Køb af Scotte - huskeseddel & spørgsmål

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Omg
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 6
Tilmeldt: 29 aug 2012 05:54
Mit fyr: Scotte 10 KW BS1016 v. 6.78
Areal: 125 m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4540
Dagligt forbrug: 16 kg
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: 4540 Fårevejle

Køb af Scotte - huskeseddel & spørgsmål

Indlæg af Omg »

Hej Forum

Jeg er ved at investere i et Scotte pillefyr (10 KW) $$$$

Jeg har læst MEGET her på forum og alt jeg ved har jeg lært her - tak for det icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif

Jeg har herunder listet det fyr/tilbehør/ekstra udstyr jeg mener jeg har brug for:
- Komplet 10 KW system
- Flowmåler
- Temp. frem + retur (minimum udgift)
- Trækstabillisator (nødvendighed)
- 2 Stk. Dykrør til black star kedlen
- 1 Stk. Eltænder (reservedel)
- 1 Stk. Fotocensor (reservedel)
- 1 Stk. Kedelshunt
- røgtemp. føler
- Låg til silo

Er der noget der mangler ???

Der er dog nogle spørgsmål jeg gerne vil have svar på:
- Hvad vil være en forventlig lev. tid af pillefyret ??
- Jeg kunne godt tænke mig at kunne overvåge/vise systemet på nettet. hvordan gør jeg det ??
- Der følger vel rensesæt med ved køb af nyt system

Og for god ordens skyld så har jeg afklaret dette med både skorstensfejer og forsikringsselskab....
Nuværende varmekilder: Tasso MS 20 kedel - Riello brænder - Morsø brændeovn - Forbrug: 1200 L olie + 7 m3 brænde
Ville gerne skifte til: Scotte 10 kw

Brugeravatar
hensan
Stoker XI
Stoker XI
12
Indlæg: 532
Tilmeldt: 27 nov 2011 21:24
Mit fyr: Fjernvarme, Tidl Woody pillefyr
Areal: 190m2 + 50m værksted
Brændsel: Fjernvarme
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Geografisk sted: Egebjerg (Horsens)
Har takket: 6 gange
Blevet takket: 10 gange

Køb af Scotte - huskeseddel & spørgsmål

Indlæg af hensan »

- Hvad vil være en forventlig lev. tid af pillefyret ?? -->> Spørg den forhandler du påtænker at købe ved.

- Jeg kunne godt tænke mig at kunne overvåge/vise systemet på nettet. hvordan gør jeg det ?? -->> Bruger Stokerkontrol. Det er et program du installerer på en computer der skal stå tændt og være tilsluttet fyret. Meget nemt at bruge. Alternativt kunne du spørge din forhandler om han kunne levere et styring ver 10 der kan vise på nettet uden PC. Version 10 er endnu ikke i handlen men det var da muligt at forhandleren kunne lave en handel hvor der indgik en ombyt når den kom i handlen.

- Der følger vel rensesæt med ved køb af nyt system -->> Ja der følger børste samt skrabe værktøj med. Personligt syntes jeg forøvrigt det er nemmere at rense med en alm håndkost skruet på en af børnenes kæmpe mikado pinde.
xkfc

Køb af Scotte - huskeseddel & spørgsmål

Indlæg af xkfc »

Flowmåler er legetøj, årsagen er at fremløb måles inde i kedlen, og retur måles på røret. Derfor bliver energiberegning med disse 3 ting +- en træskos længde.

Låget til min pilletank står på loftet, men hvis fyret skal stå inde i et bryggers kan det måske være en god ide.

Du skal huske en overkogssikring, evt. en kombi med en termostat, jeg bruger termostaten som en alarm udgang, men den vil også kunne styre pumpen hvis der ikke er plads til den i 6.xx der jo kun har 2 udgange.

Jeg har i årenes løb købt mig fattig i elendige rensebørster, lykken for mig er en billig fælgbørste fra Biltema monteret på en pind. Den kan ikke tåle meget varme men er nu over et år gammel og virker perfekt, den renser kedlen med super resultat på sekunder, mens man kan kæmpe med stålbørsterne hvor hårene knækker af så man til sidst står med en stålstang med små strittere. :evil:
Men børste og skraber følger med.

Bestil kondensatorer med det samme, ikke fordi de går ofte i stykker, men de er billigere end portoen, og hvis der går en så er det garanteret en kold fredag aften. Husk både til blæser og snegl.
Jeg har haft brug for 1 lysføler og 1 kondensator i garantiperioden, begge gange skrev jeg bare til forhandleren at de var skiftet med allerede indkøbt grej, dagen efter kom nye UB :great:

Det er rigtigt at 6.xx kræver stokerkontrol for at komme på nettet, men det er ikke helt nok. Enten skal du leje serverplads på nettet, have egen server (kompliceret) eller benytte NBE's cloud. Server plads på netten kan findes gratis, dog ofte med reklamer og en mystisk addresse. Hvis du vil hedde http://www.ditegetnavn.xx koster det typisk 10-15kr/md + 45kr/år for domæne. Cloud ved NBE kender jeg ikke prisen for.

