Blob skrev:
Ja det er jo lidt en afvejning af hvor high-tech man skal lave det...
Det løber jo også op selvom man har det meste, for inden man har styring, følere osv...
Jeg overvejede at bruge suge/blæseren til at transportere det til en beholder på 2-3m3, og så snegle det op til en sluse.
Men jeg skal først have lavet nogle forsøg med sugeren, så jeg kan se om den overhovedet kan rykke det igennem, samt hvor meget det larmer... Midt i et villakvarter skal man jo være lidt forsigtig...
Det er bestemt ikke nogen billig løsning....
For det første så skal du der holde nogle helt specifikke støjkrav. Det næste er støvet... Og flis og blæs er en dårlig kombination hvis der er det mindste svampespore i det...
Det næste er støvet, det skal du helt sikkert undgå og det er bare svært med suge/blæse anlæg....
Det næste er støjen fra flis der rammer bøjninger og rør.... det larmer også en del....
Men så skal du jo også have en snegl og cellesluse der også... Det bliver meget håndteren....
anderswitt skrev:hvis du blæser det igemmen en injektor skal du ikke have en cellesluse på og en 10hk blæser vil være for stor hvis alså du ikke skal blæse det til månen 5hk vilde være rigeligt vi har på jobbet ca 50 blæse anlæg som blæser fra a-b nogle på 5 meter og nogle på 50 meter og næsten ingen larm fra blæseren
Celleslusen er ikke til at føde.... Det var til magasin enden så at tilbagebrand ikke er muligt... !
Og det er vel for at lave det automatisk?
Men nu siger du villakvarter
Hvad har du flisen i? Hvordan skal det fyldes på enten snegl eller luft anlæg?