Stedet hvor alt til stokeren diskuteres. Deltag i debatten og få svar på dine spørgsmål
Spring til indhold
Du har deaktiveret javascript og dermed vores annoncer!Hvorfor det ikke er en god ide, kan du se mere om her:Blokering af Annoncer
Indlæg af svsommer » 11 apr 2015 13:30
calle skrev:Har døjet med trådalger i havedammen i nogen år, og har fyldt masser af dyre kemikalier med ganske kortvarig virkningsgrad. Især efter at jeg lagde ny bassinfolie for få år siden. De første par år efter at jeg første gang anlagde dammen, var vandet dog helt fri for enhver form for alger. Har grublet lidt over tingene, og regnet mig frem til, at algerne skyldes mangel på tørveklyner Da jeg anlagde dammen første gang, var der klyner stoppet ned mellem stenene til at plante i. De forsvandt naturligvis efterhånden og blev erstattet af rodnet fra planterne. I takt med den proces fik jeg flere og flere trådalger. Da jeg lagde ny folie i dammen, blev jeg frarådet klyner af et større havedamscenter på Københavns vestegn, idet de oplyste, at klyner rådnede i vandet. Derfor anlagde jeg et rent klippebassin. Jeg fik kort efter nyanlæggelsen en explosion af trådalger i dammen, og har kæmpet med dem lige siden. Har kontrolleret min konklusion på google, og den skulle være god nok Så nu har jeg været ude og købe tørveklyner. Har tænkt mig at lave en lille ø i et lavtvandsområde og beplante den med dunhamre Venlig hilsen
Indlæg af calle » 11 apr 2015 19:13
svsommer skrev: Hej Calle Har du prøvet zinkoxid 99 http://www.koimad.dk/vandforbedring/zin ... r-125.html
Indlæg af Ole Larsen » 06 maj 2015 21:35
Indlæg af BWJ » 06 maj 2015 21:48
Indlæg af newpas » 06 maj 2015 22:02
Tilbage til "Haven"