Folketingsvalg 2022.

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Besvar

Folketingsvalg 2022

Afstemning sluttede 27 okt 2022 08:26

Socialdemokratiet.
8
23%
Radikale.
0
Ingen stemmer
Konservative.
2
6%
Nye Borgelige.
3
9%
SF.
1
3%
Grøn Alliance.
0
Ingen stemmer
Liberal Alliance.
3
9%
Kristen Demokraterne.
0
Ingen stemmer
Moderaterne.
2
6%
DF.
2
6%
Frie Grønne.
0
Ingen stemmer
Venstre.
1
3%
DanmarksDemokraterne.
11
31%
Enhedslisten.
1
3%
Alternativet.
0
Ingen stemmer
Ved ikke/Vil ikke stemme.
1
3%
 
Afgivne stemmer: 35

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
13
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Folketingsvalg 2022.

Indlæg af Lintz »

calle skrev: 15 okt 2022 09:43 Også underligt at Siddique ikke har fået nogen stemmer. Han er jo imod CO2-udledning ligesom os stokerproere. Vi er jo de virkelig grønne. Ikke fordi det VAR billigt at fyre med træpiller, men fordi vi er imod forurening af enhver art. Især fra store fede biler og motorcykler. Hvis jeg kender jer ret, så er de fleste af jer også veganere :shock: icon_cheesygrin.gif

God weekend icon_cheesygrin.gif
Du er en ren menneske-kender. icon_cheesygrin.gif
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

calle

Re: Folketingsvalg 2022.

Indlæg af calle »

https://www.dr.dk/nyheder/indland/landm ... bt-skuffet

Så er Nede-Mette igen fremme i skoene. Er det mon hendes mening, at vi alle skal til at leve af selleribøffer, selv om vi allerede er foregangsland for resten af verden, som kender København, men ikke ved hvad Danmark er. Det er da ufatteligt hvad vi skal udsættes for, for at hun kan beholde sin taburet.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 406 gange
Blevet takket: 424 gange

Re: Folketingsvalg 2022.

Indlæg af triumph »

calle skrev: 16 okt 2022 10:32 https://www.dr.dk/nyheder/indland/landm ... bt-skuffet

Så er Nede-Mette igen fremme i skoene. Er det mon hendes mening, at vi alle skal til at leve af selleribøffer, selv om vi allerede er foregangsland for resten af verden, som kender København, men ikke ved hvad Danmark er. Det er da ufatteligt hvad vi skal udsættes for, for at hun kan beholde sin taburet.
Den her artikel skriver lidt om muligheder
https://nyheder.tv2.dk/klima/2022-10-16 ... tadig-ikke

Jeg er meget for et stærkt dansk landbrug.
Men....,o)
Jeg er også lystfisker. Og der er ikke en fisk tilbage.
Det skyldtes hovedsageligt iltsvind, der stammer fra kvælstofudledninger fra landbruget
Landbruget har de sidste 20 år sagt; Vi skal nok nedbringe kvælstofudledningen. Men lad os gør det klogt, og på vores måde.
Der er bare ikke sket en skid.
I Holland er situationen den samme. Her har regingen bestemt at der kun må udledes xx kg kvælstof/hektar.
Denne regel betyder at der skal være 30% færre husdyr i Holland.

Som sagt er jeg meget for et stærkt dansk landbrug. Men der er nok en øvre grænse for hvor meget af verden vi kan forsyne med Danish Bacon
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
13
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Folketingsvalg 2022.

Indlæg af Lintz »

calle skrev: 16 okt 2022 10:32 https://www.dr.dk/nyheder/indland/landm ... bt-skuffet

Så er Nede-Mette igen fremme i skoene. Er det mon hendes mening, at vi alle skal til at leve af selleribøffer, selv om vi allerede er foregangsland for resten af verden, som kender København, men ikke ved hvad Danmark er. Det er da ufatteligt hvad vi skal udsættes for, for at hun kan beholde sin taburet.
Nu er der jo nok mange måder hvorpå man kan nedbringe Co2 udledningen i landbruget.

Angående svineproduktion så ved jeg godt at der er en del frilandsgrise men der findes også mange grise som aldrig kommer ud og kun står i forskellige stalde indtil de er slagteklar.
Disse stalde findes typisk ved forskellige landmænd så grisene flyttes flere gange i deres liv indtil den sidste tur til slagteriet.
Dette resulterer i en del Co2 udledning fra lastbiler som er tilknyttet landbruget.

