Drivhus og gulvisolering..

Her snakker vi om Haven samt alt "gør det selv" til haven
Nyt haveanlæg, havedam eller andet godt
abn
Stoker XII
Stoker XII
13
Indlæg: 762
Tilmeldt: 16 jul 2010 20:16
Mit fyr: Atmos 32
Areal: 180m2 + 25m2
Brændsel: bøg
Fremviser gerne i postnummer: 9575
Årligt forbrug: 30 m3
Geografisk sted: 9575 terndrup
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 1 gang

Drivhus og gulvisolering..

Indlæg af abn »

Ja hvis du ikke boede helt i Esbjerg, så kunne det da være hyggeligt at kigge forbi. Jeg skal selv igang snart med at lave drivhus færdig. Ca samme princip som dig smokie
Mvh Anders

Brugeravatar
Skovløber
Stoker XV
Stoker XV
12
Indlæg: 1141
Tilmeldt: 24 jul 2011 20:54
Mit fyr: Atmos dc25, Valliant gasfyr, solceller
Areal: 176
Brændsel: Brænde, Gas
Fremviser gerne i postnummer: 8600
Årligt forbrug: 30 Rummeter
Geografisk sted: Silkeborg
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 3 gange

Drivhus og gulvisolering..

Indlæg af Skovløber »

Jeg er nu overbevist, det bliver isolering på sokkel og ingenting i gulv.

Men jeg skal også lave vinduer, der regner jeg med at svejse noget sammen af "T" jern, hvis det hedder det, ca 30 mm
Det skal være kvadratiske glas på ca 20*20 cm, og selve vinduet bliver 140 langt og 160 cm højt.
Jeg regner bare med at lave rammen i noget vinkeljern, lodrette T stykker i hele højden 20 cm mellem også små korte T stykker vandret med 20 cm mellem
Kan man ikke det.
Nyt er dejligt, men gammelt er bedst...!
Solceller SMA2100+SMA3000, med 24 Stk 260W, Sydøst
energi-kriger
Stoker VI
Stoker VI
10
Indlæg: 233
Tilmeldt: 10 sep 2013 06:08
Blevet takket: 1 gang

Drivhus og gulvisolering..

Indlæg af energi-kriger »

Prøv at se her, masser af gode tips og fif. http://www.drivhusklubben.dk/profiles/b ... n-kold-tid
smokie
Stoker III
Stoker III
13
Indlæg: 74
Tilmeldt: 07 dec 2010 21:55
Mit fyr: MGM 15.
Areal: 187
Brændsel: Piller.
Fremviser gerne i postnummer: 6705
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Esbjerg.

Drivhus og gulvisolering..

Indlæg af smokie »

Skovløber skrev:Jeg er nu overbevist, det bliver isolering på sokkel og ingenting i gulv.

Men jeg skal også lave vinduer, der regner jeg med at svejse noget sammen af "T" jern, hvis det hedder det, ca 30 mm
Det skal være kvadratiske glas på ca 20*20 cm, og selve vinduet bliver 140 langt og 160 cm højt.
Jeg regner bare med at lave rammen i noget vinkeljern, lodrette T stykker i hele højden 20 cm mellem også små korte T stykker vandret med 20 cm mellem
Kan man ikke det.
Jo det kan du sagtens,hvilke planer har du med udluftning? det vil være en god ide at finde nogle af de automatiske vindues oplukkere ...... finder lige et link, de kan findes på dba og den gule avis til fornuftige penge, så passer det sig selv og det hele svider ikke af hvis man glemmer at åbne manuelt.

http://www.opj.dk/vitaviatilb_tagvindue_opluk.php de kan både åbne tagvinduer og lodrette vinduer.

Vores er godt nok i træ så de er lige til at skrue i, vi har 3 stk 20x20cm og bliver det rigtig sommer står døren også på klem.


Hilsen søren.
Hvorfor betale hvis man kan ARBEJDE sig ud af det.
Brugeravatar
Skovløber
Stoker XV
Stoker XV
12
Indlæg: 1141
Tilmeldt: 24 jul 2011 20:54
Mit fyr: Atmos dc25, Valliant gasfyr, solceller
Areal: 176
Brændsel: Brænde, Gas
Fremviser gerne i postnummer: 8600
Årligt forbrug: 30 Rummeter
Geografisk sted: Silkeborg
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 3 gange

Drivhus og gulvisolering..

Indlæg af Skovløber »

smokie skrev:
Jo det kan du sagtens,hvilke planer har du med udluftning? det vil være en god ide at finde nogle af de automatiske vindues oplukkere ...... finder lige et link, de kan findes på dba og den gule avis til fornuftige penge, så passer det sig selv og det hele svider ikke af hvis man glemmer at åbne manuelt.

http://www.opj.dk/vitaviatilb_tagvindue_opluk.php de kan både åbne tagvinduer og lodrette vinduer.

Vores er godt nok i træ så de er lige til at skrue i, vi har 3 stk 20x20cm og bliver det rigtig sommer står døren også på klem.


Hilsen søren.
Det med udluftning, bliver med el aktuatorer på de tophængte vinduer og i top. Vanding bliver der også automatik på. Også lige et ip camera, så jeg kan se hvem der smager på frugten, når jeg er på ferie icon_cheesygrin.gif
Nyt er dejligt, men gammelt er bedst...!
Solceller SMA2100+SMA3000, med 24 Stk 260W, Sydøst

smokie
Stoker III
Stoker III
13
Indlæg: 74
Tilmeldt: 07 dec 2010 21:55
Mit fyr: MGM 15.
Areal: 187
Brændsel: Piller.
Fremviser gerne i postnummer: 6705
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Esbjerg.

Drivhus og gulvisolering..

Indlæg af smokie »

HIGH-TEC!!! nu er det lige før jeg bliver nød til at køre til Silkeborg for at se hvorledes man laver drivhus i dette århundrede, når du bliver færdig :-).

Nu tænker jeg så .... kan man mon koble en fordamper på kedlen i fyrrummet med noget fugtigheds styring he he.( ala frugt afdelingen i feks bilka)

Det lyder til at blive rigtig godt, husk nu at knibe godt i bund inden i smutter på ferie.

Hilsen søren.
Hvorfor betale hvis man kan ARBEJDE sig ud af det.

Besvar