Sod i Baxi 1,5

Spørgsmål vedr. Baxi samt det tilbehør der laves til Baxi stokerfyr
Peter Petersen
Stoker II
Stoker II
14
Indlæg: 45
Tilmeldt: 31 dec 2009 16:55
Mit fyr: baxi 1,5 m. iltstyring
Areal: 240
Brændsel: Træ piller
Fremviser gerne i postnummer: 6760
Geografisk sted: Ribe

Sod i Baxi 1,5

Indlæg af Peter Petersen »

Har monteret en Baxi 1,5 hvor de 3 tobolator sad fast i sod. Jeg har fået banket dem ind gemmen røgkassen og ud. Tilbage sidder 2-3 mm sod i alle tubolatorrør, hvordan f..... får man det væk???? Har kørt med en ny fjerbørst det kan ikke gøre det. Gode foreslag modtages meget gerne :P
Med venlig hilsen
Peter Petersen

Solvarme 120 vaccumrør med 500l. varmvandsbeholder.

Bubbii
Stoker III
Stoker III
13
Indlæg: 98
Tilmeldt: 22 feb 2011 22:30
Mit fyr: Baxi 1,5 350L m. Iltstyring
Areal: 238
Brændsel: Træpiller og for tiden m. olivenolie
Dagligt forbrug: 20-25
Årligt forbrug: Første år 8150 kg
Geografisk sted: Sønderjylland

Sod i Baxi 1,5

Indlæg af Bubbii »

Synes min skorstensfejer har fortalt om at han i nogle tilfælde har været nødt til fræse røgkanalerne ud, så måske du kunne høre skorstensfejeren.
Har også hørt her på siden, at nogle bruger en ukrudtbrænder, men hvad med at prøve den ovnrens man kan købe hos bagerne "bagermesternes ovnrens" måske det ku bruges, men jeg har ingen erfaringer med det, jeg har ikke de store problemer med det i min Baxi 1,5 ligesom din, det giver lidt sod om sommeren - jeg fyrer hele året med Thy indstillinger - det dur :great:
Mvh. Ronni

-Hvis du altid går i andres fodspor, kommer du aldrig foran
Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 10379
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 269 gange
Kontakt:

Sod i Baxi 1,5

Indlæg af thy »

du virker som om du har finger snilde lav et værktøj der kan monteres i boremaskine aksel og så fladjern eller ligende på svejst så det lige kan gå i hullet og så stille og rolig krat belægningen af..

måske svejse nogle søm eller ligende på et stykke rør på pasende længde enten til manuelt eller boremaskine så kunne man hæve diameter hen ad røret...


har set kæde monteret på aksel og så boremaskine og centrefugalkraft til at slå koksen lås ala.. buskryder
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen
Peter Petersen
Stoker II
Stoker II
14
Indlæg: 45
Tilmeldt: 31 dec 2009 16:55
Mit fyr: baxi 1,5 m. iltstyring
Areal: 240
Brændsel: Træ piller
Fremviser gerne i postnummer: 6760
Geografisk sted: Ribe

Sod i Baxi 1,5

Indlæg af Peter Petersen »

Bubbii skrev:Synes min skorstensfejer har fortalt om at han i nogle tilfælde har været nødt til fræse røgkanalerne ud, så måske du kunne høre skorstensfejeren.
Har også hørt her på siden, at nogle bruger en ukrudtbrænder, men hvad med at prøve den ovnrens man kan købe hos bagerne "bagermesternes ovnrens" måske det ku bruges, men jeg har ingen erfaringer med det, jeg har ikke de store problemer med det i min Baxi 1,5 ligesom din, det giver lidt sod om sommeren - jeg fyrer hele året med Thy indstillinger - det dur :great:
Tak for svar. Min plan var også med en ukrudsbrænder,men kan ikke lige finder den . Jeg bruger også Thys indstilling, men det tror jeg ikke den tillige ejer har gjordt.
Med venlig hilsen
Peter Petersen

Solvarme 120 vaccumrør med 500l. varmvandsbeholder.
Peter Petersen
Stoker II
Stoker II
14
Indlæg: 45
Tilmeldt: 31 dec 2009 16:55
Mit fyr: baxi 1,5 m. iltstyring
Areal: 240
Brændsel: Træ piller
Fremviser gerne i postnummer: 6760
Geografisk sted: Ribe

