Langt Røgrør komplikationer ?

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
knaldhatte
Stoker VII
Stoker VII
12
Indlæg: 281
Tilmeldt: 07 dec 2011 19:26
Mit fyr: Scotte mini 10kw
Areal: 170
Brændsel: German Pillets
Fremviser gerne i postnummer: 7000
Dagligt forbrug: !
Årligt forbrug: !
Geografisk sted: Fredericia

Langt Røgrør komplikationer ?

Indlæg af knaldhatte »

XKFC.... Sikke et knald tilbud. Ja det koster 250kr pr 90grader vinkel og et par hundre pr meter rør...

Er det 130mm rør ? Kommer dog ikke lige forbi Ribe. Bor i Fredericia. Men kan sagtens arranger en lille køretur derover og afhente det hvis det er 130mm rør. Så der da sparret lidt der til et par poser piller :D

Holsted er tættest kan jeg se på Google maps :) Dog er jeg ude og sejle kommer først hjem d.28 Men der efter vil jeg godt komme forbi, og skaffe de rør af vejen for dig :P

Hvis der er en der har en 45graders 130mm rør liggende kan jeg også godt skaffe det af vejen for nogle :)

Mangler også en Murbøsning til 130mm rør hvis nogle også har sådan en de skal af med :)

xkfc

Langt Røgrør komplikationer ?

Indlæg af xkfc »

Jeg bor i Tobøl, lige mellem Holsted og Ribe så du henter bare "skraldet" når der er muld under skoen. Jeg er også selv på arbejde og kommer hjem d.23
Brugeravatar
KristianVilhelm
Stoker X
Stoker X
12
Indlæg: 480
Tilmeldt: 07 jun 2011 21:44
Mit fyr: Benekov S25
Areal: 120
Brændsel: Flis
Årligt forbrug: Ca. 50m3
Geografisk sted: Nordvestsj (Odsherred)
Blevet takket: 4 gange

Langt Røgrør komplikationer ?

Indlæg af KristianVilhelm »

Mit røgrør er 2.5m, det har ikke givet anledning til de store problemer for mig. Det er dog isoleret over til skorstenen, hvor der også er monteret trækstabilisator.

Med venlig hilsen

Kristian vilhelm
pso
Stoker XIV
Stoker XIV
12
Indlæg: 835
Tilmeldt: 07 nov 2011 23:11
Mit fyr: Woody Mini 2011 model
Areal: 150+30
Brændsel: Fågelfors/Varga/Bella 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 2770
Dagligt forbrug: 18,6 for november
Årligt forbrug: ca 5200kg
Geografisk sted: 2770 Kastrup
Blevet takket: 5 gange

Langt Røgrør komplikationer ?

Indlæg af pso »

Måske er det for set sent, men min fabrik lavet stål skorsten har 5 cm isolering og er godkendt til 5cm..
Hvis det skal være helt rigtigt skal konstruktion nok prøves og godkendes af relevant myndighed, men hjemme hos dig er det skorstensfejeren der bestemmer, så bare han er tilfreds er alt ok. Du skal bruge ikke brændbare materialer dvs stenuld, altså rockwoll eller glasuld. Bemærk det kræver at der er luft uden om ellers skal der mere isolering til.

Besvar