Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

forbrug på små turboladede motore

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
triumph
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3151
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 26 gange

forbrug på små turboladede motore

Indlægaf triumph » 29 nov 2014 13:22

http://ekstrabladet.dk/biler/rapport-ny ... of/5329258

En Ford Fiesta 1,0 Ecoboost med 125 hk er således opgivet til at køre 23,3 km/l efter den europæiske NEDC-test. Ifølge den amerikanske EPA-test kører præcis samme bil 15,73 km/l.
Det var da ellers noget af en forskel.....


Brugeravatar
Bigfoot
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4279
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Baxi multiheat 1.5 - 350 m. iltstyring
Areal: 116
Brændsel: RW træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Dagligt forbrug: 18
Årligt forbrug: ca 6 ton
Geografisk sted: Årre/Varde
Givet likes: 3 gange
Modtaget likes: 37 gange

forbrug på små turboladede motore

Indlægaf Bigfoot » 29 nov 2014 16:44

uden at have læst artiklen, så er det som regel sådan, at i europa er det baseret på test, og mange kilometers kørsel, i USA er det baseret på beregning og viden.
Velkommen til blå stue.... her er altid varme på

"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

triumph
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3151
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 26 gange

forbrug på små turboladede motore

Indlægaf triumph » 29 nov 2014 17:04

det er jo lige modsat.....

xkfc

forbrug på små turboladede motore

Indlægaf xkfc » 29 nov 2014 17:39

Jeg mener nu også at de tal der er opgivet her hjemme bygger på beregning, men det er ofte nogle noget positive tal, vores Smart 1,2 benzin er opgivet til 20, men kører 16,5 på årssnit. Vores Skoda 1,4 diesel er opgivet til 21,7 men vi klarer 19,8 i årssnit.

http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
Tallene ovenover som altid har passet rigtig godt samen med mine egne beregninger, mener at Ford'en der er opgivet til 23,3 magter 16,5 i snit.

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3790
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 17 gange

forbrug på små turboladede motore

Indlægaf MichaelK » 29 nov 2014 18:07

Nu er min Volvo V40 jo ikke nogen lille bil, men den holder hvad den lover.
Modellen er opgivet til 12,8 km/l, og det holder den næsten (12,5). Min er
en 1,8 122 hk., uden turbo, men det er fint til mig. Derudover så kører jeg
ikke specielt økonomikørsel, men bruger dog fartpiloten så meget som muligt.

Jeg skal gerne indrømme, at jeg ville føle mig snydt, hvis jeg købte en bil
med så store forskelle mellem det opgivne, og det faktiske forbrugstal. Den
type "salgsgas", burde være forbudt. En god brændstoføkonomi er jo blevet
et vægtigt salgsargument, og en vigtig faktor for valget af bil.

Dertil er der selvfølgelig hele måden bilafgifterne beregnes på, da en god
brændstoføkonomi giver en billigere ejerafgift. Derfor har priskonkurrencen
også presset bilfabrikanterne til, at presse så mange km/l ud af bilerne, så
den bliver så billig som muligt for forbrugerne at købe og bruge. Det er også
med til at gøre bilfabrikanterne mindre motiverede for, at opgive realistiske
forbrugstal. Der skal lovgivning til, før det bliver lavet om.

Et lille lyspunkt på de "snydte" bilejere er der dog at finde i det faktum, at
hvis de realistiske forbrugstal skulle ligge til grund for afgiftsberegningen, så
ville de skulle betale mere for at købe og eje bilen.


Mvh
Hvorfor gøre i dag, hvad der kan udsættes til i morgen? Thi i morgen kan det være overflødigt!
Citat: ???


Brugeravatar
Lintz
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4507
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Mit fyr: Scotte 16 kw m OPOP kedel
Areal: 160
Brændsel: Barlinek eco-pellets
Fremviser gerne i postnummer: 9280
Dagligt forbrug: ca 25 kilo
Årligt forbrug: 7,8
Geografisk sted: Østhimmerland
Givet likes: 153 gange
Modtaget likes: 70 gange

forbrug på små turboladede motore

Indlægaf Lintz » 29 nov 2014 18:16

MichaelK skrev:Et lille lyspunkt på de "snydte" bilejere er der dog at finde i det faktum, at
hvis de realistiske forbrugstal skulle ligge til grund for afgiftsberegningen, så
ville de skulle betale mere for at købe og eje bilen.


