Tiden render og det nærmer sig udløb af leasing-aftale på min nuværende C-max.
Den forhandles desværre ikke mere i Europa så der skal findes noget andet.
Tænker lidt på Kuga men der er nogle krav der (næsten) ikke kan afviges
Generelle betragtninger omkring Kuga ?
P.s. Tænker her ikke på de massive problemer Ford har haft med deres PHEV model da det efter al - al sandsynlighed bliver en ren diesel-variant.
Ny Firma-dyt til fatter.
- Lintz
- Stoker Pro Engel
- 13
- Indlæg: 7985
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Har takket: 1380 gange
- Blevet takket: 796 gange
Re: Ny Firma-dyt til fatter.
Nu lige præcis Kuga PHEV er vel undtagelsen, har du læst om andre non-EV Ford som har været fyldt med børnesygdomme?
Du skal bare vælge den i diesel, så er både vægt, trækkrog og hk, jo stadig højaktuelle, hvis man vil det.
Min gamle Kuga benzin var ok men intet imod denne phev, og det faktum at den på papegøje plader var umulig at sælge som benzin bil (kun få i Danmark, alle andre TDCi)
Skal det være Ford, så kan S-max vel også spille med, den har pladsen og findes i flere varianter, så dørene åbnes opad, istedet for udad.
Men jeg ville da også se på firma markedet og se hvad der vælges idag, evt søgning på bilbasen for at se antal købte de sidste par år lige meget mærke.
Jeg var næsten hook på en Mercedes B serie i en periode, da Kuga på papegøje plader, var dyr for mig.
lidt mere info her - http://fleetmbcph.dk/firmabil/b/
Men jo, Kuga diesel 2.0 er også fin, bare for dyr på hvide plader og stadig kun de 150hk, 20km/ltr . den kommer så hurtigt over 400k. Jeg aner ikke hvad Ford tager ved leasing men synes generelt der 1. betaling er høj der.
Du skal bare vælge den i diesel, så er både vægt, trækkrog og hk, jo stadig højaktuelle, hvis man vil det.
Min gamle Kuga benzin var ok men intet imod denne phev, og det faktum at den på papegøje plader var umulig at sælge som benzin bil (kun få i Danmark, alle andre TDCi)
Skal det være Ford, så kan S-max vel også spille med, den har pladsen og findes i flere varianter, så dørene åbnes opad, istedet for udad.
Men jeg ville da også se på firma markedet og se hvad der vælges idag, evt søgning på bilbasen for at se antal købte de sidste par år lige meget mærke.
Jeg var næsten hook på en Mercedes B serie i en periode, da Kuga på papegøje plader, var dyr for mig.
lidt mere info her - http://fleetmbcph.dk/firmabil/b/
Men jo, Kuga diesel 2.0 er også fin, bare for dyr på hvide plader og stadig kun de 150hk, 20km/ltr . den kommer så hurtigt over 400k. Jeg aner ikke hvad Ford tager ved leasing men synes generelt der 1. betaling er høj der.
- Lintz
- Stoker Pro Engel
- 13
- Indlæg: 7985
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Har takket: 1380 gange
- Blevet takket: 796 gange
Re: Ny Firma-dyt til fatter.
pendec skrev: ↑14 jan 2021 20:38 Nu lige præcis Kuga PHEV er vel undtagelsen, har du læst om andre non-EV Ford som har været fyldt med børnesygdomme?
Det var ikke for at hænge Ford ud her - Bare at det ikke var relevant for mig. - og ja. Mange andre fabrikanter har også problemer med deres el-biler
Du skal bare vælge den i diesel, så er både vægt, trækkrog og hk, jo stadig højaktuelle, hvis man vil det.
Min gamle Kuga benzin var ok men intet imod denne phev, og det faktum at den på papegøje plader var umulig at sælge som benzin bil (kun få i Danmark, alle andre TDCi)
Skal det være Ford, så kan S-max vel også spille med, den har pladsen og findes i flere varianter, så dørene åbnes opad, istedet for udad.
Den har jeg ikke lige haft i tankerne - Mener dog at prisen er forholdsvis høj, men det kan jeg jo tjekke om lidt. . Dog har jeg lidt med dimensionerne på den. Jeg mener umiddelbart at Kuga og C-max deler bund og kan se at den vist er 7 cm højere end C-max. Har ikke lig tjekket bredde og sporvidde endnu.
Men jeg ville da også se på firma markedet og se hvad der vælges idag, evt søgning på bilbasen for at se antal købte de sidste par år lige meget mærke.
Jeg var næsten hook på en Mercedes B serie i en periode, da Kuga på papegøje plader, var dyr for mig.
lidt mere info her - http://fleetmbcph.dk/firmabil/b/
Men jo, Kuga diesel 2.0 er også fin, bare for dyr på hvide plader og stadig kun de 150hk, 20km/ltr . den kommer så hurtigt over 400k. Jeg aner ikke hvad Ford tager ved leasing men synes generelt der 1. betaling er høj der.
Hvis firmaet ikke ændre det igen er det Alm. brand de benytter sig af. - Og vi snakker ren gul-plade bil.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Re: Ny Firma-dyt til fatter.
Jeg skal ikke involvere mig i firma bil mere end allerede gjort Har aldrig haft firma bil, så jeg kan lige krydse lidt privat leasing men så går grænsen der, det har været kontant køb for mig.
