triumph skrev: ↑18 apr 2022 10:22
Denne her artikel er egentligt meget god
https://www.dr.dk/nyheder/indland/kirkernes-vetoret
Som jeg forstår det (Og jeg kan have forstået det forkert) kan man gøre indsigelse hvis møllen er tættere på ens matrikel end 28 x møllens højde.
Her er møllen 150 meter => 4200 meter.
4,2 km er da langt væk.....
Jeg forstår bare ikke om "At gøre indsigelse" er det samme som retten til at "Nedlægge veto"
Nu er jeg ikke specielt "praktiserende", men i min bog vejer åndelige og æstetiske overvejelser højt. I en moderne verden fyldt med Click Bait, fake news, tåbelige netflix-serier og youtube har vi, efter min mening, brug for åndehuller med plads til eftertænksomhed og ro. Jeg har ikke sat mig ind i den konkrete sag fra ekstrabladet, men der er
mange steder i Danmark hvor vi ikke behøver at ødelægge omgivelserne med kæmpemaskiner.
triumph skrev: ↑18 apr 2022 10:22
https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik ... an/9218105
Det er jo nærmest absurd.
Regeringen har fremlagt "Hockeystavs modellen" hvor man ikke skulle gøre en skid, indtil lige før udløb af fristen (2030)
Det betyder så at nu skal alle vindmøllerne opstilles på land, fordi der ikke er tid til at bygge dem til havs..........
Og som Linz siger; Skulle han ikke hellere sørge for at vindmøllerne kunne komme af med den strøm de producere
Det er jo ikke første gang vi hører en politiker sige "der kommer en go' løsning i morgen".
Man burde placere et IC4-togsæt foran Christiansborg, og forlange, at alle væsentlige papirer blev underskrevet ude i vognen. Det kunne måske mane til en smule mere eftertænksomhed.
Personligt forstår jeg ikke hvorfor alle problemer skal løses med vækst. Jeg tror simpelthen ikke på at vi kan forbruge os ud af problemerne. Samfundsudfordringer, såsom klimakrisen, livsstilssygdomme, problemer med psykisk velbefindende, økonomi osv. burde fremkalde lidt eftertænksomhed. Gør vi det rigtige? Skal vi fortsætte af det samme spor som hidtil? Overstiger værdien af det nuværende hovedløse forbrug omkostningerne for naturen og vore efterkommere?