Træpiller fra Tønder

Her kan du indberette priser på træpiller. På den måde kan du måske hjælpe de andre brugere med deres næste køb.
Albert
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 826
Tilmeldt: 05 apr 2010 05:50
Blevet takket: 1 gang

Træpiller fra Tønder

Indlæg af Albert »

Er der nogen der har handlet med tyskbioenergi.dk (Bio energi nord) i Tønder,jeg ser der er udsalg på brændsel.

Det jeg kunne være interesseret i,er om nogen har prøvet deres Ukrainske egetræpiller,de sælges for 1470 kr for 1000 kg i big bags
De sælger bla. Barlinek og Lava til under 1600 kr samt Bio Tec til under 1500 kr.

Damsgaard
Stoker III
Stoker III
13
Indlæg: 60
Tilmeldt: 23 feb 2011 16:53
Mit fyr: Woody 16kw v6.6
Areal: 185 + garagen på 35
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8721
Dagligt forbrug: ca 18kg
Årligt forbrug: håber på 6T
Geografisk sted: Daugård

Re: Træpiller fra Tønder

Indlæg af Damsgaard »

følger lige med her :D
joejjoej
Stoker II
Stoker II
13
Indlæg: 47
Tilmeldt: 20 okt 2010 16:20

Re: Træpiller fra Tønder

Indlæg af joejjoej »

Hej

Det ser umiddelbar godt ud men HUSK at transporten kommer oveni, og prisen er zoneinddelt.

hilsen jørgen
Albert
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 826
Tilmeldt: 05 apr 2010 05:50
Blevet takket: 1 gang

Re: Træpiller fra Tønder

Indlæg af Albert »

Her er der i det mindste en forhandler hvor man kan se hvad brændslet koster lev.

For mit vedkommende er det sone tre,så det er stadig billigere end jeg kan købe dem til lokalt.
De skal jo så afhentes i Suderløgum,liger over grænsen ved Tønder.

Det kunne være der er nogen i nærområdet som var interesseret i Egetræspillerne,så vi kunne få dem testet.
Hvis man bor i grænselandet og selv kan hente dem,og de er ok.er det jo ret billigt.
From
Stoker X
Stoker X
17
Indlæg: 496
Tilmeldt: 17 jan 2007 14:07
Mit fyr: Woody 24kw ver 6.69+ Opop 418
Areal: 125 bolig+200 garage
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 25 kg
Årligt forbrug: 7-8 ton
Geografisk sted: Gravlev
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 16 gange

Re: Træpiller fra Tønder

Indlæg af From »

Albert » 17 Mar 2011, 23:20 skrev:Er der nogen der har handlet med tyskbioenergi.dk (Bio energi nord) i Tønder,jeg ser der er udsalg på brændsel.

Det jeg kunne være interesseret i,er om nogen har prøvet deres Ukrainske egetræpiller,de sælges for 1470 kr for 1000 kg i big bags
De sælger bla. Barlinek og Lava til under 1600 kr samt Bio Tec til under 1500 kr.
Udsalg og udsalg... Det er vel mest fordi at det bliver solgt med 7% tysk moms istedet for 25 % dansk, Energi7 sælger da til tilsvarende priser.

korntrold
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 11
Tilmeldt: 20 sep 2011 15:28

Træpiller fra Tønder

Indlæg af korntrold »

Lige en fodnote. Jeg har talt med DSV, som har givet en pris på et helt træk, fra Flensborg til Næstved og det koster 3.200,00 kr plus moms for levering af max. 25 tons, da det er vægtgrænsen i Tyskland, Man kan fylde trækkeren helt op, ved at lave en aftale om et buffer lager på den danske side, således at den samlet trailer lasteevne bliver udnyttet fuld ud, med omkring 32 tons.
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Træpiller fra Tønder

Indlæg af Bigfoot »

korntrold » 20 Sep 2011, 16:04 skrev:Lige en fodnote. Jeg har talt med DSV, som har givet en pris på et helt træk, fra Flensborg til Næstved og det koster 3.200,00 kr plus moms for levering af max. 25 tons, da det er vægtgrænsen i Tyskland, Man kan fylde trækkeren helt op, ved at lave en aftale om et buffer lager på den danske side, således at den samlet trailer lasteevne bliver udnyttet fuld ud, med omkring 32 tons.
du har tydeligvis talt med en speditør der aldrig har kørt bil..... :roll:

for piller leveres på industripaller, og et helt træk af dem, udgør kun 24-26 paller, alt efter hvor godt de er pakket sammen.
Men leveres de i bigbags, så er snakken en hel anden, men de passer sjældent på en europalle.

så et helt træk, skal tilregnes at være ca 24 paller, og ikke de 33 som DSV mener de kan klemme ind i deres biler.
Det kan man kun med europaller, som ikke fylder mere end pallen selv i bredden.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
sevilya
Stoker II
Stoker II
14
Indlæg: 33
Tilmeldt: 09 dec 2009 20:09

Træpiller fra Tønder

Indlæg af sevilya »

Helt rigtigt Bigfoot, og den med "buffer lager" den gär sku ikke MHT 7 % MOMS; Der er der nogle Pillehandler i dk der stadig kan huske hvad det koster, uha uha,
Sevil Frederiksen
Adm. direktør
www.energihuset.de
korntrold
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 11
Tilmeldt: 20 sep 2011 15:28

Træpiller fra Tønder

Indlæg af korntrold »

Fint nok i fortæller om de fejl der er i den information jeg har fået, dog var mit fokus på prisen, som jeg syntes er ret høj.
Brugeravatar
hahomi
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 687
Tilmeldt: 01 jul 2011 17:34
Mit fyr: BIOMAX 16
Areal: 120
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 15
Geografisk sted: Nørre Alslev Falster
Har takket: 4 gange
Blevet takket: 1 gang

Træpiller fra Tønder

Indlæg af hahomi »

korntrold » 20 Sep 2011, 23:49 skrev:Fint nok i fortæller om de fejl der er i den information jeg har fået, dog var mit fokus på prisen, som jeg syntes er ret høj.
Hvis du kan få kørt træpiller fra Tyskland til Næstved for 100 kr./pl, er det meget billigt.
Vælg dine kampe med omhu.

Besvar