Ny black star med semirens

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Bennie
Stoker III
Stoker III
11
Indlæg: 98
Tilmeldt: 02 aug 2012 00:50
Mit fyr: Scotte 10 KW 6.77
Areal: 110 m2
Brændsel: piller
Geografisk sted: Sydsjælland

Ny black star med semirens

Indlæg af Bennie »

Angående utætte låger, så har jeg samme problem, jeg fik forbedret det lidt da jeg opdagede at noget af røgen, kom op omkring det ene beslag, ved forreste låge ned til brænder, grunden var, at der manglede en stor skive på bolten der holder beslaget, så den ikke kunne dække for monteringshullet.

Så prøv evt. at tage låget af, ned til semirens/røgkanalerne og mærk efter om der sidder skiver på alle boltene der holder låget til forreste kedelrum.

Vh Bennie

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 406 gange
Blevet takket: 424 gange

Ny black star med semirens

Indlæg af triumph »

jeg chekker :great:
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5481
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 406 gange
Blevet takket: 424 gange

Ny black star med semirens

Indlæg af triumph »

Jeg skrev tidligere at PI reguleringen virkede perfekt.
Det gjorde den også indtil jeg tænkte mig om :oops:
Jeg skrev jo også at det var sådan lidt på grænsen med kondens i kedlen. Kedeltemp er sat til 70 C.
Men så slog det mig at det jo ikke hjalp noget at sætte kedel temp til 70 c. Når pumpestart var sat til 55 c (pumpestop 50C).
Og kedlen faktisk aldrig nåede over 60 C, inden den var færdig med at varme huset op. :oops: :oops:
Derfor ændrede jeg pumpestart til 65 c (stop 60 C).
Dette medførte at når kedel kom over 60 c. begyndte P ledet at reguler ydelse ned til 25%, og når pumpen så startede, så faldt temp hurtigt. Pumpe stoppede, og ydelse pendlede konstant mellem 90 og 25%.
Jeg satte pumpestart til 60 (stop til 55) det hjalp noget, men godt blev det ikke.

En dag må jeg vist sige til famillien; Nu skal far have ro. Der skal fintrimmes.
Finde mig en ølkasse til at sidde på i fyrreummet, mens der justeres :wink:
Brugeravatar
Exsmeden
Stoker V
Stoker V
15
Indlæg: 176
Tilmeldt: 29 nov 2008 15:50
Fremviser gerne i postnummer: 6200
Geografisk sted: Sønderjylland
Har takket: 114 gange
Blevet takket: 3 gange

Ny black star med semirens

Indlæg af Exsmeden »

triumph » 23 Oct 2012, 18:17 skrev:Jeg skrev tidligere at PI reguleringen virkede perfekt.
Det gjorde den også indtil jeg tænkte mig om :oops:
Jeg skrev jo også at det var sådan lidt på grænsen med kondens i kedlen. Kedeltemp er sat til 70 C.
Men så slog det mig at det jo ikke hjalp noget at sætte kedel temp til 70 c. Når pumpestart var sat til 55 c (pumpestop 50C).
Og kedlen faktisk aldrig nåede over 60 C, inden den var færdig med at varme huset op. :oops: :oops:
Derfor ændrede jeg pumpestart til 65 c (stop 60 C).
Dette medførte at når kedel kom over 60 c. begyndte P ledet at reguler ydelse ned til 25%, og når pumpen så startede, så faldt temp hurtigt. Pumpe stoppede, og ydelse pendlede konstant mellem 90 og 25%.
Jeg satte pumpestart til 60 (stop til 55) det hjalp noget, men godt blev det ikke.

En dag må jeg vist sige til famillien; Nu skal far have ro. Der skal fintrimmes.
Finde mig en ølkasse til at sidde på i fyrreummet, mens der justeres :wink:

Når kassen er tom kører fyret :-)
M.v.h.
Exsmeden
Suporter på
1: Scotte Blackstar 10KW 110l combi Vvb Huset er på 180 m2
2: Woody Mini 10Kw 150l combi Vvb Huset er på 240 m2
3: MCZ EGO Pilleovn.

Besvar