Mvh


Men - Michael, det er vel milijøet der bliver den store taber her.
For hvis man skal tro disse tal her så "sviner" de små biler med brændstoffet når de bliver presset.

- Og jeg må da sige at ude på motorvejen bliver man tit overhalet af en mikro-bil der bliver presset til det yderste - Hvorefter at man tager ham på den næste bakke for så at bliver overhalet igen når det går nedad.

- Det skal her nævnes at C-maxen som regel er sat til 133 (Gps-visning)
Mvh Lintz aka Sælhunden aka Linse aka Lintzyboy aka vatnisse aka julemand aka Guru (troede jeg :cry: ) aka REDAKTØR :P

INGEN DYR ER KOMMET TIL SKADE UNDER OPRETTELSE AF DENNE SIGNATUR.......

Accepterer det uundgåelige – det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3790
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 17 gange

forbrug på små turboladede motore

Indlægaf MichaelK » 29 nov 2014 18:58

Vel bliver miljøet da taberen i dette spil, men lur mig om de fleste har miljøet i
tankerne, når der skal handles bil. Jeg har bestemt ikke!

Næh, det er økonomien, der vejer tungest når familien Danmark skal købe bil.
Det med miljøet, det er den del, der giver god samvittighed.

Jeg fyrer heller ikke med træpiller for miljøets skyld, jeg gør det kun for rent
økonomisk vinding. Sådan tror jeg mange har det? Men de bruger gerne det
miljømæssige aspekt i argumentationen, det ser nemlig pænt ud.


Mvh.
Hvorfor gøre i dag, hvad der kan udsættes til i morgen? Thi i morgen kan det være overflødigt!
Citat: ???

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Modtaget likes: 3 gange

forbrug på små turboladede motore

Indlægaf Tom_AT » 29 nov 2014 19:57

Skulle denne tråd ikke handle om små Turbo motorer?

De Fiesta 1.0 ecoboost jeg har kendskab til ligger på ca 17-18 km/l reelt.

triumph
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 3151
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 26 gange

forbrug på små turboladede motore

Indlægaf triumph » 29 nov 2014 20:07

http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=3
Spritmonitor siger 7,25 l/100 km = 13,8 km/l

Min chef har lige købt en golf diesel (ny) den skulle køre over 30 på literen, den køre 20 (hvilket også er i overensstemmelse med spritmonitor)

Michael; De lidt ældre test er nogenlunde retvisende. De har fundet ud af at forskellen mellem det bilen er opgivet til, og det den reelt køre. Det stiger år for år.
Tidlige havde tyskland lavet en testbane, som ADAC skulle køre bilen igenem, så forbrugsmålingen blev lavet af uafhængigt institut. Men det fik eu lavet om på, da testmetoden skulle være ens i hele eu.

Brugeravatar
Lau
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 757
Tilmeldt: 16 sep 2007 16:39
Mit fyr: MGM Junior
Areal: 135 rimelig iso.
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6621
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Vejen (",)

forbrug på små turboladede motore

Indlægaf Lau » 29 nov 2014 20:28

Der er ingen tvivl om at eu-afprøvningen er alt for positiv.

Men for pokker jeg tror også mange mennesker skulle lære at bruge deres motor - med økonomi for øje.

Jeg har 74 km på arbejde, de 41 er motorvej. Mit forbrugssnit er 19,28 km/l (jo jo en fabia tdi, super øko) men jeg kører nærmest aldrig under 100 på landevejen og holder den på 130 på motorvejen.

Landevejs kørsel med 90, så kan jeg næsten holde 25 km/l.

Bilen er opgivet til 19,3 km/l



Tilbage til "Bil, MC og Motor"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster