Nå, jeg er aligevel blevet så bidt at det at jeg er gået vidre med mit lille projekt.
Jeg har bestilt en god motor på Ebay.com, og med fragt løber det op i ca. 400 kr. hvis den ikke bliver fanget i tolden. (er fra US).
Den kan ved omkring 3-400 rpms levere 12 volt DC ved ca. 5 amp, så det er jo ca. 60 watt med en nogen lunde frisk vind (hvis mine vinger kommer til at virke som de skal).
Næste problem er så at min laderegulator ikke er god nok til at kunne åndtere mere end ca. 50 watt, så den fytter nok relativt hurtigt af når det rigtig begynder at blæse, så der skal jeg have anskaffet en ny.
Næste problem er så at mit lille test batteri kun er på 8AH, så fx min pc vil kun kunne køre i ca. ½ time på det inden det er helt fladt. Derfor skal jeg ud og have et nyt batteri (gerne omkring 80AH) og det er jo heller ikke helt billigt.
Det sidste jeg ikke helt har fundet ud af endnu er at styre spændingen af møllen, for hvis det blæser meget vil jeg tro at den kan levere op mod 20 volt, og det er for meget til batteriet. ..heldigvis kender jeg nogle gutter som ved alt om den slags.
..mere info kommer senere når min motor er kommet.