Sod i Baxi 1,5

Indlæg af Peter Petersen »

thy skrev:du virker som om du har finger snilde lav et værktøj der kan monteres i boremaskine aksel og så fladjern eller ligende på svejst så det lige kan gå i hullet og så stille og rolig krat belægningen af..

måske svejse nogle søm eller ligende på et stykke rør på pasende længde enten til manuelt eller boremaskine så kunne man hæve diameter hen ad røret...


har set kæde monteret på aksel og så boremaskine og centrefugalkraft til at slå koksen lås ala.. buskryder
Tak for de fine ord :oops: nu er jeg altså (kun) vvs montør og jeg håber jeg kan bruge et kopbor som passer i rørstørrelse, men jeg er lidt bange for godstykkelsen i røret
Med venlig hilsen
Peter Petersen

Solvarme 120 vaccumrør med 500l. varmvandsbeholder.

Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Sod i Baxi 1,5

Indlæg af Bigfoot »

Jeg har lavet sådan en skraber til røgrør. Kender nemlig en der havde samme problem som dig.

Han ringede dog aldrig tilbage så nu ligger den bare og fylder. Kom forbi og lån den. Bor jo kun maks en halv time fra dig.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Bubbii
Stoker III
Stoker III
13
Indlæg: 98
Tilmeldt: 22 feb 2011 22:30
Mit fyr: Baxi 1,5 350L m. Iltstyring
Areal: 238
Brændsel: Træpiller og for tiden m. olivenolie
Dagligt forbrug: 20-25
Årligt forbrug: Første år 8150 kg
Geografisk sted: Sønderjylland

Sod i Baxi 1,5

Indlæg af Bubbii »

kan man ikke få de der "flapdisc" til vinkelsliberen i en boremaskinemodel, måske det kan tage det, du kan da ihvertfald få dem til luftslibere, men omvendt så bliver de jo nok hurtigt fedtet til
Mvh. Ronni

-Hvis du altid går i andres fodspor, kommer du aldrig foran
Ollii
Stoker XIV
Stoker XIV
15
Indlæg: 909
Tilmeldt: 10 jan 2009 19:18
Mit fyr: Jordvarme
Areal: 250
Brændsel: El
Årligt forbrug: 25-30000
Geografisk sted: sdrj
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 3 gange

Sod i Baxi 1,5

Indlæg af Ollii »

Hvis du har alle turbulatore ude er det vel bare et spørgsmål om og give fyret noget at bestille. Så behøver du heller ikke lede mere efter den ukrudtsbrænder.
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.

M.v.h. Olli.
FK30
Stoker II
Stoker II
12
Indlæg: 46
Tilmeldt: 17 mar 2012 23:09
Mit fyr: Passat FK30 m/røgkøler
Areal: 148
Brændsel: Træ
Fremviser gerne i postnummer: 8600
Årligt forbrug: 35 rummeter blandet

Sod i Baxi 1,5

Indlæg af FK30 »

Ollii skrev:Hvis du har alle turbulatore ude er det vel bare et spørgsmål om og give fyret noget at bestille. Så behøver du heller ikke lede mere efter den ukrudtsbrænder.
Helt enig, når fyret kører rigtigt vil det nok forsvinde af sig selv. Ellers brug en brænder, så kan du skrabe det af efterhånden som det bliver løsnet. Slibeskiver virker ikke, de bliver lukket til i sod med det samme. Har selv prøvet en gang med kopbor og alt verdens midler. Boremaskinen brænder bare sammen. Og med sømhalløj risikere du bare at lave dybe ridser i dine rør.
Brugeravatar
Brandsen
Stoker XVII
Stoker XVII
14
Indlæg: 3485
Tilmeldt: 21 okt 2009 23:02
Mit fyr: Baxi Multi Heat 2.5 + Scotte BS1016 Mini
Areal: 425 m2
Brændsel: Spildkorn - Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Årligt forbrug: ca 10 tons
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 1 gang
Blevet takket: 136 gange

Sod i Baxi 1,5

Indlæg af Brandsen »

Halløj i forum,

En fjerbørste ? Sådan et dyr findes ikke i en Baxi zoo 8)

Den slags går under kategorien PHV, så du skal have fat i en gardinbørste,
og så på boremaskinen med den, så fører det for dig, ren T.Hansen
__________________________________________________________________
Med venlig hilsen, Brandsen
Baxi Multi Heat 2.5 med 600l tank, iltstyring, prom 1.08 ( Installeret Oktober 2005 )
Scotte BS Mini 10kw ( Installeret Juni 2013 )

Besvar