Folketingsvalg 2022.

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar

Folketingsvalg 2022

Afstemning sluttede 27 okt 2022 08:26

Socialdemokratiet.
8
23%
Radikale.
0
Ingen stemmer
Konservative.
2
6%
Nye Borgelige.
3
9%
SF.
1
3%
Grøn Alliance.
0
Ingen stemmer
Liberal Alliance.
3
9%
Kristen Demokraterne.
0
Ingen stemmer
Moderaterne.
2
6%
DF.
2
6%
Frie Grønne.
0
Ingen stemmer
Venstre.
1
3%
DanmarksDemokraterne.
11
31%
Enhedslisten.
1
3%
Alternativet.
0
Ingen stemmer
Ved ikke/Vil ikke stemme.
1
3%
 
Afgivne stemmer: 35

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 406 gange
Blevet takket: 424 gange

Re: Folketingsvalg 2022.

Indlæg af triumph »

Dunas skrev: 25 okt 2022 09:37
Jeg tror ikke på, at Lars Lykke vil gå til Blå blok uden om rød blok. Som han siger, han vil ikke i lommerne med Pernille Vermund eller Støjberg.
Hvis der der er en ting jeg er sikker på, så er det at Lars Løkke vil i lommerne på ALLE...
Ikke for at fylde statskassen, men hans egne lommer........ :roll:

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 406 gange
Blevet takket: 424 gange

Re: Folketingsvalg 2022.

Indlæg af triumph »

triumph skrev: 25 okt 2022 11:07 Hvis der der er en ting jeg er sikker på, så er det at Lars Løkke vil i lommerne på ALLE...
Ikke for at fylde statskassen, men hans egne lommer........ :roll:
PS
https://www.facebook.com/Radio4dk/video ... 2373312491

https://www.facebook.com/MikkelKlintTho ... 7495101414
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 406 gange
Blevet takket: 424 gange

Re: Folketingsvalg 2022.

Indlæg af triumph »

Nu må jeg sku lave en Maude, og gå op og lægge mig............
Hørte lige Venstres Sofie Omgang i Radioen. Hun proklamerede at Venstre ville spare XX milliarder på bureaukrati (Ligesom hovedparten af alle partierne)
Og som eksempel fortalte hun at alene jobcentre havde øget deres administrative omkostninger med 1,5 milliard.

Så læser man kraftedeme at et flertal i folketinget (Herunder Konservative, Venstre og Socialdemokraterne) har vedtaget en lov om at kontanthjælpsmodtagere kun må opholde sig 1 døgn i udelandet om måneden. Medmindre at man senest 2 dage inden afrejse sender en ansøgning til jobcenteret, som jobcentrene så skal administrere

Det betyder at hvis en kontanthjælpsmodtager 2 gange om måneden tager til fleegaard og køber 4 pakker pålæg, og en pose hundemad, så bliver de trukket 1/3 af deres kontanthjælp.

Hvorfor fanden skal en Socialrådgiver blande sig i hvor man køber sin leverpostej.....

Det betyder så også at jobcentre skal sidde og gennemgå alle kontanthjælpsmodtageres kontoudtog, for at se om der er en der har hævet penge i udelandet mere en 1 gang om måneden, og om de så i givet fald har ansøgt om en tur til Mutter Pøtz

Det bliver sku ikke de tosser der sidder i folketinget der formår at skære i bureaukratiet.....

https://www.dr.dk/nyheder/politik/folke ... tanthjaelp
Senest rettet af triumph 25 okt 2022 19:17, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 126 gange

Re: Folketingsvalg 2022.

Indlæg af Dunas »

triumph skrev: 25 okt 2022 18:46 Nu må jeg sku lave en Maude, og gå op og lægge mig............
Hørte lige Venstres Sofie Omgang i Radioen. Hun proklamerede at Venstre ville spare XX milliarder på bureaukrati (Ligesom hovedparten af alle partierne)
Og som eksempel fortalte hun at alene jobcentre havde øget deres administrative omkostninger med 1,5 milliard.

Har aldrig kunne forstå, at Sophie Løhde er en populært politikker for Venstre. Jeg kan simpelhent ikke døje hende.
Venstre har nogle mærkelige besparelse planer som aldrig holder stik. Kan i huske da blå blok ville spare på bureaukrati ved SKAT.
Fjerne rigtig mange medarbejder, og systemer skulle over til elektronisk behandling. Tror det er en af de dyreste bommer der
er lavet i dansk politik, den ligger i hver fald i top 10. Tror nok lige Sanjay Shah, der i dag bor i Dubai fik en god portion penge af statskassen.
Ligeledes med div. hedgefonde og banker i EU, vores statskasse blev drænet for penge dengang. Ingen politiker vil tale om det i dag.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 406 gange
Blevet takket: 424 gange

Re: Folketingsvalg 2022.

