Slagger i hærden

Spørgsmål vedr. Ekoheat samt det tilbehør der laves til Ekoheat pillefyret
Besvar
Spotsy
Stoker V
Stoker V
12
Indlæg: 177
Tilmeldt: 07 dec 2011 15:06
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 122
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 2600
Årligt forbrug: Forventet: 4T

Slagger i hærden

Indlæg af Spotsy »

Hej med jer,

Så er alle mine problemer med ekoheat 900 ved at være overstået. Jeg har nu kørte 14 dag uden de store problemer og går ned for t kigge på fyret bare fordi det er hyggeligt og ikke fordi derner nogle der skal løses :-)

Dog har jeg lagt mærke til at jeg har sådan lidt slagger i hærden med mine stampemøllen træpiler 6mm. Hvordan kan jeg undgår det? Skal jeg tilsæt mere luft? Skalmjeg rense nogle ofter?

Tak for hjælpen.

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
12
Indlæg: 1749
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Blevet takket: 17 gange

Slagger i hærden

Indlæg af kovas »

Hej Spotsy.
Jeg har lagt mærke til det samme. slaggen sidder på siden af røret under indføringssneglen: Har først set det efter overgang til 1,42 hvor der er mere blæs på opstarten, og med mange optændinger. Mit bud er at der for meget luft det er årsagen. Men set er kun noget jeg tror. Jeg er ved teste med alle turbolatorne ude af kedlen,og slaggerne er fra før dette.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh
Brugeravatar
bioservice
Stoker VII
Stoker VII
13
Indlæg: 253
Tilmeldt: 28 mar 2011 21:47
Mit fyr: Biomax 10
Areal: 186
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 8766
Årligt forbrug: 7-8000
Geografisk sted: Nørre Snede
Kontakt:

Slagger i hærden

Indlæg af bioservice »

Hvilken farve er aske...?
Hvis du ikke tilføre nok luft ved lavdrift, så forsvinder asken ikke, og kan "brænde" sammen til slagger, det er vigtigt at du tilføre nok luft til at asken kan komme væk...
Jeg mener ikke mere rens er løsningen, det er kun at fjerne symptomet, ikke "sygdommen" prøv i stedet at indstille fyret til et minimum af rens, og derefter regulere bålet, så det brænder rigtigt..
Jeg har det lavest mulige rens, og ingen slagger i hærden.. det skal dog siges at jeg har skiftet fotoføleren, hvilket efter min opfattelse har gjort til at luft/brændstof fordelingen bedre kan justeres uden at lave alarm udbrændt..
MVH

Martin Andreasen
Nh Bioservice
tlf 2166 2288
www.nhbioservice.dk
info@nhbioservice.dk

Følg os også på facebook, her kan du bedømme din oplevelse med firmaet, eller følge os i vores arbejde.

Besvar