Hej Elpres.
Det er en mega fin bil, du har linket til der. En serie 2a, med lygterne mellem forskærmene. Desuden har den sorte medaljer og en pæn klud på. Den skal naturligvis have en tur med en malerulle, men så bliver den også fin. Du skal imidlertid være opmærksom på mange ting, og nu skriver jeg ikke nødvendigvis om den bil du linker til.
Fætteren skal kun synes hvert 8. år, så hvis det er 7 år siden den blev synet sidst, skal du se dig extra godt for ! Du skal kigge efter rust i chassisrammen. Især oven på rammen synes jeg den kan være slem. På stykket lige ud for baghjulene kan man af og til presse en finger igennem. Bagvangen og udriggerne kan også være medtagne af rust. Torpedoen er som regel rusten. Især ude i siderne under forruden. Du kan tydeligt se det ude fra, med mindre der er sat rep.stykker på. Motoren er formentlig utæt og drypper olie. Det kan du bl.a. se ved at studere rammen ved motoren. Hvis den er uden rust, bliver den formentlig konstant rustbeskyttet med olie. Der kan være mange ting galt med motoren, men den er billig i stumper, og nem at skrue på. Bremser og affjedring er billigt og nemt at have med at gøre. Strøm er et kapitel for sig, og du vil formentlig stifte bekendtskab med mørkets fyrste Sir Lukas
Du skal ikke købe den for at være fornuftig, men fordi du lider af engelsk syge. Den er billig og sjov at køre i, hvis du selv kan skrue. Den egner sig absolut kun til korte ture. Både pga. af tophastigheden/eller mangel på samme, behovet for høreværn, samt vinterkulden. Varmeapparatet er nærmest ikke-existerende og kluden gør, at det trækker ind.
Den er mega fed om sommeren, når kluden pilles af, og du bare har en bikinitop på i tilfælde af regn. Bilen kan ikke sammenlignes med noget andet køretøj. Det giver ingen mening.
Få en med ud der har lidt forstand på seriebiler. Det lønner sig. Modellen er meget efterspurgt blandt Land Rover tosser, så du kommer nok ikke til at gøre dit livs bedste handel.
Venlig hilsen