Biomax 10 Solo - Røgsuger Alarm

Spørgsmål vedr. BioMax samt det tilbehør der laves til BioMax pillefyret
Besvar
BjoernJ
Stoker I
Stoker I
4
Indlæg: 1
Tilmeldt: 11 dec 2019 07:11

Biomax 10 Solo - Røgsuger Alarm

Indlæg af BjoernJ »

Hej Stokerpro,

Første gang jeg skriver herinde, blev anvist af en ven og håber der er en kvik sjæl der kan hjælpe :)

Jeg har købt mig et hus hvor Biomax 10 fyret fulgte med, men efter det er blevet koldere i vejret begynder fyret at melde "Røgsuger Alarm" rigtig rigtig tit. Umiddelbart kan jeg ikke finde en forklaring på hvad fejlen skulle være, andet end at røgsugeren ikke virker. Den kører dog via testmenuen og jeg har haft skilt ad hvor den sidder og renset ved tubolator rørene.

Det sker ofte i forbindelse med blæsevejr, men jeg kan ikke forstå hvorfor det skulle give en "Røgsuger Alarm"?

Jeg er selv uddannet elektriker, el-installatør og VE-installatør - Men som jeg plejer at sige, hvis ikke det er EL det er galt med, er jeg blank :D

Er der nogen der har erfaring med "Røgsuger Alarm" eller har noget viden?
Næste skridt for mig er at forsøge kontakt med NH Bioservice som VVS Eksperten henviser til.

Mvh Bjørn Jensen

futte867
Stoker I
Stoker I
4
Indlæg: 2
Tilmeldt: 11 dec 2019 10:31

Re: Biomax 10 Solo - Røgsuger Alarm

Indlæg af futte867 »

Røgsuger alarm kommer ved stikket enten ikke sidder i, eller hvis den ikke kan dreje motoren rundt..

Nu har det blæst meget de sidste par dage, så det kan være det blæser så meget ned i din skorsten at det simpelthen stopper motoren :)

Prøv at hold øje med om den gør det når det ikke blæser, ellers så det sku nok bare en frisk motor på og så du kørende..

Nu du EL mand så kan du godt prøve at tage stikket fra hinanden, lige blæse det rent, bare for god ordens skyld :)

Her er link til ny motor: https://www.vvs-eksperten.dk/varme-og-k ... -303006430

Husk hvis du bestiller at købe dig en frisk eltænder og fotocelle med - det er "forbrugs vare" på biomax, og man bør ALTID have en af hver på lager, især her op mod jul hvor man muligvis ikke kan komme i butikken, i skal ikke sidde og fryse midt i anden jo :) Oftes kan fotocellen bare renses og smides igen(vær obs på det røde skal vende op ad og glasdelen nedad mod flammerne)

Held og lykke
BentAndersen
Stoker I
Stoker I
4
Indlæg: 1
Tilmeldt: 25 dec 2019 15:09

Re: Biomax 10 Solo - Røgsuger Alarm

Indlæg af BentAndersen »

Jeg har løst problemet på min ved ikke at gå under 25% i hastighed

Besvar