Afvejning af piller Biomax 10

Spørgsmål vedr. BioMax samt det tilbehør der laves til BioMax pillefyret
Besvar
Oha2104
Stoker II
Stoker II
10
Indlæg: 58
Tilmeldt: 24 jan 2014 20:09
Mit fyr: Biomax 10
Areal: 125
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7130
Dagligt forbrug: 15 kg
Årligt forbrug: 4,5
Geografisk sted: Juelsminde
Blevet takket: 5 gange

Afvejning af piller Biomax 10

Indlæg af Oha2104 »

Hej
Jeg kunne godt tænke mig lidt info fra andre Biomax 10 bruger ang. Afvejning af piller da jeg kan se vægten svinger ret meget fra bruger til bruger jeg vil jo mene uden at vide det at jo Højer vægten er for 200 vindinger er jo flere piller vil man bruge
For mit vedkommende bruger jeg 6mm piller og min pille vejning ligger på ca 780.-830 gram
Har set nogle der ligger på over 2 kg. Syntes det er meget eller er det bare mig

Brugeravatar
J-B
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1548
Tilmeldt: 27 feb 2012 10:28
Mit fyr: HS Tarm Woody 10kw V10 pt.
Areal: 85 Kvm
Brændsel: Varga træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7950
Årligt forbrug: 3.222,4kg.
Geografisk sted: Thorup Mors
Har takket: 50 gange
Blevet takket: 39 gange

Afvejning af piller Biomax 10

Indlæg af J-B »

Det er lige meget hvad sneglen giver ved afvejning, i forbindelse med forbrug, det vigtigste er at styringen kender vægten.
Styringen beregner ud fra vægt indtastet hvor længe sneglen skal køre for en given mængde, (f.eks. 10 gram), ved hver kørsel.
En nem måde at beskrive det på er, at hvis sneglen giver 2100 gram ved afvejning, så ved styringen at der bliver doseret 10 gram i sekundet, men er afvejningen kun på 700 gram, så skal sneglen køre 3 sekunder før at der er doseret 10 gram og det er hvad afvejningen gør :great:
Det vigtigste er at justere fyret ud fra en afvejning der passer, så er det kun en ting der skal til, hvis det driller, tjek af vægt, i stedet for at skal justere blæser i de forskellige trin og mængde til optænding :wink:
Besvar