Jeg har nu haft min lille kl15 stoker i et år nu.
Da jeg fik den og frem til jeg slukkede den i slutningen af maj, gik det rigtig godt. Det var nogle billige piller og de brændte godt.

Men da jeg så startede op igen i efteråret tog det lige pludselig over dobbelt så lang tid at varme op fra 63 - 65 grader. Tager over 10 min. nu, hvor den gjorde det på omkring 5 min sidste år. Og dengang var der 10 - 15 grader koldere i vejret.

Jeg købte nogle flex heat piller (som ellers skulle være nogle udemærket piller) men lige lidt hjalp det. Og med nogle helt 3.piller også. Så det har jeg konstateret ikke at have noget med det at gøre.
ildstedet står ca 2 cm. højere end brænderhovedet hvilket er meget højre en sidste år og flammerne er så høje at de når helt op til ripperne. Desuden synes jeg slet ikke den blæser så meget som den gjorde engang.
Har pillet drejehjulet af for at få alt den luft den kunne, og taget spjældet ud der sidder inde i blæseren.
Renser fyret når sneglen begynder at have det svært med at trække det frem, eller til den kun kan brænde i den ene side af brænderhovedet.
Den er indstillet på 65 grader, 9 sek. fremløb, 42 sek. blæsetid, pausefyring hvert 10 min. Har prøvet at sulte den lidt, men så kan den ikke varme op til de 65 grader.
Håber der er nogen der kan hjælpe.!?
Venlig Hilsen Max