Ja, den kører 1.70 - har haft problemer med en skæv herd, hvor den sugede falsk luft, men det blev rettet ud og der kom glassnor i mellem, og så har den faktisk kørt fint siden, men nu har jeg de sidste dage oplevet problemer med at den laver askekager, hvilket medfører at den ikke kommer af med asken og derfor melder udbrændt. Jeg har lige fået skiftet messingklods og spindel, og det kører som det skal. Men det er træls at den brænder ud pga. askekager, så det skal løses. Jeg kan også se en del "glaseret" aske i askeskuffen. Det har det ikke været tidligere.
I går tømte jeg en fin askekager ud, som havde konsistens som en "makron" - alarm udbrændt. Det skete så igen i dag. Jeg mistænker pillerne for at være medvirkende årsag, men piller eller ej, så vil jeg gerne have det "tunet godt ind" så jeg er sikker på det ikke er mine indstillinger.
askeplade interval står til 1,5, blæs i 14 sek, og mener inverval på blæs hvert 35-40. minut. Luftmængde kører på standardindstillinger, dog er generelt nu hævet til 120% i et forsøg. Piller er vejet af til 2000 gram (flere gange med samme resultat). Pillerne er mørke, og desværre med en del smuld og mere aske end de lyse vi kørte med tidligere. Der er ingen problemer i at nå lux på 145-155.