Baxi tpk 24 sort aske

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Kruse
Stoker XII
Stoker XII
14
Indlæg: 783
Tilmeldt: 12 apr 2010 21:14
Mit fyr: Fjernvarme
Areal: 230
Geografisk sted: tarm
Har takket: 32 gange
Blevet takket: 25 gange

Re: Baxi tpk 24 sort aske

Indlæg af Kruse »

Lyder til at du nærmer dig noget fornuftigt.
Jeg giver ret i at styringen ikke er imponerende og meget simpel, men synes ikke den giver meget bøvl.
Jeg plejer at justere efter hvordan flammen ser ud.
Livet er et spil, du ved du taber!
Hvordan vil du spille?

Brugeravatar
stig70
Stoker I
Stoker I
7
Indlæg: 11
Tilmeldt: 01 dec 2016 20:49
Mit fyr: Baxi Tpk 24 scandpell
Areal: 376m2 stuehus+ 35m2
Brændsel: 6 mm Barlinek
Geografisk sted: Lolland
Har takket: 2 gange

Re: Baxi tpk 24 sort aske

Indlæg af stig70 »

Så har det faktisk lykkedes at køre 3 dage imellem rensning af herden... jiiiiihaaaaaa tænkte jeg. Jeg kigger naturligvis til fyret hver dag stadig og så her i forgårs havde den kun kørt knap et døgn og var pakket fuldstændigt op i herden... en stor sort sammenhængende klump aske, som ikke sådan lige lader sig skille til fint aske...rensede herden igen og kontrollerede dagen efter igen, her var der ikke nævneværdigt med aske... tror det er pillerne der ikke er for gode.
Brugeravatar
stig70
Stoker I
Stoker I
7
Indlæg: 11
Tilmeldt: 01 dec 2016 20:49
Mit fyr: Baxi Tpk 24 scandpell
Areal: 376m2 stuehus+ 35m2
Brændsel: 6 mm Barlinek
Geografisk sted: Lolland
Har takket: 2 gange

Re: Baxi tpk 24 sort aske

Indlæg af stig70 »

Lille opdatering af problemerne med mit tpk 24.
Jeg købte en palle 8 mm vida træpiller... meget flotte lyse piller og kraftigt duftende af rent træ, dog noget mere porøse end mine Neova. Det var med stor spænding jeg startede fyret op på Vida....
Fyret kørte egentligt okay..... askeophobning på herd var væsentligt reduceret, men stadig udtalt efter 2 dages kørsel. Fik problemer med smuld i ekstern snegl.... så meget at forsyningen af piller blev uensartet og dårlig forbrænding til følge. Jeg ved andre forbrugere har boret huller i snegl røret, men havde ikke lyst ( så overbevisende gode var pillerne ikke ) . Nu har jeg tømt tanken, renset sneglen og fyldt 6 mm Barlinek på. Udført ny afvejning til optænding og startet dyret op..... det har nu kørt 1 døgn og aske på herd svare til 2 timers kørsel på 8 mm. Asken er fin musegrå og kedel flader er tørre og mørke i bunden og halvt op, hvor de skifter farve til musegrå/brunligt resten af vejen... så der er håb forude!! Tænker Polske piller til Polsk brænder (scandpell)

Besvar