Men til en start kan man bare have computeren tændt og så se graferne der hjemme. :great:

MVH. Kenneth
knaldhatte
Stoker VII
Stoker VII
12
Indlæg: 281
Tilmeldt: 07 dec 2011 19:26
Mit fyr: Scotte mini 10kw
Areal: 170
Brændsel: German Pillets
Fremviser gerne i postnummer: 7000
Dagligt forbrug: !
Årligt forbrug: !
Geografisk sted: Fredericia

Køb af Scotte - huskeseddel & spørgsmål

Indlæg af knaldhatte »

Jeg har bestilt en 10kw Scotte mini den nye... Har købt og betalt hos DV Center. 2-6uger fik jeg af vide.... Håber snart den kommer, der er kun 200L olie tilbage i olie tanken, og det løber snart stærkt :P

MHT. aflæsning over internet. Jeg har tænkt mig tage en gammel bærbar vi har og slutte den fast til fyret. Den er så opkoblet til wifi. Derefter når vi ikke er hjemme tænder jeg bærbaren i fyrrummet. Så hvis man har lidt forstand på IT. Kan du køre fjern skrivebord. Derved styre din bærbar over internettet fra anden computer.

Det har jeg tænkt mig starte med, så må vi se om jeg finder på en anden løsning senere.
Omg
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 6
Tilmeldt: 29 aug 2012 05:54
Mit fyr: Scotte 10 KW BS1016 v. 6.78
Areal: 125 m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4540
Dagligt forbrug: 16 kg
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: 4540 Fårevejle

Køb af Scotte - huskeseddel & spørgsmål

Indlæg af Omg »

Tak for alle de gode råd indtil nu.
Det er tankevækkende som alle har været nød til at fabrikere eget renseværktøj....

Jeg har skrevet en overkogningssikring og et par kondensatorer på listen...
Med 6 ugers levering må jeg hellere se at få bestilt!!
Nuværende varmekilder: Tasso MS 20 kedel - Riello brænder - Morsø brændeovn - Forbrug: 1200 L olie + 7 m3 brænde
Ville gerne skifte til: Scotte 10 kw

knaldhatte
Stoker VII
Stoker VII
12
Indlæg: 281
Tilmeldt: 07 dec 2011 19:26
Mit fyr: Scotte mini 10kw
Areal: 170
Brændsel: German Pillets
Fremviser gerne i postnummer: 7000
Dagligt forbrug: !
Årligt forbrug: !
Geografisk sted: Fredericia

Køb af Scotte - huskeseddel & spørgsmål

Indlæg af knaldhatte »

Ja. Men held i uheld. Jeg bliver først klar til installer mit fyr om 2uger alligevel. pga arbejde. Men alligevel pænt lang ventetid. Så må vi tage ekstra tøj på i de par uger :P

Men se af bestille, jo længere du venter jo længere ned på listen bliver du jo.
Brugeravatar
hensan
Stoker XI
Stoker XI
12
Indlæg: 532
Tilmeldt: 27 nov 2011 21:24
Mit fyr: Fjernvarme, Tidl Woody pillefyr
Areal: 190m2 + 50m værksted
Brændsel: Fjernvarme
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Geografisk sted: Egebjerg (Horsens)
Har takket: 6 gange
Blevet takket: 10 gange

Køb af Scotte - huskeseddel & spørgsmål

Indlæg af hensan »

prøv lige at checke med forhandler om overkog sikring ikke er med som standard.
Vangsgaard
Stoker XI
Stoker XI
13
Indlæg: 547
Tilmeldt: 10 nov 2010 18:41
Mit fyr: Scotte Blackstar 16 kW
Areal: 269
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Årligt forbrug: 7-8
Geografisk sted: Kolding
Blevet takket: 1 gang

Køb af Scotte - huskeseddel & spørgsmål

Indlæg af Vangsgaard »

hensan » 21 Sep 2012, 13:15 skrev:prøv lige at checke med forhandler om overkog sikring ikke er med som standard.
Jep keddeltemperatur/fremløbstemperatur plejer vidst også at være med som standard. Desuden er overkogssikring også med. Det var det da jeg købte fra DVcenter i foråret medmindre jeg husker helt galt
levi

Køb af Scotte - huskeseddel & spørgsmål

Indlæg af levi »

Vangsgaard » 21 Sep 2012, 14:14 skrev:
Jep keddeltemperatur/fremløbstemperatur plejer vidst også at være med som standard. Desuden er overkogssikring også med. Det var det da jeg købte fra DVcenter i foråret medmindre jeg husker helt galt
Jeps - korrekt overkogningssikring er med i sættet :great:
Brugeravatar
ommy
Stoker VI
Stoker VI
12
Indlæg: 246
Tilmeldt: 22 okt 2011 17:05
Mit fyr: Scotte min, 10kw, v13
Areal: ca 135 i 2 etager
Brændsel: træpiller 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 5464
Årligt forbrug: 3.5t
Geografisk sted: Brenderup Fyn

Køb af Scotte - huskeseddel & spørgsmål

Indlæg af ommy »

hensan » 20 Sep 2012, 23:08 skrev:- Hvad vil være en forventlig lev. tid af pillefyret ?? -->> Spørg den forhandler du påtænker at købe ved.

- Jeg kunne godt tænke mig at kunne overvåge/vise systemet på nettet. hvordan gør jeg det ?? -->> Bruger Stokerkontrol. Det er et program du installerer på en computer der skal stå tændt og være tilsluttet fyret. Meget nemt at bruge. Alternativt kunne du spørge din forhandler om han kunne levere et styring ver 10 der kan vise på nettet uden PC. Version 10 er endnu ikke i handlen men det var da muligt at forhandleren kunne lave en handel hvor der indgik en ombyt når den kom i handlen.

- Der følger vel rensesæt med ved køb af nyt system -->> Ja der følger børste samt skrabe værktøj med. Personligt syntes jeg forøvrigt det er nemmere at rense med en alm håndkost skruet på en af børnenes kæmpe mikado pinde.
Er det ikke den nye v10 styrring
http://www.lavprisvvs.dk/shop/woody-sty ... 0224p.html

Besvar