start2008 skrev:Til orintering tager baxi 2000 for den samme, så ja det er billigt.
Men jeg er nysgerig på hvor godt iltstyringen virker på woody/scotte, har altid hørt at det ikke var for godt, men det var jo bare en røst af mange...
mvh jesper
hej
ja jeg har heller ikke været for imponeret over iltstyringen (har bio comfort på tasso us keddel).
Jeg har haft fyret i 1 1/2 år, og i starten havde jeg den slået til, men den regulerede ikke godt.
d.v.s den regulerede fint ind til korrekt ilt, men kunne ikke finde ud af om den skulle regulere på lav eller høj, for at ramme i det punkt, som den kørte aktuelt.
med det resultat, at når effekten så ændrede sig, skulle den igen regulere en del for at få kurven til at passe i det nye punkt. Så jeg slog den fra og brugte den så kun til visning.
I mellemtiden er jeg blevet en del klogere på fyret, og har bl.a fået regulere PID regulatoren ganske godt ind, og har alt imens iagttaget iltvisning.
Og den passer fint hele tiden, når der ikke er smuld i snegl, som ændrer tilførsel.
Så en gang hver 14 dag får snegl en kop rapsolie, for at fjerne smuld.
Når så det blæser, trækkes noget mere luft, på trods af trækregulator og dæmpet luftindtag. Og dette medfører for høj ilt %.
Så i går morges tænkte jeg at nu skulle det prøves med stormvejret og automatisk ilt kontrol
Og indtil nu er jeg egentlig ganske godt tilfreds.
Den har holdt iltprocent fint og mine udgangstal var 3 og 16 for lav og høj.
disse har så været automatisk reguleret lav fra 2.5 -> 6 og høj fra 15-27 .
I aftes var der så strømudfald en time, og nu hvor det ikke blæser så meget mere er tal tilbage på ca 3 og 18.
Så alt i alt ganske godt klaret.