Ja men sugeren kører jo ikke konstant, - den stopper jo når kedel set. temp. er nået, - dermed er der direkte adgang til skorstenen.
Hvis det blæser meget kan det derfor blæse ud af røgsugeren når denne starter op igen efter pause.
Har du trækstabilisator i skorstenen ? - Det er Absolut anbefalelsesværdigt [/quote]
I min optik er der fyret forkert/for meget hvis dette optræder, der skal kun ilægges så meget at akk. kan optage dette.For mit vedkommende med 1500l ,1-1½ indlæg, afhængig af delta T(nuværende tanktemp>ønsket tanktemp.)
/jørgen
Ps: mit sommer ønske: Mere akku.
Fri som fuglen, 1000 m oppe.
Svæveflyvning er det sjoveste man kan foretagesig----med bukser på----.
EB
Jeg har en bekendt der fyrer med koks i en Vigas, det koster en dyse/herd hvert år. Men han har gjort det i 8 år, så det må være noget kram sådan en vigas er lavet af.
John Skov Jensen » 12 Jan 2011, 21:31 skrev:Jeg har en bekendt der fyrer med koks i en Vigas, det koster en dyse/herd hvert år. Men han har gjort det i 8 år, så det må være noget kram sådan en vigas er lavet af.
/John
Jeg har set gasogen kedler der har holdt UNDER 2 år, - fordi man har fyret koks i dem.
Så lad venligst være med at udfordre skæbnen fordi et par enkelte eksempler modsiger reglen
Og jo jeg har også set Vigas kedler der har været "smeltet" i brændkammeret pga. koks, - Vigas er en udemærket kedel, - men den er ikke bedre end alle andre
hvor længe kan man forvente den dyse kan holde .. jeg fyre meget blendet .. både ren træ og affalds træ hvor der er mange søm og div.. .. der kommer stor set i hvad der kan brænde ....
hej .. så har jeg fået tegner mig den røg køler jeg skal have lavet på mit arbejde .. har hen over foråret .. så blev lige nød til at lave en tegning .. så ham på mit arbejde lige kan lave en skære fil ..så får jeg lige skåret de fleste dele til den .. så den bare skal svejses lidt ..[attachment=0]røg køler.
Vedhæftede filer
den er nok en smule stor .. men det er bedre at lave den for stor .. jeg håber jeg kan få røg temp til at være max 10 grader over tanken bund temp. så det vil sige max 90 grader .. når tanken er varmet helt op