Cykeltosser

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3384
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 203 gange
Blevet takket: 238 gange

Cykeltosser

Indlæg af BWJ »

Kan nogen fortælle mig hvor jeg kan købe et par cykelbukser, sådan nogen der med geléklump i numsen? man ser selvfølgelig ud som om man har skidt i bukserne, men det er en lille pris at betale, med tanke på alle de fordele det giver at have sådan nogen bukser på.

Man behøver ikke mere standse ved Stop og rødt lys, ej heller behøver man holde 30 km/t ved skoler og daginstitutioner, man kan helt uden straf cykle fire i bredden uden at tage hensyn til bagvedkommende trafik.

Er man mere end seks cyklister og tager mere plads end den ene vejbane må de mødende trafikanter bare bruge rabatten på deres side,
det er nemlig ikke mit problem, jeg har nemlig cykelbukser på.

Man behøver heller ikke en masse unødvendigt udstyr såsom lygter, reflekser, ringklokke og andet lovpligtig udstyr.
Så hvis nogen ved hvor man kan købe disse bukser, ville jeg være glad for et praj. Jeg vil nemlig også kunne opføre mig ulovligt, ansvarsløst og dumt i trafikken.

Jeg gider heller ikke vise hensyn til mine med-trafikanter, hvis nogen brokker sig, eller dytter af mig over min opførsel, kan jeg jo bare henvise til at jeg har minsandten cykelbukser på. :great: :wink:
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 28 feb 2008 23:46
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 233 gange

Re: Cykeltosser

Indlæg af Hjemme teori »

Den regel gælder ikke i bil, så du skal også have en cykel der passer til bukserne
Mvh. Sophus
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Re: Cykeltosser

Indlæg af Bigfoot »

og så lige kombinationen af cykelbukser og en BMW.... så er man et røvhul der ikke aner hvordan færdselsloven er, og ikke formår at vise hensyn til noget som helst.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
calle

Re: Cykeltosser

Indlæg af calle »

Biltosser - jeg ser så mange af dem hver eneste dag. Bilister der uanset at de har kørekort, overhovedet ikke kan begå sig normalt i trafikken :shock:

Ligeledes motorcykeltosser, der tyranniserer deres omgivelser, bare fordi de skal vise sig :shock:

Gående og cyklister SKAL være her. De motoriserede KAN være her. Det afspejles i erstatningsreglerne, og det er efter min mening helt fair.

Venlig hilsen Calle :)
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4675
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Re: Cykeltosser

Indlæg af MichaelK »

Men færdselsreglerne skal stadig overholdes, også af cyklister og gående.

I går mødte jeg mand på cykel, efterfulgt at to drenge i alderen 6-8 år. De cyklede pænt i siden
af vejen, men I MOD færdselsretningen! Deres far, hvilket jeg formoder det var, er i mine øjne
den værste rollemodel for disse unger. Man lære sku da ikke sine børn at det er i orden at cykle
i mod færdselsretningen. Det er da helt galt!

Derfor mener jeg helt det er på sin plads, når cykelanarkisterne bliver udsat for kritik af deres
ageren på vejene. Jeg forstår slet ikke, at man som blød trafikant, ikke er særlig opmærksom
på sin måde af gebærde sig i trafikken på?

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

pendec

Re: Cykeltosser

Indlæg af pendec »

Fik lige passeret 7-9 cyklister som lå i 3 linjer i Søllested, de forsøgte da at trække en smule ind men hvad? Når der så er en bil forude parkeret, så må jeg bremse lidt og trække langt over i modsatte vejbane, som var tom, fordi byen er rimelig rolig, så intet problem. Det er glemt imorgen, og jeg dyttede ikke og brugte ikke vinduesvisker eller smed øl ud af vinduet :)

Var der en modkørende, så måtte jeg jo bremse, thats life... Der er alligevel ikke plads til cykel og bil, når der er modkørende der.
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3384
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 203 gange
Blevet takket: 238 gange

Re: Cykeltosser

Indlæg af BWJ »

pendec skrev: 27 aug 2019 21:42 Fik lige passeret 7-9 cyklister som lå i 3 linjer i Søllested, de forsøgte da at trække en smule ind men hvad? Når der så er en bil forude parkeret, så må jeg bremse lidt og trække langt over i modsatte vejbane, som var tom, fordi byen er rimelig rolig, så intet problem. Det er glemt imorgen, og jeg dyttede ikke og brugte ikke vinduesvisker eller smed øl ud af vinduet :)

Var der en modkørende, så måtte jeg jo bremse, thats life... Der er alligevel ikke plads til cykel og bil, når der er modkørende der.
Det undrer mig så lidt, at du ikke brugte det venstre spor hele vejen hjem, havde der nu kommet en modkørende så måtte modkørende jo bare bremse og holde ind i rabatten, til du var passeret, thats life. :shock:
Hvis du ikke selv kan fornemme at dit indlæg skriger til himlen, må du jo hjælpes lidt på vej.
Uanset i hvilken landsdel man bruger de offentlige veje, så er færdselsloven "opfundet" for at alle kan færdes uden unødvendig ulykkerisiko, og man er ikke fredet eller hævet over loven fordi man kører i spandex eller kører på en cykel til >100.000.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
pendec

Re: Cykeltosser

Indlæg af pendec »

BWJ skrev: 28 aug 2019 19:57 Det undrer mig så lidt, at du ikke brugte det venstre spor hele vejen hjem, havde der nu kommet en modkørende så måtte modkørende jo bare bremse og holde ind i rabatten, til du var passeret, thats life. :shock:
Hvis du ikke selv kan fornemme at dit indlæg skriger til himlen, må du jo hjælpes lidt på vej.
Uanset i hvilken landsdel man bruger de offentlige veje, så er færdselsloven "opfundet" for at alle kan færdes uden unødvendig ulykkerisiko, og man er ikke fredet eller hævet over loven fordi man kører i spandex eller kører på en cykel til >100.000.
Hvis fornuften ikke fortalte dig som mit indlæg indikerere, så bremser man, hvad er problemet?
Du kan råbe og få dig et flertal men indtil da, så skal vi alle være på vejene og du kan ikke agere politi, sorry!
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
13
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Cykeltosser

Indlæg af Lintz »

Jeg har nu tit undret mig over om det ikke går under "Kap og væddeløbs-kørsel" når en flok cykelister pacer hinanden frem.
Så vidt jeg lige kan google mig frem til koster det 2000 i bøde samt et klip hvis en billist gør dette - Har aldrig hørt om at cykelister er blevet idømt sådan en straf.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Brugeravatar
BWJ
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Indlæg: 3384
Tilmeldt: 05 jan 2011 20:03
Areal: 155
Brændsel: VP/ solvarme/ Solcelleanlæg 6460Wp
Dagligt forbrug: 0
Årligt forbrug: 0
Har takket: 203 gange
Blevet takket: 238 gange

Re: Cykeltosser

Indlæg af BWJ »

pendec skrev: 28 aug 2019 20:21 Hvis fornuften ikke fortalte dig som mit indlæg indikerere, så bremser man, hvad er problemet?
Du kan råbe og få dig et flertal men indtil da, så skal vi alle være på vejene og du kan ikke agere politi, sorry!
Jeg agerer ikke politi, men appellerer til at alle overholder de gældende love, til gavn for alle.
Man ejer ikke vejen fordi man er cyklist, og med din holdning er du med til at acceptere deres hærgen på vejene, og det kan da ikke være meningen at alle andre skal rette ind - regler eller ej :roll:
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.

Besvar