MGM 15 med store problemer

Spørgsmål vedr. MGM samt det tilbehør der laves til MGM pillefyret
Besvar
lawinther
Stoker I
Stoker I
13
Indlæg: 18
Tilmeldt: 12 apr 2011 08:58

MGM 15 med store problemer

Indlæg af lawinther »

Hej kloge hoveder.
Jeg har en Benekov / MGM 15 fra 2007 hvor jeg netop er begyndt at få problemer mht. pausefyring. Enten kører den tør, eller så kører den op i temp. (Afhængig af hvor længe pause og drift er sat til.) Jeg kan ikke få den til at køre ordentligt. Nogen der har et godt bud??

Derudover døjer jeg ofte med, at pillerne stopper i røret mellem de to snegle. Altså det rør hvor pillerne skal rasle ned til den nederste snegl. Det er et stort problem fordi jeg ikke kan tømme øverste snegl og dermed det tilstoppes rør uden at afmontere øverste snegl. Det er irriterende fordi så skal tanken tømmes.. Any one med en god ide eller nogen i Vendsyssel som er eksperter i MGM 15 som kan hjælpe on site??
Vedhæftede filer
image.jpg
image.jpg (8.13 KiB) Vist 1503 gange

mgmone
Stoker XI
Stoker XI
11
Indlæg: 577
Tilmeldt: 06 aug 2012 08:54
Blevet takket: 61 gange

MGM 15 med store problemer

Indlæg af mgmone »

Hej
Selv om dit fyr er en Benekov i lånte fjer, vil jeg gerne hjælpe.
1. Til stoppet fald rør skyldes:A at software før version 3.xx kun respekterer stoker 2 % i normal drift, under pause, opstart m.v. kører stoker 2 altid den samme tid som den vandrette snegl hvilket er ca 50% for meget.
B: kondens i faldrør
2. Overophedning er normalt et spørgsmål om indstilling af PID, hvis dit forbrug er lille kan det være en fordel med soft ware 3.33 som kan slukke fyret når det eller ville gå i pause.
Da jeg har en del erfaring med Benekov stokere samt har den nyeste software til dit anlæg kommer jeg gerne forbi ved lejlighed, ring på 28687360 eller send mail til mgmboilers@gmail.com hvis det har interesse.
Hilsen Karsten
Hilsen Karsten
Tekniker hos MGM-pillefyr.dk
Bestyrer af biostoker.dk
Besvar