Hvad så med Seat Ateca eller VW Tiguan, de fåes da som diesel og med DSG aut. gear.Lintz skrev: ↑15 jan 2021 17:10 Som sådan tror jeg ikke at Subaru fejler noget - udover prisen - Ja, Ved det, De er faldet men stadig i den dyre ende.
Det nemmeste er at få firmaet overtalt til et "gængse" mærke herhjemme. Vi har en del Ford samt VW i firmaet så det bliver sandsynligt inden for disse par mærker.
Har også siddet og luret lidt på T-cross men de fåes kun i Benzin samt T-Roc.
Ny Firma-dyt til fatter.
-
- Stoker VII
- 12
- Indlæg: 292
- Tilmeldt: 09 maj 2012 22:28
- Mit fyr: Black Star 1016 16 kW
- Areal: 160
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 8300
- Geografisk sted: Odder
- Har takket: 52 gange
- Blevet takket: 37 gange
Re: Ny Firma-dyt til fatter.
Mvh. Ole
- Lintz
- Stoker Pro Engel
- 13
- Indlæg: 7985
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Har takket: 1380 gange
- Blevet takket: 796 gange
Re: Ny Firma-dyt til fatter.
Ja - Har tænkt lidt på pendanterne til VW - Seat eller Skoda. Kvalitetesmæssigt er de vel lige så gode.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
-
- Stoker VII
- 12
- Indlæg: 292
- Tilmeldt: 09 maj 2012 22:28
- Mit fyr: Black Star 1016 16 kW
- Areal: 160
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 8300
- Geografisk sted: Odder
- Har takket: 52 gange
- Blevet takket: 37 gange
Re: Ny Firma-dyt til fatter.
Ja der er ikke megen forskel, undervogn og teknik er jo det samme, så det er kun finishen i interiøret der kan være lidt forskel på.
Mvh. Ole
Re: Ny Firma-dyt til fatter.
Hov,
da jeg sad og kiggede på Kuga, så er Kuga PHEV 2021, nu oppe på 1500kg på krogen. Måske skal Lintz have PHEV ? Så kan et ekstra batteri på lad vel intet betyde når du har 96 Ton på bagpå Så behøver du ikke tanke men bare lade op mens kranen knokler (på kortere ture)
da jeg sad og kiggede på Kuga, så er Kuga PHEV 2021, nu oppe på 1500kg på krogen. Måske skal Lintz have PHEV ? Så kan et ekstra batteri på lad vel intet betyde når du har 96 Ton på bagpå Så behøver du ikke tanke men bare lade op mens kranen knokler (på kortere ture)
- Lintz
- Stoker Pro Engel
- 13
- Indlæg: 7985
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Har takket: 1380 gange
- Blevet takket: 796 gange
Re: Ny Firma-dyt til fatter.
Ja. Det lyder jo besnærende og tillokkende.pendec skrev: ↑19 jan 2021 08:57 Hov,
da jeg sad og kiggede på Kuga, så er Kuga PHEV 2021, nu oppe på 1500kg på krogen. Måske skal Lintz have PHEV ? Så kan et ekstra batteri på lad vel intet betyde når du har 96 Ton på bagpå Så behøver du ikke tanke men bare lade op mens kranen knokler (på kortere ture)
Men jeg mener at jeg har læst et sted at hvis man kører mest motorvej og lange ture er det stadig ren diesel man skal satse på i total økonomi. Tror nu heller ikke at firmaet er inde i de tanker overhovedet.
Dog tror jeg stadig at jeg bevæger mig over i Kuga da jeg stadig mener den har samme undervogn som C max.
Det er først til juli leasing udløber så der er lidt at løbe på.
Har også forespurgt om de ikke bare kan forlænge eksisterende leasing da denne ikke fejler noget og har kun kørt små 100.000
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Re: Ny Firma-dyt til fatter.
Ja, den har samme undervogn som i Titanium eller sportsundervogn som i ST-line serien.Lintz skrev: ↑19 jan 2021 09:07 Ja. Det lyder jo besnærende og tillokkende.
Men jeg mener at jeg har læst et sted at hvis man kører mest motorvej og lange ture er det stadig ren diesel man skal satse på i total økonomi. Tror nu heller ikke at firmaet er inde i de tanker overhovedet.