Jeg har aldrig helt forstået hvorfor man ikke kan bygge stalde i flere etager over og under jorden klods op af de kæmpe slagterier som en gang imellem skyder op i Danmark.
Feks det som ligger i Lund lige nord for Horsens.

Hvem siger at landmanden absolut skal gå fra sit stuehus og over i stalden for at komme på arbejde - han kan ligeså vel køre hen til nogle lejede stalde ved siden af slagteriet.

Men lur mig om der ikke er en eller anden lovgivning der spænder ben for sådan en konstellation.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 406 gange
Blevet takket: 424 gange

Re: Folketingsvalg 2022.

Indlæg af triumph »

Lintz skrev: 16 okt 2022 11:50 Nu er der jo nok mange måder hvorpå man kan nedbringe Co2 udledningen i landbruget.

Angående svineproduktion så ved jeg godt at der er en del frilandsgrise men der findes også mange grise som aldrig kommer ud og kun står i forskellige stalde indtil de er slagteklar.
Disse stalde findes typisk ved forskellige landmænd så grisene flyttes flere gange i deres liv indtil den sidste tur til slagteriet.
Dette resulterer i en del Co2 udledning fra lastbiler som er tilknyttet landbruget.

Jeg har aldrig helt forstået hvorfor man ikke kan bygge stalde i flere etager over og under jorden klods op af de kæmpe slagterier som en gang imellem skyder op i Danmark.
Feks det som ligger i Lund lige nord for Horsens.

Hvem siger at landmanden absolut skal gå fra sit stuehus og over i stalden for at komme på arbejde - han kan ligeså vel køre hen til nogle lejede stalde ved siden af slagteriet.

Men lur mig om der ikke er en eller anden lovgivning der spænder ben for sådan en konstellation.
Jeg tror nu ikke at CO2 udledningen ifb med transport af grisen er væsentlig, sammenlignet med produktion og transport af af korn og Soya (Der kommer fra Sydamerika), gylle/metan, osv. Men;
Man må mig bekendt kun sprede xx kg gylle pr hektar => at så er det gyllen der skal transporteres i stedet for grisen.
Men efterhånden som de får bygget biogasanlæg, så bliver det vel attraktivt at ligge svinestalden tæt på biogasanlægget

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
13
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Folketingsvalg 2022.

Indlæg af Lintz »

triumph skrev: 16 okt 2022 12:22 Jeg tror nu ikke at CO2 udledningen ifb med transport af grisen er væsentlig, sammenlignet med produktion og transport af af korn og Soya (Der kommer fra Sydamerika), gylle/metan, osv. Men;
Man må mig bekendt kun sprede xx kg gylle pr hektar => at så er det gyllen der skal transporteres i stedet for grisen.
Men efterhånden som de får bygget biogasanlæg, så bliver det vel attraktivt at ligge svinestalden tæt på biogasanlægget
Jeg ved ikke hvad der udleder mest Co2 men det var mere tænkt som et eksempel på hvordan at Co2 udledning kan nedbringes i landbruget.
Det behøver jo ikke nødvendigvis være skidt for landbruget - Der skal bare tænkes på en anden måde end hvad man hidtil har gjort.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
13
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Folketingsvalg 2022.

Indlæg af Lintz »

En udmærket artikel som nok forklarer hvordan en "helt almindelig dansker" ser på det.

https://nyheder.tv2.dk/politik/2022-10- ... t-bekymret

Især har jeg det fint med denne passus:

"Derudover mener hun, at Mette Frederiksen har gjort det godt som statsminister i en svær periode med store kriser."

Det er også noget vi har snakket om herhjemme.
Tror ikke at Mette F. havde i sin vildeste fantasi drømt om at hendes første 4 år som statsminister skulle forløbe som det har gjort.

Først en virus som hele verden ikke helt vidste hvordan de skulle håndterer og hvor mange dødsfald der ville blive her i Danmark og på verdensplan.
Der blev taget nogle bestemmelser og trukket ned over befolkningen - Der skulle gøres noget her og nu og der blev handlet.
Tørken rundt omkring i verden satte gang i en energikrise og nu har vi krig i Ukraine hvor Nato (og hermed også Danmark) er dybt indblandet.
Inflationen er på det absolut højeste næsten overalt og nu skal vi til valg på et meget ugunstigt tidspunkt.

