 aug 2021, hvis ikke det var at blande sig? eller med lærer konflikten i 2013?

Jeg sætter stor pris på danmark og mener velfærdsmodellen har vist sit værd de sidste 20-30år, hvor vi har stor tillid til hinanden og offentlige institutioner. Men de sidste 21 års konstant udhuling af den offentlige sektor og glæden ved at hænge de svageste til tørre er jeg bange for puster til folks evne til at tænke mest på "mig mig mig".

Når der begynder at blive stjålet træpiller er de fleste nok kriminelle som kan se nogle hurtige penge, men nogle få, er folk der ikke har salt til et æg og familien fryser. Vi snakker 2022 i danmark, det kan vi sku ikke være bekendt.

Eller problemer for højt begavede børn som flere mener skal have hjælp, da de keder sig i skolen. Kunne vi ikke starte med at rulle inklusions reformen tilbage eller afsætte nogle ressourcer til disse svageste, så lærerene måske havde tid til en differentieret undervisning der kunne tilgodese alle, inklusiv de begavede .
Mvh. Sophus
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
13
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Folketingsvalg 2022.

Indlæg af Lintz »

Der viser sig en klar tendens her cirka 1½ døgn efter "valg-afstemningen" blev sat igang.

Lidt overraskende at så lille (og nyt) et parti fører så stort.

Lad os se hvad det udvikler sig til.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5485
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 407 gange
Blevet takket: 425 gange

Re: Folketingsvalg 2022.

Indlæg af triumph »

Syntes at det er besynderligt at langt de fleste partier siger "At ved at give folk hjælpepakker, puster man til inflationen, og hjælper dermed ikke på problemet"
(Dernæst vil de fleste give skattelettelser, og dele af højrefløjen fjerne topskatten, og netop give penge til dem der har mulighed for at øge deres forbrug)
Men jeg syntes fuldstændigt at man glemmer hvad inflationen kommer af; Mangel på energi og fødevare, hvilket skyldtes krigen i Ukraine.
Det er altså et globalt problem. Ikke et Dansk problem. Inflationen sker i hele verden. Ikke kun i Danmark
Hvis Danskerne fik hjælp til de stigende energipriser, så tvivler jeg stærkt på at det ville øge inflationen, da den er skabt globalt
Brugeravatar
Frank sejer larsen
Stoker IV
Stoker IV
14
Indlæg: 110
Tilmeldt: 23 nov 2009 20:56
Mit fyr: orlan40kw/woody black star 10 kw
Areal: ca200+70m2 værksted
Brændsel: trœ/træpiller jbc 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 7850
Dagligt forbrug: ca.16 kg
Årligt forbrug: ca. 4,5 tons
Geografisk sted: stoholm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Folketingsvalg 2022.

Indlæg af Frank sejer larsen »

Så er der stemt :voodo:

Besvar