Men jeg håber du får en fin dyt! at køre i nogle år. Kuga er klart nok fin men der er jo mange fine biler som bliver billigere som firmabil, selvom skat har ændret på beskatningsværdi vistnok, som nok betyder lidt for dig nu.
Men jeg håber du får en fin dyt! at køre i nogle år. Kuga er klart nok fin men der er jo mange fine biler som bliver billigere som firmabil, selvom skat har ændret på beskatningsværdi vistnok, som nok betyder lidt for dig nu.
- Lintz
- Stoker Pro Engel
- 13
- Indlæg: 7985
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Har takket: 1380 gange
- Blevet takket: 796 gange
Re: Ny Firma-dyt til fatter.
Pendec - Måske du lige misforstår mig lidt ang. firmabil.pendec skrev: ↑15 jan 2021 08:19 Jeg skal ikke involvere mig i firma bil mere end allerede gjort Har aldrig haft firma bil, så jeg kan lige krydse lidt privat leasing men så går grænsen der, det har været kontant køb for mig.
Men jeg håber du får en fin dyt! at køre i nogle år. Kuga er klart nok fin men der er jo mange fine biler som bliver billigere som firmabil, selvom skat har ændret på beskatningsværdi vistnok, som nok betyder lidt for dig nu.
Firmabilen er en jeg får stillet til rådighed - Den er på gule plader.
Jeg bliver ikke beskattet af den og selve økonomien er jeg ikke involveret i.
Selvfølgelig har det noget at sige hvor meget de vil ofre på en bil til mig men tror nu nok en Kuga ligger i det prisleje .
Så som sådan er det kun hvordan bilen er jeg søger.
Er alle automatgears versioner i dag med CVT og hvad må de trække
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Re: Ny Firma-dyt til fatter.
Diesel er 8gears automat gear?, og med paddleshift.
Den fås i 120hk og 190hk med 50k i prisforskel (150% afgift) , så kan du nok leve med 120hk og automatgear, så bliver den billig på gule plader, og præcis samme træk (2100kg på krog).
Er det som gul plade med firmamoms på 30%(?) så betyder det nok mindre.
Du kan ikke se VAN priser på ford dk , de afventer at nye afgiftslov træder i kraft nok engang næste måned.
Du skal nok over i ægte firmabiler som en Ranger/Raptor, hvis du vil have 3500kg på krogen.
- Lintz
- Stoker Pro Engel
- 13
- Indlæg: 7985
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Har takket: 1380 gange
- Blevet takket: 796 gange
Re: Ny Firma-dyt til fatter.
C-max er jo en 1.6 med 120 hk og 6 trins automat.pendec skrev: ↑15 jan 2021 09:46 Diesel er 8gears automat gear?, og med paddleshift.
Den fås i 120hk og 190hk med 50k i prisforskel (150% afgift) , så kan du nok leve med 120hk og automatgear, så bliver den billig på gule plader, og præcis samme træk (2100kg på krog).
Er det som gul plade med firmamoms på 30%(?) så betyder det nok mindre.
Du kan ikke se VAN priser på ford dk , de afventer at nye afgiftslov træder i kraft nok engang næste måned.
Du skal nok over i ægte firmabiler som en Ranger/Raptor, hvis du vil have 3500kg på krogen.
Den klarer det ok til mit behov så mon ikke Kuga 120 hk kan klare det.
Bare den kan trække ca 1500 kg er det fint.
Ang finasering og hvilken momssats er jeg i princippet ligeglad med.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Re: Ny Firma-dyt til fatter.
Hvis du ikke skal trække 2000-2100kg (de varierer vist lidt afhængig af model), så er det nok ok men jeg har læst på udenlandske forum hvor de er lidt knotten når de begynder at trække læs, på de små hk, om det så er mere end det, er måske bare brændstof økonomi de er knotten over.
Jeg mindes min gamle Kuga efter en tur i Tyskland med 400-500 bagi og 2 personer, røg ned på 8km/literen Heldigvis bor jeg ikke så langt fra færgen.
Så skal det være Ford, så må Kuga diesel 1.5 / 150hk, med diverse ekstras så være det. Du kan hurtigt bruge 50k der også Ford er nærige hvad angår standard udstyr. Og du skal nok vælge titanium som erhvervsbil, og ikke st-line, st-line er med sportsundervogn og tungere at danse med siger nogen.
Jeg synes det er ok men titanium i 2021 er også flot nok.
-
- Stoker XIX
- 12
- Indlæg: 5489
- Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
- Mit fyr: 24 kw black star semirens
- Areal: 200
- Brændsel: piller
- Fremviser gerne i postnummer: 4261
- Årligt forbrug: 7,2 tons
- Geografisk sted: høve - skælskør
- Har takket: 407 gange
- Blevet takket: 425 gange
Re: Ny Firma-dyt til fatter.
Hvad med en Renault fifthy
https://www.largus.fr/amp/actualite-aut ... 14399.html
https://www.largus.fr/amp/actualite-aut ... 14399.html
- Lintz
- Stoker Pro Engel
- 13
- Indlæg: 7985
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Har takket: 1380 gange
- Blevet takket: 796 gange
Re: Ny Firma-dyt til fatter.
triumph skrev: ↑15 jan 2021 10:49 Hvad med en Renault fifthy
https://www.largus.fr/amp/actualite-aut ... 14399.html
Den skal jeg nok lade indgå i mine overvejelser .....Hmmmmm... Nej tak.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.