Fyr gået ud/kører dårligt bagefter

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
tn
Stoker IV
Stoker IV
17
Indlæg: 135
Tilmeldt: 20 jan 2007 14:25
Mit fyr: bio-comfort på tasso-us kedel
Areal: 200
Brændsel: piller
Dagligt forbrug: 17-25
Årligt forbrug: 5000
Geografisk sted: sydfyn
Kontakt:

Re: Fyr gået ud/kører dårligt bagefter

Indlæg af tn »

stenstrup skrev:Ja okay. Der er åbenbart lavet en del forskellige styringer til samme brænder (BOINK, WOODY, BIOCOMFORT) Så det er ikke altid lige til at huske hvad den ene kan og hvad den anden kan.
Men jeg havde prøvet at afbryde strømmen den første gang, men det hjalp ikke. Men det var jo nok fordi huset var rimeligt koldt og der dermed var stort varme behov.
Selvom jeg ikke helt forstår hvorfor den pludselig ikke kan regulere normalt alligevel??
Disse PID værdier, som jeg ikke kan stille på, er åbenbart noget den selv finder ud af eller hvordan?

Jeg kører med pause fyring, men det gør ingen forskel på mit problem, da den jo nåede 5-6 grader over set punkt førend den stoppede. Pause fyring virker så vidt jeg ved kun indtil max 5 grader over setpunkt.
Ja PID værdierne, bestemmer hvordan den regulerer, og disse er åbenbart faste i di styring.
P og D bestemmer hvor kraftigt den regulerer i forhold til situationen lige nu, og I bestemmer hvor meget den kikker på tidligere siuation.
Stort I led betyder at den kikker meget tilbage i tid og anvender dette meget i regulering.
Og det går galt når fyr har været koldt længe, hvis I er for stort.

vedr. pausefuring, pausefyrer min når den erl de 10 grader over setupnkt, og i den tid der er indstillet.

Hvis du klikker på link i bunden, er der links til mere beskrivelse af bl.a PID regulator.
Hilsen TN
omline fyrdata http://pillefyr.tknweb.dk

Besvar