Iltstyring vil ikke styre.

Spørgsmål vedr. Benekov samt det tilbehør der laves til Benekov Stokerfyr
Besvar
Brugeravatar
Hr. Jensen
Stoker I
Stoker I
16
Indlæg: 10
Tilmeldt: 11 okt 2007 21:42
Mit fyr: PL27 Tornado m/aske snegl
Areal: 200 m2
Brændsel: Træpiller
Dagligt forbrug: 35
Årligt forbrug: 7
Geografisk sted: 8660 Nørre Vissing

Iltstyring vil ikke styre.

Indlæg af Hr. Jensen »

Hej.

Jeg er den måske lykkelige ejer af et Benekov PL27 Tornado på træpiller, Brugerflade Version 7.88.20b,
m\askesnegl, kridtdosering og interface TM405.

Har haft det i ca. 1 måned nu og det var først igår at jeg fik iltstyringen til at virke, ved at fjerne fluebenet fra Follow Blower i tmManage>Service menuer>Operation. Det var godt at se at den endelig rettede ind efter den ønsket O2.
Men efter at fyret har været stoppet og genstartet vil det ikke styre igen lige meget hvad jeg gør. Køre bare stoker puls efter Ydelse.

Der skulle vel ikke være en så har en .fcs fil som jeg kan bruge, eller et guldkorn som på mirakuløs vis får det hele til at virke igen ?
Mvh. Torben.

deeredriver
Stoker III
Stoker III
16
Indlæg: 68
Tilmeldt: 14 aug 2007 22:44

Re: Iltstyring vil ikke styre.

Indlæg af deeredriver »

Hvad er din ilt% nu, når du siger den ikke styrer. Hvis den målte ilt% er lig, eller næsten lig ønsket ilt% , så er der jo ikke noget at rette ind efter. Den der "Follow blower" skal vist helst stå til JA, hvis der står NEJ, følger sneglens puls ikke med ydelsen op og ned, og så vil du ganske rigtigt se at der bliver regtuleret efter at opnå den ønskede ilt%, men det er så vidt jeg ved ikke et mål i sig selv, at kunne se at der reguleres af iltregulatoren.
Brugeravatar
Klaus
Stoker XVIII
Stoker XVIII
17
Indlæg: 3772
Tilmeldt: 27 dec 2006 06:36
Mit fyr: MGM Comfort 15KW
Areal: 185kvm
Brændsel: De billigste træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6900
Dagligt forbrug: 10-16kg
Årligt forbrug: Forventet 4 ton
Geografisk sted: Vestjylland ved siden af Ringkøbing fjord.
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 2 gange

Re: Iltstyring vil ikke styre.

Indlæg af Klaus »

Ja jeg vil også vove påstå den skal være vinket af, follow blower gør at når fruen tager et bad og ydelsen stiger fra fx 40 til% 100% så følger pulsen med automatisk, men styringen begynder at korrigere efter 20 sek.
Ellers brænder den jo magert meget længe før pulsen er kommet med op !

Besvar