Så den udsifter luften og hiver energien ud af luften og bruger den energi til at varme vandet op, som så opvarmer det friske luft.

Det er rigtigtTaagMan » 25 Nov 2010, 19:04 skrev:"
A, hvad for en nød? Shuntens føler skal da måle og regulere returen til kedlen, så den skal selvfølgelig sidde tæt på kedlens retur, hvor temp. måleren fra styringen skal sidde på fremløb
Nu skriver du varmepumpen er dyr i drift.brian-hkd » 25 Nov 2010, 20:14 skrev:Taagman> Tak for input, var netop også det jeg selv lige var kommet frem til.
Jeg troede at den studs bagpå var til returvandet, men fandt for et par timer siden ud af det var selvfølgelig var til påfyldning af vand, da den vandpåfyldningshane der er med, jo ikke kan sidde andre steder.
Så nu skal jeg bare have en dyklomme til temperaturføleren til kedelshunten og så er der styr på det.
Frank> Vi er lidt enige og hvis jeg havde vidst dengang at varmepumpen var så dyr i drift, så havde jeg heller aldrig valgt den løsning til at starte med. Men nu har jeg købt den og installeret spirorør i hele hytten (i forbindelse med renovering af 1. sal), så nu bliver den stående og så kan den hygge sig med at lave mig noget varmt vand og når den skal bruge noget hjælp om vinteren, så kalder den på pillefyret, som kommer med en dejlig portion varm vand.