MGM - Tolkning af "Montage/installation"

Spørgsmål vedr. MGM samt det tilbehør der laves til MGM pillefyret
apfolmer
Stoker II
Stoker II
10
Indlæg: 55
Tilmeldt: 26 maj 2013 08:48

MGM - Tolkning af "Montage/installation"

Indlæg af apfolmer »

Flammen skrev: ikke for at piske en stemning op, men du har skrevet af det kørte, da karsten tog derfra. som jeg læser det, så er du ikke tilfreds med strømtilslutningen, som var fortaget med en forlængerledning.
var du overrasket over der skulle tilsluttes strøm? mener da det fremgå under tekniske data på MGM.
havde du oplyst sælger om, at der ingen stikkontakt var i fyrrummet!
Der var netop anvist en stikkontakt ca 4 meter fra fyret....
Men istedet blev en kabel-rulle rullet ud på et befærdet garagegulv, som man så kan gå og falde i hver gang man går derude.

Hvis du bestiller LEASY til at komme og opsætte/installere en køreklare vaskemaskine, så er det vel ikek OK, at han bare ruller 15 meter kabelrulle ud på gulvet, og sætter den til i en vilkårlig stikkontakt, på den andne side af rummet ?

levi

MGM - Tolkning af "Montage/installation"

Indlæg af levi »

apfolmer skrev:
Der var netop anvist en stikkontakt ca 4 meter fra fyret....
Men istedet blev en kabel-rulle rullet ud på et befærdet garagegulv, som man så kan gå og falde i hver gang man går derude.

Hvis du bestiller LEASY til at komme og opsætte/installere en køreklare vaskemaskine, så er det vel ikek OK, at han bare ruller 15 meter kabelrulle ud på gulvet, og sætter den til i en vilkårlig stikkontakt, på den andne side af rummet ?
Hvis du bestiller LEASY til at montere en vaskemaskine, - og der ikke er strøm i skabet - så monterer de kun vandet og beder dig om at kontakte din elektrikker - Jeg er ked af at sige det, - men du har altså fået hvad du har betalt for.
apfolmer
Stoker II
Stoker II
10
Indlæg: 55
Tilmeldt: 26 maj 2013 08:48

MGM - Tolkning af "Montage/installation"

Indlæg af apfolmer »

I læser jo ikke det jeg skriver.
Der VAR ANVIST en stikkontakt...

Men efter samtale med Karsten, kommer han og monterer strøm derfra...

forstår godt hvad i siger,... men i læser ikke hele mit indlæg så :)

Vi lader den ligge..
Jeg har et kørende fyr, og Karsten komemr og fjerner kabel-rullen og smider strøm på fra den anviste kontakt.
Så er "fejlen om man vil" rettet... :)
Ingen kritik herfra, men mere om tolknings-spørgsmål.
Brugeravatar
Emborg41
Stoker IX
Stoker IX
16
Indlæg: 355
Tilmeldt: 29 apr 2008 13:56
Mit fyr: Scotte på Opop kedel + Solvarme
Areal: 230 + kælder
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9300
Årligt forbrug: ca. 7 Tons
Geografisk sted: Nordjylland

MGM - Tolkning af "Montage/installation"

Indlæg af Emborg41 »

Hej

Det lyder som fin service fra MGM/Karsten.

Ved tvivl eller fejltolkning har kunden ret :great:

Peter
søren ø
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 1018
Tilmeldt: 01 jan 2007 21:06
Mit fyr: Benekov pl27
Areal: 180
Brændsel: piller
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: midtfyn
Kontakt:

MGM - Tolkning af "Montage/installation"

Indlæg af søren ø »

Har selv monteret en masse gasfyr, primært på sjælland. Min nu tidligere mester, havde et problem med at skrive i tilbuddet at der skule være en stikkontakt og at vores arbejde sluttede med en stikprop for enden af en ledning. Så har haft mange diskussioner med ham om at jeg ikke ville stå og rode i en strømdåse. Dels gamle stofledninger, dels ledninger der var så gamle at alle havde samme farve, og dels dåser med kraft, vi skulle lave om til 230 volt. Jeg gjorde det ikke og har også i flere tilfælde taget en ledning fra kunden og trukket over gulvet med besked om at ringe til elektriker. Så må mester tage den med kunden.
All men are created equal, but only the bravest become firefighters.

apfolmer
Stoker II
Stoker II
10
Indlæg: 55
Tilmeldt: 26 maj 2013 08:48

MGM - Tolkning af "Montage/installation"

Indlæg af apfolmer »

søren ø skrev:Har selv monteret en masse gasfyr, primært på sjælland. Min nu tidligere mester, havde et problem med at skrive i tilbuddet at der skule være en stikkontakt og at vores arbejde sluttede med en stikprop for enden af en ledning. Så har haft mange diskussioner med ham om at jeg ikke ville stå og rode i en strømdåse. Dels gamle stofledninger, dels ledninger der var så gamle at alle havde samme farve, og dels dåser med kraft, vi skulle lave om til 230 volt. Jeg gjorde det ikke og har også i flere tilfælde taget en ledning fra kunden og trukket over gulvet med besked om at ringe til elektriker. Så må mester tage den med kunden.
Forståeligt.

Men komplet installeret er tilsynelaende et soørgsmpl om tolkning :)
Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 53 gange

MGM - Tolkning af "Montage/installation"

Indlæg af Flammen »

apfolmer skrev:...........Forståeligt.

Men komplet installeret er tilsynelaende et soørgsmpl om tolkning :)
komplet vvs eller el installation? har jeg problemer med mit afløb, så ringer jeg jo heller ikke efter tagdækkeren, og beder han om at udbedre det
apfolmer
Stoker II
Stoker II
10
Indlæg: 55
Tilmeldt: 26 maj 2013 08:48

MGM - Tolkning af "Montage/installation"

Indlæg af apfolmer »

Flammen skrev: komplet vvs eller el installation? har jeg problemer med mit afløb, så ringer jeg jo heller ikke efter tagdækkeren, og beder han om at udbedre det
Hvilke "skills" montøren har, spørger jeg ikek til.
Lige som jeg ikke spørger når de rkommer en tømrer, vaskemaskinereperatør, sundhedsplejerske osv.

At de ikke kan/må lave el, er fint, men ikek noget jeg spørger til.
Her er der ringet til en fagmand, ligesom da jeg skulle ha opsat genvex/ventilation. Så sørger den pågældende fagmand/sælger, for at sende de folk det kræves, for netop at lave en komplet installation....

Men fxx det :) ... Der ER fundet en løsning, så nu lader vi den bare ligge... ik ;) ...

Besvar