Skal have ny bærbar pc...... hvad skal jeg vælge??

Support og hjælp til PC, Computer, bærbare og tablets
Hardware, software og meget andet
Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 126 gange

Re: Skal have ny bærbar pc...... hvad skal jeg vælge??

Indlæg af Dunas »

Jeg ringer lige til dem i morgen, og vil høre nærmere om denne bærbar. Som Pendec skriver, så har jeg 14 dages returret.
puha.... mon jeg springer ud i det.....
Lyder fint den fra Facebook, men vil ikke handle uden garanti. Hvis jeg skal købe en Refurbished (brugt) bærbar skal det være
med 1 års garanti, incl. support

calle

Re: Skal have ny bærbar pc...... hvad skal jeg vælge??

Indlæg af calle »

Kig på Laptops.dk. Der købte jeg en Lenovo Think Pad X1 Yoga OLED (splinter ny) til en rigtig fin pris. Faktisk klart billigere end alle andre steder. Held og lykke med jagten.

Venlig hilsen Calle :)
thermik
Stoker VII
Stoker VII
13
Indlæg: 292
Tilmeldt: 09 jan 2011 16:31
Mit fyr: RTB Fumus 10 kw
Areal: 130 m2
Brændsel: pillefyr
Fremviser gerne i postnummer: 9240
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Har takket: 10 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Skal have ny bærbar pc...... hvad skal jeg vælge??

Indlæg af thermik »

Dunas skrev: 03 mar 2019 19:47 Jeg ringer lige til dem i morgen, og vil høre nærmere om denne bærbar. Som Pendec skriver, så har jeg 14 dages returret.
puha.... mon jeg springer ud i det.....
Lyder fint den fra Facebook, men vil ikke handle uden garanti. Hvis jeg skal købe en Refurbished (brugt) bærbar skal det være
med 1 års garanti, incl. support
Den sidste jeg har linket til (7000) der er 2 års garanti.. jeg ved fra min egen T530 købt med onsite garanti er det bare at oprette en RMA på Lenovos hjemmeside så kommer der en UPS bil og afhenter pcèn hjemme ved dig selv og levere den igen jeg fik min tilbage på 5 dage efter den havde været en tur i tyskland til forskel havde jeg på et tidspunkt købt en Asus ved proshop den havde de i 31 dage og kom tilbage med samme fejl hvilkeg gjorde jeg fik mine penge retur.
Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
15
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Har takket: 68 gange
Blevet takket: 96 gange

Re: Skal have ny bærbar pc...... hvad skal jeg vælge??

Indlæg af Zarge »

Jeg har en firma bærbar købt hos refurb.dk, de har også forskellige grades alt efter stand på batteri etc
Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 126 gange

Re: Skal have ny bærbar pc...... hvad skal jeg vælge??

Indlæg af Dunas »

thermik skrev: 03 mar 2019 20:41 Den sidste jeg har linket til (7000) der er 2 års garanti.. jeg ved fra min egen T530 købt med onsite garanti er det bare at oprette en RMA på Lenovos hjemmeside så kommer der en UPS bil og afhenter pcèn hjemme ved dig selv og levere den igen jeg fik min tilbage på 5 dage efter den havde været en tur i tyskland til forskel havde jeg på et tidspunkt købt en Asus ved proshop den havde de i 31 dage og kom tilbage med samme fejl hvilkeg gjorde jeg fik mine penge retur.
Kan godt se der er garanti, efter du skrev igen.... er stadigvæk lidt lun på den Dell Precision m4800.

Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 126 gange

Re: Skal have ny bærbar pc...... hvad skal jeg vælge??

Indlæg af Dunas »

Nu har jeg fået bestilt en ny brugt bærbar ved Datamarked.dk. Pris 4250kr - Det blev en Dell Precision M4800 Intel Core i7-4800MQ @ 2,70 GHz - 16 GB ram - 256 GB SSD Grafikkort Nvidia Quadro K1100M - Fuld HD skærm. Link https://www.datamarked.dk/p/11671663/15 ... uterSearch
Kunne ikke komme igennem til brugtecomputere.dk. Ringede en del gange, men hver gang var beskeden, at ingen kunne tage telefon pga. travlhed.
Så var det også, at den Dell precision ved brugtecomputere var B-vare. Fandt så denne Dell Precision M4800 A-vare, dog med mindre SDD harddisk. Men 256 GB er mere end rigelig til mig. Ringede til Datamarked.dk og fik en snak med dem. Varen er helt uden fejl. Spurgte til tastetur og skærm, de forsikrede mig, at varen er meget tæt på som ny og helt uden fejl. Den har været skilt ad, renset og tjekket for fejl. Som de sagde, jeg har 14 dages fortrydelsesret, og de betaler retur forsendelse hvis jeg er tilfreds og får mine penge tilbage igen.
Jeg får den på onsdag, så er noget spændt. Skal nok lave en opdatering senere på uge incl. billede af den nye brugte bærbar. Så må vi se om jeg er tilfreds eller ej.....
Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 126 gange

Re: Skal have ny bærbar pc...... hvad skal jeg vælge??

Indlæg af Dunas »

Så har jeg modtaget min nye Refurbished bærbar Dell Precision M4800, og fået prøvet den lidt af.
De havde godt nok skrevet i annoncen mht. processor og grafikkort Intel Core i7-4800MQ @ 2,70 GHz /t Nvidia Quadro K1100M.
Men efter tjek af pc har jeg fået en større Processor og nyere version af grafikkort. Core i7-4810MQ @ 2,80 GHz -Grafikkort Nvidia Quadro K2100M.
Det klager jeg ikke over :great:. Selve bærbar ser ud som ny, kan ikke finde en eneste plet eller skjolder, tastetur ser også ny ud, overhovedet ikke slidt. Kan ikke finde nogle slidspor overhovedet på denne bærbar. Skærmen er også helt i top icon_cheesygrin.gif :great: .
Det er en helt anden verden, end min gammel bærbar, den er lydende hurtig til og åbne, omkring 10-15 sek. icon_cheesygrin.gif
Den var også godt pakket ind, da jeg modtog. Jeg har 14 dage til og prøve denne bærbar, hvis jeg ikke vil have den, kan jeg sende den retur
på deres regning. De sender en retur label. Men den kommer ikke retur, er super glad for den. Så håber den holder i mange år. Har 1 års reklamationsret og de yder også support over telefon.
Vedhæftede filer
Dell.jpg
Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
15
Indlæg: 5006
Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Blevet takket: 440 gange

Re: Skal have ny bærbar pc...... hvad skal jeg vælge??

Indlæg af John Skov Jensen »

:great: Det lyder som om du både har fået god værdi for spareskillingerne og god service
Brugeravatar
Dunas
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15 apr 2010 18:17
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 126 gange

Re: Skal have ny bærbar pc...... hvad skal jeg vælge??

Indlæg af Dunas »

Jeps, jeg er rigtig godt tilfreds med min første nye Refurbished bærbar pc icon_cheesygrin.gif . Jeg har trods alt 1 års reklamationsret.
Tror ikke jeg får behov for denne reklamationsret, har en god fornemmelse. Den er også bygget meget mere robust end en alm. bærbar.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
13
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Re: Skal have ny bærbar pc...... hvad skal jeg vælge??

Indlæg af Lintz »

Har haft Dell i mange år som firma-pc. Har været meget tilfredse med dem som jeg har haft. Tror jeg er oppe på en 6 - 7 stykker efterhånden. Har faktisk lige fået ny med Windows 10 denne gang.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Besvar