Baxi Solo Innova

Alt om fastbrændsel, brændekedler osv
Atmos, Vigas, Solo Innova, Bonus og alt andet om brændekedler
Besvar
hudle
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Blevet takket: 2 gange

Re: Baxi Solo Innova

Indlæg af hudle »

tak pelle.. så er det mig den er gal med.. hihi...

Men hvorfor er den så meget bedre end andre.. når man kalder den rolls royce inden for gasogen kedler.. hvad gør den speciel og skiller sig ud fra andre over???
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)

fritidsbonden
Stoker I
Stoker I
14
Indlæg: 23
Tilmeldt: 26 feb 2010 20:20

Re: Baxi Solo Innova

Indlæg af fritidsbonden »

prisen icon_cheesygrin.gif
Brugeravatar
mejeristen
Stoker XVII
Stoker XVII
15
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
Areal: 196+25
Brændsel: Bøge brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
Geografisk sted: Hammel 8450
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 9 gange

Re: Baxi Solo Innova

Indlæg af mejeristen »

hudle » 14 Mar 2010, 22:00 skrev: Men hvorfor er den så meget bedre end andre.. når man kalder den rolls royce inden for gasogen kedler.. hvad gør den speciel og skiller sig ud fra andre over???

På helt uvidenskabelig vis:

Jeg spurgte min fejer inden jeg anskaffede min bonus 30, da jeg havde haft kig på noget orlean/vigas halløj
Han sagde dengang at jeg ville få en bedre kedel ved at købe en BAXI eller alternativt en Atmos!

Jeg spurgte naturligvis hvorfor!

Hertil svarede han at kvaliteten af kedlen fra Baxi er bedre samt at de virkningsgrader baxi holder! hvilket kunne være et problem for kedler som ex Orlean/vigas, samt at materialerne baxi (og Atmos) er lavet af generelt skulle være bedre (????)

Jeg fremturede med høj pris og fik der at vide at atmos også var et godt og billigere alternativ!

Hvad han bygger sin påstand på ved jeg ikke men går da udfra at han har set en del forskellige kedler og dermed har en god ide om hvad der dur og ikke dur
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)
hudle
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Blevet takket: 2 gange

Re: Baxi Solo Innova

Indlæg af hudle »

ja eksperter på området plejer at vide hvad de taler om.. det ersikkert også noget med at når de når en hvis levealder så kan man nok ikke se det på samme måde på en kvalitetskedel som på noget billigere nang kang øst halløj .-)

Ps. har ikke fyret siden middag i dag.. fra 40 grader til 80 grader på 4,5 time.... Tror først jeg skal fyre når jeg skal i seng... så er der ikke fyret i 10 timer... Se lige der hvad der sker når man spørger om hjælp herinde.. har lige prøvet noget ask jeg fik hjem.. for shit det giver noget varme i tanken... Konstant over 80 grader i kedeltemp og røggas på 180-230 grader.. det må simpelthen være acceptabelt... og jeg har kun fyret med under en halv trillebøre i dag i forhold til en med top på før i tiden.. så der er sket lidt.. ved godt temperaturen udenfor er stedget lidt grader men ikke at det kunne gøre så meget..
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)
3916570429
Stoker I
Stoker I
14
Indlæg: 12
Tilmeldt: 23 feb 2010 18:41

Re: Baxi Solo Innova

Indlæg af 3916570429 »

det lyder som et anlæg der er svært at indstille

hudle
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Blevet takket: 2 gange

Re: Baxi Solo Innova

Indlæg af hudle »

det er det også... ikke altid lige til at styre
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)
Brugeravatar
mejeristen
Stoker XVII
Stoker XVII
15
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
Areal: 196+25
Brændsel: Bøge brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
Geografisk sted: Hammel 8450
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 9 gange

Re: Baxi Solo Innova

Indlæg af mejeristen »

hudle » 15 Mar 2010, 20:04 skrev: Ps. har ikke fyret siden middag i dag.. fra 40 grader til 80 grader på 4,5 time.... Tror først jeg skal fyre når jeg skal i seng... så er der ikke fyret i 10 timer... Se lige der hvad der sker når man spørger om hjælp herinde.. har lige prøvet noget ask jeg fik hjem.. for shit det giver noget varme i tanken... Konstant over 80 grader i kedeltemp og røggas på 180-230 grader.. det må simpelthen være acceptabelt... og jeg har kun fyret med under en halv trillebøre i dag i forhold til en med top på før i tiden.. så der er sket lidt.. ved godt temperaturen udenfor er stedget lidt grader men ikke at det kunne gøre så meget..

Det er helt sikkert på grund af den "manglende" belægning af

Meget bedre drifts økonomi :great:
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)
hudle
Stoker XII
Stoker XII
15
Indlæg: 662
Tilmeldt: 17 feb 2009 21:28
Mit fyr: Scotte 20 KW+ 45 rør solvarme
Areal: 320
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6950
Dagligt forbrug: ???
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Vestjylland
Blevet takket: 2 gange

Re: Baxi Solo Innova

Indlæg af hudle »

åhhh jo.. det er blevet super godt...
Ejer af www.Klostermultiservice.dk - Salg af minilæssere samt fliserensning og algebehandling. Rodfræsning Klarer vi også :-)
Meldgård
Stoker IV
Stoker IV
14
Indlæg: 132
Tilmeldt: 11 jan 2010 21:58

Re: Baxi Solo Innova

Indlæg af Meldgård »

Ja ja hudle, der kan du se,1- 0 til soloen,
Man skal gøre sig klart når man fyrer med træ eller andet biomasse,der er altså ingen mellemvej med rensningen af kedel,snyder man bliver man straffet.

Hvis man passer sit anlæg med omhu,er der altså ikke de store problemer i den form for fyring,og der er jo den fordel at man af og til kan få gratis brændsel,det har du jo selv erfaret,det sker nok ikke så tit, hverken med piller eller olie :sol:
Brugeravatar
mejeristen
Stoker XVII
Stoker XVII
15
Indlæg: 2675
Tilmeldt: 05 aug 2008 23:31
Mit fyr: BAXI Bonus 30 med 3400l akkutank
Areal: 196+25
Brændsel: Bøge brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8450
Dagligt forbrug: ??
Årligt forbrug: 26 rm sæson 11-12
Geografisk sted: Hammel 8450
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 9 gange

Re: Baxi Solo Innova

Indlæg af mejeristen »

gratis Olie HVOR HVOR???? :shock: :shock:

icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif
BAXI Bonus 30 + akku. tank som sikkert er Østjyllands bedst isolerede (30 cm under bunden, mellem 40 og 80 cm på siden samt 70 cm på toppen isoleringsmaterialet er flamingogranulat)

Besvar