Jeps er begyndt og de 30 skal tages med et gran salt ;-)
Har isoleret de første 10m rør.
Jeps er begyndt og de 30 skal tages med et gran salt ;-)
Eller skorstensfejeren siger: "Der skal være en friskluftsventil!"TaagMan » 29 Oct 2012, 20:30 skrev:Jeg har heller ingen ventil. Det er ligegyldigt med mindre du ligefrem har limet dampspær fuldstændig tæt i vægge og loft, og pakning i dør.
Med mindre du har en Master i brand, så er hans ord lov. Jeg har forsøgt at snakke med min vedr. loft konstruktionen og han var ikke til at flytte. Selvom jeg arbejder som bygningskonsulent og blandt andet laver brandredegørelse på større byggerier. Han ville have gipsplader i loftet - jeg mente at alt materiale, der kan godkendes som B,roof efter de nye EU love og normer burde gøre det. Han startede med en BS konstruktion og vi ende i en BD konstruktion med ét lag gips.Thomas5721 » 30 Oct 2012, 20:16 skrev:Min skorstensfejer forlanger min 150mm rør til friskluft, det er jeg ikke så vild med, da der er dejlige 18 grader derude nu.. Er hans ord lov, éller er der noget jeg kan fekd henvise til, for at kan snakke mig uden om.
Min sagde 9mm gips eller 25mm troldtekt, der valgte jeg så den sidste..Ugelvig » 30 Oct 2012, 21:28 skrev:
Med mindre du har en Master i brand, så er hans ord lov. Jeg har forsøgt at snakke med min vedr. loft konstruktionen og han var ikke til at flytte. Selvom jeg arbejder som bygningskonsulent og blandt andet laver brandredegørelse på større byggerier. Han ville have gipsplader i loftet - jeg mente at alt materiale, der kan godkendes som B,roof efter de nye EU love og normer burde gøre det. Han startede med en BS konstruktion og vi ende i en BD konstruktion med ét lag gips.
AHH - Det skal vist tages med et gran salt det med at hans ord er lov.Ugelvig » 30 Oct 2012, 21:28 skrev:
Med mindre du har en Master i brand, så er hans ord lov. Jeg har forsøgt at snakke med min vedr. loft konstruktionen og han var ikke til at flytte. Selvom jeg arbejder som bygningskonsulent og blandt andet laver brandredegørelse på større byggerier. Han ville have gipsplader i loftet - jeg mente at alt materiale, der kan godkendes som B,roof efter de nye EU love og normer burde gøre det. Han startede med en BS konstruktion og vi ende i en BD konstruktion med ét lag gips.