Hej
nu har jeg kørt med mit multi 22 i godt 1½år. og har prøver 3 forskellige piller.
7T Arne ecko, pris 1625kr/T inkl. moms og levering
3T Tørvepiller, Pris 1750kr/T inkl. moms og levering
3T DLG piller, Pris 1825kr/T inkl. moms og levering
Arne ecko, har jeg ikke været særlig imponeret af, de kørte sådan "ok". men man skulle ud og tømme brænde-hærderen hver dag, fordi der var så meget sand, og andre urenheder i selve pillen. pillen gik også meget nemt i stykker så det var meget smuld der kom ud af sneglen. så meget at jeg har monteret en lille rist lige efter sneglen, så jeg ikke får alt smuldet med ned i fyret, for har haft problemer med at det vil brænde op gennem sikkerhedsrøret. så efter at have prøver dem, så tror jeg aldrig jeg vender tilbage til dem.
Tørvepiller, har lidt de samme egenskaber som arne-ecko. man skulle ud og tømme brænde-hærderen hver dag., fordi den var helt fyldt med en stor sand kage, som var brændt sammen så man næsten ikke kunne få den op. Tørvepillerne havde også meget smuld, men ikke mere end arne-ecko. og der var rigtig meget aske i hele fyret ikke kun i bunden, men helt ud i røgrøret. så der skulle tit fejes aske ud, bare for at holde røg-temp nede. så tror heller ikke at tørvepillerne vinder indpas i mit fyr igen.
DLG, pillen har en dejlig hårhed, som ikke er gået i stykker når den kommer ud af sneglen, og der er næsten ingen smuld. og der kan man nemt lade fyret køre flere dage uden at kigge til det. og selv om man smider en pind ind sammen med, så køre den bare videre, det var sku ikke nemt med de andre, da de hele tiden brændte sammen, så man skulle tømme brænde-hærderen, hvis man havde fået fyret til at falde i ydelse. så DLG er helt klart en pille jeg vil fortsætte med, og til den pris forskel, syntes jeg ikke det er det værd at bruge de andre. når man skal have så meget mere arbejde med dem..
men hvad er jeres erfaring med disse 3 piller??
ps. kan ikke bruge kridt, da jeg har monteret den rist, som pillerne løber ned af, for at få smuldet sorteret fra.
-
Vedhæftede filer
-
- DLG er den lyse, og Arne-ecko er den mørke..