Indlæg af triumph »

Men det er jo desværre hverken et særligt Sofie omgang problem, eller et Venstre problem. Det er jo et generelt problem for folketingets partier.
Og særligt er det et problem, at de finansiere deres luftkasteller er fugle på taget.

Vedr. "Afbureaukratiseringen" af skat. Som jeg er helt enig i er Danmarks historiens dyreste fejltagelse.
Det muligt at den blev født i Venstres baghave, men efterfølgende har der jo været et hav af skatteministre fra alle muglige partier. Og der var ingen af dem der stoppende "Effektiviseringen"

Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 126 gange

Re: Folketingsvalg 2022.

Indlæg af Dunas »

icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif Uagtet om man kan li det eller ej ifølge sidste måling, så vil Lars Løkke trækker det længste strå.
Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 126 gange

Re: Folketingsvalg 2022.

Indlæg af Dunas »

triumph skrev: 25 okt 2022 19:13 Men det er jo desværre hverken et særligt Sofie omgang problem, eller et Venstre problem. Det er jo et generelt problem for folketingets partier.
Og særligt er det et problem, at de finansiere deres luftkasteller er fugle på taget.

Vedr. "Afbureaukratiseringen" af skat. Som jeg er helt enig i er Danmarks historiens dyreste fejltagelse.
Det muligt at den blev født i Venstres baghave, men efterfølgende har der jo været et hav af skatteministre fra alle muglige partier. Og der var ingen af dem der stoppende "Effektiviseringen"
Den blev født i Blå Blok. Da projektet blev søsat, var det nærmest umulig og stoppe igen. Men rigtig,
der er også nogle fra rød blok der blev fedtet ind i sagen senere. Mig bekendt blev alle huller lukket, så ingen
politiker kunne få skylden, hverken fra Blå eller Rød blok. Sagen er totalt lukket over for politiker. De kan ikke stilles for ansvar.
Den er helt lukke ned. Men de jagter hvis stadigvæk den dag i dag, nogle af de forsvundet penge fra aktie tilbagebetaling.
De for aldrig alle pengene tilbage igen.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 406 gange
Blevet takket: 424 gange

Re: Folketingsvalg 2022.

Indlæg af triumph »

Dunas skrev: 25 okt 2022 19:34 Den blev født i Blå Blok. Da projektet blev søsat, var det nærmest umulig og stoppe igen. Men rigtig,
der er også nogle fra rød blok der blev fedtet ind i sagen senere. Mig bekendt blev alle huller lukket, så ingen
politiker kunne få skylden, hverken fra Blå eller Rød blok. Sagen er totalt lukket over for politiker. De kan ikke stilles for ansvar.
Den er helt lukke ned. Men de jagter hvis stadigvæk den dag i dag, nogle af de forsvundet penge fra aktie tilbagebetaling.
De for aldrig alle pengene tilbage igen.
Sådan er det jo når både røde og blå har noget i klemme. Og særligt når dem der har noget i klemme, kan tælle til 90
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
13
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Folketingsvalg 2022.

Indlæg af Lintz »

Så er valget afgjort - En sikker sejr til DanmarksDemokraterne og Socialdemokratiet.

Så må vi se på tirsdag om vores lille valg følger resten af danskerne.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
calle

Re: Folketingsvalg 2022.

Indlæg af calle »

Jeg prøver lykken med en lille forudsigelse. De Radikale ryger ud og Socialdemokratiet bliver styrket. Socialdemokratiet bliver så styrket, at de kan fortsætte uden at skulle bevæge sig hen over midten. Det håber jeg faktisk, for Løkke er jo stadig liberalist til fingerspidserne. Det viser hans holning om afskaffelse af folkepensionen med al tydelighed. Jeg stemmer dog ikke på Socialdemokratiet, og har aldrig gjort det, selvom deres udlændingepolitik har udviklet sig i positiv retning. De er alt for EU-orienterede efter min mening, og europakortet kender jo nærmest ingen grænser. Men hvis de radikale ryger ud, så bliver det under alle omstændigheder en festaften.

Besvar