Hmm, man kan jo altid stille de spørgsmål der giver de svar man ønsker.levi skrev: Hej Michael.
Jeg tror det er en problemstilling alle forretninger kender alt for godt.
Som du selv siger, bilen går i stykker - den skal afleveres på værksted.
Hvis vi var MEGET firkantede kunne vi slynge den samme frase af - men det gør vi ikke på sådan en "lille sag".
Hvis stokeren havde været utæt - så havde jeg sendt en ny, og aftalt med kunden at den gamle var afmonteret og klar til afhentning af fragtmanden. - Ergo - kunden skal ikke selv aflevere fyret, han skal blot afmontere det - så får han et nyt, og fragtmanden henter det defekte.
I sammenligning med andre brancher, syntes jeg det er en god service.
Men jeg kan da nævne at BOSCH, Beko og Miele alle 3 har været her og afmontere + reparere/udskifte + afprøve + montere, alle inden for reklamationsperioden.
Her er der tale om 2 'mærkevare' og en billig-vare. Men alle med samme serviceniveau.
Alle produkter er købt hos den forhandler jeg fandt som den billigste, og ingen af dem har jo serviceansvaret (Som du skriver i et andet indlæg at hvis smeden køber fyret så har han også service-ansvaret...)
Alle 3 produkter, tilsammen, er billigere end et KL15 fyr, og servicen er 'dårligere' da man selv skal fejlfinde, afmontere, køre, argumentere i forretningen at nu er styringen (igen) brændt af, køre tilbage, montere, afprøve, samle og starte fyret igen. Og det var så den (arbejds)dag.
Kvaliteten af Jeres fyr-produkter burde være så høj, at antallet af reklamationer sagtens kunne løbe rundt med 'on-site' service.
Alternativt hæve prisen med 1000,- og skrive med FED i reklamen '3-års ON-SITE garanti' med den mulighed for at fortælle kunden på forhånd, at de kan spare 1000,- ved at fravælge on-site delen.
Måske mener brachen selv (under påskud af at markedet er presset ), at hvis du har købt den billig, så er der ingen on-site service.
Det gælder så igen ikke Hårde hvidevare markedet hvor en Beko opvasker kan fåes til 2000,- med 2-års on-site.
Tja, hvad er konklusionen, måske lave et reklamefremstød om noget on-site garanti, eller på anden måde forklare kunden serviceniveauet.
Måske en slags 'tillægs_on-site_forsikring' Så er der også mere at tinge om.
-Venligst, Bo Andersen-