Ved godt at mange er gale på Mette F. men uanset hvem som havde siddet som statsminister og taget nogle drastiske beslutninger i de forgangne år vil u-undværlig havde fået på puklen efterfølgende.

Jeg syntes også "Over-all" at hun har klaret skærene ok og bragt Danmark igennem indtil nu. Tror I at andre kunne havde gjort det bedre?

P.s. Jeg har ikke stemt på Socialdemokratiet....
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
calle

Re: Folketingsvalg 2022.

Indlæg af calle »

Lintz skrev: 16 okt 2022 12:49 En udmærket artikel som nok forklarer hvordan en "helt almindelig dansker" ser på det.

https://nyheder.tv2.dk/politik/2022-10- ... t-bekymret

Især har jeg det fint med denne passus:

"Derudover mener hun, at Mette Frederiksen har gjort det godt som statsminister i en svær periode med store kriser."

Det er også noget vi har snakket om herhjemme.
Tror ikke at Mette F. havde i sin vildeste fantasi drømt om at hendes første 4 år som statsminister skulle forløbe som det har gjort.

Først en virus som hele verden ikke helt vidste hvordan de skulle håndterer og hvor mange dødsfald der ville blive her i Danmark og på verdensplan.
Der blev taget nogle bestemmelser og trukket ned over befolkningen - Der skulle gøres noget her og nu og der blev handlet.
Tørken rundt omkring i verden satte gang i en energikrise og nu har vi krig i Ukraine hvor Nato (og hermed også Danmark) er dybt indblandet.
Inflationen er på det absolut højeste næsten overalt og nu skal vi til valg på et meget ugunstigt tidspunkt.

Ved godt at mange er gale på Mette F. men uanset hvem som havde siddet som statsminister og taget nogle drastiske beslutninger i de forgangne år vil u-undværlig havde fået på puklen efterfølgende.



Jeg syntes også "Over-all" at hun har klaret skærene ok og bragt Danmark igennem indtil nu. Tror I at andre kunne havde gjort det bedre?

P.s. Jeg har ikke stemt på Socialdemokratiet....
Det eneste positive jeg sidder tilbage med, det er hendes dialekt. Det er helt vildt så smukt den klinger, men det gør Pernille Skippers jo også :shock: icon_cheesygrin.gif
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Re: Folketingsvalg 2022.

Indlæg af lamborg »

At gå med på pressens øgenavne og halve sandheder er jo det nemmeste i verden . Men tænk lidt på at det meste af den førende presse i Danmark er borgerlig og købt og betalt i et borgerlig medieforlig som gav dem 378 mill kr om året og de er blevet lovet mindste 300 mill mere i støtte hvis det bliver blåt flere tal . Så de har mega travlt med at lege Fox news .
Nej tænk heller på hvilket Danmark du gerne vil leve i og så sæt dig ind i hvem der ud over smarte og hurtige populære bem. har en grundlæggende politik du kan støtte.
Med hensyn til Mette frederiksen så læs denne artikel skrevet af en af hendes største modstandere .
https://piopio.dk/kritikken-af-regering ... storieloes
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
calle

Re: Folketingsvalg 2022.

Indlæg af calle »

lamborg skrev: 16 okt 2022 17:15 At gå med på pressens øgenavne og halve sandheder er jo det nemmeste i verden . Men tænk lidt på at det meste af den førende presse i Danmark er borgerlig og købt og betalt i et borgerlig medieforlig som gav dem 378 mill kr om året og de er blevet lovet mindste 300 mill mere i støtte hvis det bliver blåt flere tal . Så de har mega travlt med at lege Fox news .
Nej tænk heller på hvilket Danmark du gerne vil leve i og så sæt dig ind i hvem der ud over smarte og hurtige populære bem. har en grundlæggende politik du kan støtte.
Med hensyn til Mette frederiksen så læs denne artikel skrevet af en af hendes største modstandere .
https://piopio.dk/kritikken-af-regering ... storieloes
Har svært ved at placere ham der Rohde og tage ham alvorligt. Han er på en eller anden måde lidt flyvsk i min verden icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif

PS. At vælgene går efter indkøbskurven med mest flæsk i er jo forståeligt nok, men at en betalt politiker ikke ved om han er venstremand, radikal eller kristendemokrat, det skriger jo til himlen. Vor herre bevares.

Besvar