Dog tror jeg stadig at jeg bevæger mig over i Kuga da jeg stadig mener den har samme undervogn som C max.
Det er først til juli leasing udløber så der er lidt at løbe på.
Har også forespurgt om de ikke bare kan forlænge eksisterende leasing da denne ikke fejler noget og har kun kørt små 100.000
Og ja, den tærer på brændstof på motorvej men kører du pænt kan man godt bruge batteri med 110km/t Men klart nok koster det mere i brændstof end der kan lades op. Det er også et minus på 100% elbiler som Tesla og andre mærker, det er bare sådan indtil videre.
Skulle jeg vurdere, så tror jeg der er mest komfort med en kombineret kørsel end ren diesel, selvom den klukken fra Diesel stadig er fin, så er ingen klukken endnu bedre når man kan
Nå, det var bare et indskud, da jeg faldt over info.
- Lintz
- Stoker Pro Engel
- 13
- Indlæg: 7985
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Har takket: 1380 gange
- Blevet takket: 796 gange
Re: Ny Firma-dyt til fatter.
Så kom man en smule videre med dette.
Har været omkring Ford i dag og kigge lidt. Kuga kører ikke på samme platform som C-max mere så den er vokset på næsten alle ledder og kanter.
Der må jeg nok erkende at den ikke bliver aktuel.
Jeg har så kigget på Ford Focus Active som 5 dørs/Hatchback som ligger meget tæt op af C-max i mål. Problemet er at C-max faktisk var en smal bil så Focus er her også både bredere og længere - Til gengæld lavere. Man sidder også lavere trods det at den faktisk har en højere frihøjde end C-max. (Focus Active er hævet 30 mm i forhold til almindelig Focus)
Har siddet på nettet og studeret andre såsom VW og pedanterne dertil - Skoda og Seat - men skal man ned i den mindste SUV laves de kun med benzin. Der er faktisk flere biler når man kommer ned i de lidt mindre størrelser som slet ikke udstyres med dieselmotorer mere.
Har været omkring Ford i dag og kigge lidt. Kuga kører ikke på samme platform som C-max mere så den er vokset på næsten alle ledder og kanter.
Der må jeg nok erkende at den ikke bliver aktuel.
Jeg har så kigget på Ford Focus Active som 5 dørs/Hatchback som ligger meget tæt op af C-max i mål. Problemet er at C-max faktisk var en smal bil så Focus er her også både bredere og længere - Til gengæld lavere. Man sidder også lavere trods det at den faktisk har en højere frihøjde end C-max. (Focus Active er hævet 30 mm i forhold til almindelig Focus)
Har siddet på nettet og studeret andre såsom VW og pedanterne dertil - Skoda og Seat - men skal man ned i den mindste SUV laves de kun med benzin. Der er faktisk flere biler når man kommer ned i de lidt mindre størrelser som slet ikke udstyres med dieselmotorer mere.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
- Lintz
- Stoker Pro Engel
- 13
- Indlæg: 7985
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Har takket: 1380 gange
- Blevet takket: 796 gange
Re: Ny Firma-dyt til fatter.
Så skulle der være bestilt ny firma-dyt til fatter
Det blev efter eget valg en Ford Focus 2.0 EcoBlue 150 HK A8 Active X som Van-model
Parkerings- Teknologi og vinter-pakke inklusiv samt lidt andet.
Levering omkring 1. august.
Det blev efter eget valg en Ford Focus 2.0 EcoBlue 150 HK A8 Active X som Van-model
Parkerings- Teknologi og vinter-pakke inklusiv samt lidt andet.
Levering omkring 1. august.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
- Lintz
- Stoker Pro Engel
- 13
- Indlæg: 7985
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Har takket: 1380 gange
- Blevet takket: 796 gange
Re: Ny Firma-dyt til fatter.
Det blev så først i dag jeg kunne hente den.
Ford har haft som mange andre problemer med levering af diverse dele så der røg lige et par mdr. oveni.
C-Max er afleveret til FDM og fik så den nye Focus Aktive med hjem.
Ford har haft som mange andre problemer med levering af diverse dele så der røg lige et par mdr. oveni.
C-Max er afleveret til FDM og fik så den nye Focus Aktive med hjem.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.